Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 11:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle gadejurister :D

Jeg står i den situation at jeg har fået en bøde på 1500 kr, for ikke at følge politiets anvisninger. Den præcise beskrivelse lyder således "ordensbekendtgørelsens § 18, stk. 1, jf. § 4, stk. 2, ved den 02. april 2016 kl. 04.48 ud for Langes Gård 28A, 4200 Slagelse
gentagne gange ikke at have efterkommet politiets anvisninger om íkke at blande sig i en politiforretning og at forlade
stedet, hvilket var egnet til at forstyrre den offentlige orden."

Det der skete var at jeg var i byen og kom op at diskuterer med en anden. Min ven kommer så og blander sig, da han kender personen jeg diskuterer med ret godt. De to begynder at tage fat i hinanden, hvorefter politiet kommer og giver min ven peberspray. Det skal nævnes at der på intet tidspunkt udvikler sig et slagsmål, og at jeg med stor sikkerhed ved at der ikke ville have gjort det. Jeg bliver så en smule oprevet (da jeg var fuld og dum indrømmer jeg gerne), og begynder at spørge hvorfor de gjorde det og at det ikke er retfærdigt. Jeg vil dog pointerer at jeg på intet tidspunkt råber skældsord eller opfører mig truende. Dette resulterer i at en politimand begynder at skubbe til mig, og sige ting som "Skrid med dig" og "Det er mig der bestemmer her". Efter dette holder jeg måske ikke min attitude tjek som jeg burde. Politimanden peger på en vej og siger at jeg skal gå den vej. Da min ven ligger alene med øjnene fuld af peberspray nægter jeg først, hvorefter han giver mig en bøde. Jeg forklarer politimanden at jeg bor den modsatte vej, og at jeg desuden har en jakke i gardaroben som jeg skal hente. Politimanden siger at jeg skal gå den vej han peger, og at jeg må hente min jakke i morgen. Herefter går politimanden lidt væk fra mig, og jeg beslutter mig for at gå hen og hente min jakke. Politimanden ser mig og vælger så at smide mig i detentionen natten over.

Mit spørgsmål lyder på om jeg overhovedet har nogen chance for få trukket bøden tilbage, da jeg føler i vi begge var lige gode om at opfører os dårligt. Eller om jeg bare må sluge den og betale.

:peace:

Dedikeret medlem

Jeg kender ikke så meget til det, men umiddelbart lyder det ikke uretfærdigt at politiet giver dig en bøde. Om du så har været det blideste lam, så har du ikke fulgt politiets henvisningerne, og derfor har du fået en bøde. Ellers så skal du prøve at ringe til noget gratis advokat rådgivning, og høre om de tror det er værd at lave en sag ud af. Til en anden gang, så gå første gang de siger det, så kan det være de lader dig stå i nærheden, så du kan komme over og hjælpe din ven til hægterne når politiet har afhørt ham. "De gør jo bare deres arbejde." :eyes:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tør øjnene, tag en tudekiks og opfør dig ordenlig.

Medlem

Luk dog næsen Obama. Kan da udemærket godt forstå Junu Doctors irritation over situationen, hvis man på en eller anden måde kan få bare en smule hævn og retfærdighed, er det da for nogle værd at gøre et forsøg på. Dog vil give jer andre ret ift. at sluge den og betale den skide bøde, og bare gøre hvad man kan få at undgå klammerier med sådan nogle panser grise fremover. Har selv fået en bøde for at råbe "psykopat" til en panser, da han og nogle panser bølle venner havde anholdt min kammerat på en yderst voldelig måde med et yderst svagt belæg. De er simpelthen bare nogle sørgerlige individer nogle af dem, og kan udemærket godt forstå din irritation, men husk at andre også har været ude for lignende situationer og måtte sluge, ligesom mig :) Jeg overvejede også selv at gå rettens vej, men er alligevel glad for at at jeg lod være. Det er slet ikke besværet værd imo. Jeg lod også være med at betale bøden til tiden, trak den helt der ud, hvor det bliver trukket i skatten hen over et år. Det gjorde at jeg ikke rigtigt bemærkede bøden på pengepungen, og gjorde det endnu nemmere at acceptere og glemme igen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Igen...

Tør øjnene, tag en tudekiks og opfør dig ordenligt.
Bare fordi du tager indtager alternative rusmidler, undskylder det fandme ikke at du opfører dig som en idiot.

Medlem

Obama skrev:
Tør øjnene, tag en tudekiks og opfør dig ordenligt.
Bare fordi du tager indtager alternative rusmidler, undskylder det fandme ikke at du opfører dig som en idiot.

Det samme kan man vel sige om dig.

Obama

Tag selv en tudekiks og opfør dig ordentligt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Juju Doctor skrev:
Hey alle gadejurister :D

Min ven kommer så og blander sig, da han kender personen jeg diskuterer med ret godt. De to begynder at tage fat i hinanden...

Jeg bliver så en smule oprevet (da jeg var fuld og dum indrømmer jeg gerne), og begynder at spørge hvorfor de gjorde det og at det ikke er retfærdigt.

Efter dette holder jeg måske ikke min attitude tjek som jeg burde. Politimanden peger på en vej og siger at jeg skal gå den vej.

Havde trådstarter fulgt politiets anvisninger og holdt styr på attituden var det ikke sket. Bad luck, jeg har haft masser af konfrontationer med det kære politi. Dog har jeg aldrig haft nogen konflikter med dem ud over når jeg opfører mig som en idiot. Er man stor nok til at lave lort, er man også stor nok til at æde den bagefter.

Heysan skrev:
Har selv fået en bøde for at råbe "psykopat" til en panser, da han og nogle panser bølle venner havde anholdt min kammerat på en yderst voldelig måde med et yderst svagt belæg./quote]

Igen.. Havde du undladt at blande dig, havde du været små 1.500 kroner rigere.

Mr. Gone skrev:
Tror da nok lige jeg selv ville være gået amok, ISÆR hvis jeg var ædru eller på alkohol.

Jep, og så skulle du også have en bøde hvis du har drukket for meget til at styre din aggression.

Det er fandme ikke raketfysik det her. Jeg har selv fået en del bøder og for fanden hvor er de trælse at betale. Men har aldrig fået en bøde fordi at jeg blot var i 7/11 og hente en kold cola og en stang smøger. Men kun når jeg har opført mig som en idiot.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Enig, hvis jeg havde opført mig som en idiot fra start, men det kan ikke passe man skal straffes fordi man reagerer på et autoritært røvhul der angriber ens venner, fx med peberspray. Der burde skulle mere til at man 'forhindrer politiets arbejde..'

Hvis det havde været fornuftige betjente der var til at snakke med, så synes jeg det er noget helt andet.

Sådan som jeg læser det, så har trådstarter selv en opfattelse af at han måske ikke helt tænkte "klart" og havde en attitude der ikke var helt efter drejebogen. Det lyder endvidere som om at politiet har givet ham gentagende anvisninger og hvis ikke jeg husker helt forkert så også var løbet tilbage til sin ven. Det lyder jo faktisk som om at han har fået rimelig lang snor og masser af muligheder for at vende snuden den anden vej.

Mr. Gone skrev:
Og jeg har da fået en bøde for narko besiddelse, hvor to betjente uinviteret går ind i mit hjem og får øje på en halv joint. De kom op til mig pga <1g ketamin taget i posten. Spild af skattepenge og spild af tid. Det er jo til grin.

Gu fanden er det da til grin. Derfor at lovgivningen skal ændres. Jeg har så til gengæld også mødt betjente mere end en håndfuld gange der har set igennem fingre med både bløde og hårde stoffer. Da det egentlig slet ikke var det de var kaldt ud til.
Har endda siddet og snakket med en civilbetjent i min lejlighed mens der lå en halv joint i askebægeret. Hvilket han var helt med på. Da jeg så spurgte ham om det var ok at jeg tændte op for jointen (kunne have været verdens fedeste historie). Sagde han dog at så vil han blive nødt til at tage jointen med ind på gården.
Har haft besøg af politiet mens der stod en moderplante og en helt bakke stiklinger samt meskalinkaktuser flere steder i hytten uden at de har rørt det.

Men on topic igen...
Laver man lort, er man også stor nok til at æde den. :nus:

Det er da skønt, at du har gode erfaringer med politiet Obama, men det er der ikke alle andre der har.

Men on topic igen som du selv siger:

Du siger at han opfører sig som en idiot, hvilket du ikke aner noget om da du ikke var tilstede. Og så er Meskalin kaktusser og halve joints fuldstændig ligegyldigt for din ellers uholdbare konklussion.

Så spis du nu bare den tudekiks i fred, for som du selv siger, laver man lort, er man også stor nok til at æde den, så go for it Obama :D

Jeg mener bestemt ikke, at det er holdbart at få en bøde for en dårlig attitude. Hvis det var tilfældet, skulle jeg få bøder dagen lang, for min ellers provokerende attitude.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Det er da skønt, at du har gode erfaringer med politiet Obama, men det er der ikke alle andre der har.

Men on topic igen som du selv siger:

Du siger at han opfører sig som en idiot, hvilket du ikke aner noget om da du ikke var tilstede. Og så er Meskalin kaktusser og halve joints fuldstændig ligegyldigt for din ellers uholdbare konklussion.

Så spis du nu bare den tudekiks i fred, for som du selv siger, laver man lort, er man også stor nok til at æde den, så go for it Obama :D

Jeg mener bestemt ikke, at det er holdbart at få en bøde for en dårlig attitude. Hvis det var tilfældet, skulle jeg få bøder dagen lang, for min ellers provokerende attitude.

Aargh det var nu ikke min konklusion, men off topic som du ellers selv, så genialt selv refererer til at du godt ved ;)
Og jeg æder gerne alle de tudekiks der er nødvendige når der er noget at tude over. Vi kan vel altid diskutere om det er idiotisk ikke at følge politiets gentagende anvisninger. Mindre klogt er det da i hvert fald hvis man gerne vil undgå bøder.
Jeg er dog ikke helt med på hvilken tudekiks og lort du hentyder til at jeg skal spise og æde? Det må du meget gerne uddybe :nus:

Mr. Gone skrev:
Ah, jeg opfatter OPs indlæg anderledes, men det kan godt være jeg læser det med en bestemt attitude overfor politiet, fordi de ved alle mine møder (undtagen et) med dem har været nogle umådelige svin, snakket ned til mig og behandlet mig som et barn. Og jeg har aldrig hverken slået på eller vist anden voldelig adfærd til fester/i byen.

IMO er det stadig ALT for lidt til at give en bøde. For mig handler det om hvordan politimanden lagde ud, for hvis han havde bevaret roen og håndteret situationen som et roligt menneske ville det jo slet ikke være kommet så vidt (efter min opfatning). Men sådan helt basalt passer årsagen til bøden jo egentlig, han fulgte jo ikke politiets anvisninger. Meeen det er langt ude.

Der er masser af dumme dumme betjente, men der findes også masser af dumme medarbejdere i fakta og i kundeservice rundt omkring. Men håber da du støder på nogle af de virkelig fine betjente jeg har mødt på min vej, har selvfølgelig også mødt nogle som hverken var til at prikke eller stikke i. Jovist.. Men igen. Har også mødt en sur kassedame, derfor er alle kassedamer ikke sure. :)
Og ja, han har jo fået en bøde fordi at han ikke gjorde som politiet anviste. Det skal man nu engang her i landet. :P

Citat:
Har aldrig mødt en politimand der var bare den mindste smule large omkring ulovlige rusmidler... Er du sikker på det ikke er noget du har drømt? :lol:

Jeg er HELT sikker haha :D Den gang hvor jeg sad og snakkede med betjenten var det fordi at de en uges tid inden havde mødt mig ved en pusher, og besluttet at tage hjem og tjekke min lejlighed da de følte at jeg havde lige til den gode side på mig. Endte med en bøde på 10.500 inden de gik igen. Så er ret sikker på at det ikke var noget jeg drømte :lol:

Kom de virkelig på besøg for et sølle gram Ketamin Mr. Gone?

Tænker lidt at det kunne være nederen hvis det også skete for mig, da jeg har så mange stoffer liggende, at det sikkert ikke ville blive vurderet for at være til eget forbrug.

Har de overhovedet ret til at komme indenfor, hvis man siger nej?

Obama

Den lort jeg hentyder til er, at du mente at trådstarter opførte sig idiotisk, hvilket i realiteten ikke nødvendigvis er korrekt. Jeg formoder ikke at du kender ham. At kaldte andre idioter eller noget andet i den stil over internettet, er for barnligt af en rutineret herre at gøre som dig.

Det var bare det :D

At det er mindre fornuftigt, at ikke følge politiets anvisninger hvis formålet er at ikke få en bøde, er vi helt enige om;) Det er bare ikke nødvendigvis idiotisk.

Hvis man vurderer, at man selv er i stand til at kortlægge om andre er idiotiske eller idioter, vurderer jeg, at man selv er idiot. Altså idiotien dækker kun for dem, der projekterer det ud over andre.

Moderator
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Hvis man vurderer, at man selv er i stand til at kortlægge om andre er idiotiske eller idioter, vurderer jeg, at man selv er idiot. Altså idiotien dækker kun for dem, der projekterer det ud over andre.

Så du vurderer at du selv er en idiot, eller misforstår jeg dig?

On topic så er der mange i en autoritets rolle, der enten er eller udvikler sig til forsmåede røvhuller. Grundlæggende er der mange der ikke bør overdrages en sådan autorisation til at betjene os borgere. Det gælder ikke kun politiet, men politiet er en af de indstanser hvor det er vigtigst at de opfører sig ordenrligt, efter gældende lov, da de netop har bemyndigelse til at udføre handlinger på vegne af os, som vi selv ikke har bemyndigelse til. Derfor vil jeg gerne opfordre til at man afgiver en klage hvis man føler sig uretfærdigt behandlet, og ikke blot retter ind og lader overgrebet finde sted. Det kan gøres her: http://www.politiklagemyndigheden.dk husk på at det er os der har overdraget dem den bemyndigelse og autoritet de besidder, og den har de pligt til at forvalte på ordentlig vis.

Det er helt absurd Gone. Hvad kom bøden så at lyde på for en halv joint og 0.7g Ketamin?

Det er da også en sjov mængde at bestille af Keta :D

Edit: Jeg ved det ikke helt Bismann, det kan godt være du har ret. Jeg kan bare ikke se, hvor jeg har kaldt nogle idiotiske, jeg har bare sagt, hvad jeg synes definitionen af idioti er.

Hvis du mener, at min definition er idiotisk, så ja så må jeg være det :) Men det er din definition.

Senest rettet af Ø Tripperen 13 apr 2016 21:41, rettet i alt 1 gang.

7500kr for 0.7g hest og en halv joint. Fuck siger jeg bare!!

Yeep det kender jeg alt til, jeg studerer selv!

Men alligevel har man altid penge til weed og syre, og hvad der ellers måtte være brug for :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@ Ø Tripperen:

For lige at mundhakke det sidste, så var det ikke trådstarter jeg hentydede til var en idiot. Men blot min holdning helt generelt til at bare fordi vi, brugere herinde, indtager "alternative" rusmidler, ikke undskylder at vi opfører os som idioter (læs: laver ikke gennemtænkte, dumme og mindre kloge ting) når politiet fx giver en anvisninger. :)

Mjaa okey jeg tror, jeg ved, hvor du vil hen nu. Det virker bare så fjernt for mig, da jeg ikke plejer at lave ballade hverken med politiet eller andre. Heller ikke i påvirket tilstand.

Jeg har lavet nogle dumme ting på alkohol, men aldrig på alternative rusmidler, så derfor har jeg aldrig brugt den undskyldning.

Forstod ikke helt hvor den der alternative rusmidler kom fra, da jeg ikke kan se hvordan det er relevant. Men selvfølgelig hvis man plejer at bruge det som undskyldning for at lave noget dumt, så kan jeg godt se det.

Edit: Og lidt mundhakkeri skal der til, det kan vi godt tåle :wink:

Moderator
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Edit: Jeg ved det ikke helt Bismann, det kan godt være du har ret. Jeg kan bare ikke se, hvor jeg har kaldt nogle idiotiske, jeg har bare sagt, hvad jeg synes definitionen af idioti er.

Hvis du mener, at min definition er idiotisk, så ja så må jeg være det :) Men det er din definition.

Det var mest drilleri, men dit argument indbefatter dig selv, fordi du vurdere at nogen er idiotiske/idioter ud fra kriteriet om at en vurdering af andre som idioter fører til at man selv er idiot.
Lidt på samme måde som at udsagnet "alt er relativt" rammer sig selv således at det i så fald kun er en relativ sandhed at alt er relativt, og så fremdeles - reductio ad absurdum.
Jeg forstår dog godt hvor du vil hen, og mener ikke du er en idiot. Intet af det er dog definitioner, men nærmer eksempler på hvordan man kan være en idiot.
Så fik jeg også fluekneppet - et andet eksempel på hvordan man kan være en idiot. :D

Jeg forstår det godt, derfor sagde jeg, at måske du har ret.

Jeg mener også at alt er relativt, nemlig fordi at det er relativt, at alt er relativt. Det er beviset på at alt er relativt, da selv det er relativt.

Så jov det er idiotisk at projektere idioti ud over andre. Vil dog ikke mene, at det er idioti, at kalde sig selv idiot, da det nærmere er en tilståelse, istedet for at projektere det ud over andre.

Men det er selvfølgelig bare min mening og min konklussion :D

Og nu har vi alle fluekneppet godt og grundigt, men det er selv følgelig relativt hehe :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]