Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Jeg har fået udskrevet nogle Circadin 2mg. Det er depottabletter, og de virker sådan set også fint nok. Synes bare de tager lidt lang tid for at virke, og jeg bliver bare lidt træt og falder så langsomt i søvn. Ville det få pillerne til at virke hurtigere og bedre, hvis jeg knuste dem, for at fjerne depoteffekten?

Det ville det nok, og på den anden side har jeg ikke helt forstået hvorfor melatonin fås med depot effekt, da det jo er til at falde i søvn på, og man opbygger meget hurtigt tolerance for det. Sådan at man næsten er blevet resistent når det sidste optages fra depot pillerne.

Det er ihvertfald min egen erfaring, jeg får også melatonin på recept. Jeg har både 2mg Circadin, og så får jeg også 3mg Melatonin uden depot effekt, som jeg synes fungerer meget bedre.

Dedikeret medlem

Hej :)
min lœge snakkede om at det har noget med REM søvn, og halveringstid at gøre.. -da nogle oplever at dem uden depoteffekt stopper med at virke ~5 timer inde i søvnen, og derfor vågnede og det gir selvsagt afbrud rem.. (mener jeg, var ikk helt vågen da vi snakkede sammen :wink: )

bemærker i nogle bivirkninger af dem? -jeg blir tørstig (får 2mg depot)

mvh

Ja okey det giver god mening.

Jeg oplever ingen bivirkninger, jeg får bare en dejlig naturlig søvn af Melatonin:)

Medlem
Brugeravatar

Jeg prøvede, at knuse dem igår. Jeg synes ikke rigtigt, det gjorde den store forskel, men jeg sov udemærket. Det eneste er, at jeg føler mig ret træt om morgenen. Som om jeg ikke får sovet pillerne helt ud. Men det er sku bedre end næsten ikke at sove.

Medlem
Brugeravatar

Det er værd at kigge på om der er noget særligt, som påvirker din søvn kvalitet.
Døjer du med stress? Drikker du kaffe eller cola op til nattetimer? Spiser du noget efter aftensmad? Sover du i et mørkt rum?
Melatonin er et relativt ufarligt supplement til at bedre sin nattesøvn - men min erfaring er, at det ikke kan klare ærterne på egen hånd. Der skal simpelthen de rette forholdsregler til. Når de så praktiseres med vedholdenhed bliver de gjort til vane, som har langt bedre varig effekt kontra de mange midler mod søvnbesvær.
Det skal pointeres, at nattesøvn er yderst vigtig for både krop og psyke, så ved at indlære en strategi gør man sig selv en stor tjeneste.

Medlem
Brugeravatar

z3n skrev:
Det er værd at kigge på om der er noget særligt, som påvirker din søvn kvalitet.
Døjer du med stress? Drikker du kaffe eller cola op til nattetimer? Spiser du noget efter aftensmad? Sover du i et mørkt rum?
Melatonin er et relativt ufarligt supplement til at bedre sin nattesøvn - men min erfaring er, at det ikke kan klare ærterne på egen hånd. Der skal simpelthen de rette forholdsregler til. Når de så praktiseres med vedholdenhed bliver de gjort til vane, som har langt bedre varig effekt kontra de mange midler mod søvnbesvær.
Det skal pointeres, at nattesøvn er yderst vigtig for både krop og psyke, så ved at indlære en strategi gør man sig selv en stor tjeneste.

Jeg tror problemet mest af alt er tankemylder. Lige meget hvor træt jeg er, ligger jeg er og tænker på alt muligt ligegyldigt shit. Jeg kommer ind i nogle "loops", hvor jeg ikke kan afslutte en tankerække, men bare bliver ved med, at køre rundt i de samme tanker.

Medlem
Brugeravatar

Her er nogle gode råd om hvordan man lære, at tøjle sit tankemylder: http://10tips.dk/til-tankemylder/

EDIT: Husker selv en del tankemylder i fortiden, som bundede ud i løse ender og selvbebrejdelse. I stressfulde perioder var det stensikkert, at tankemylderet bankede på døren.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvis du bryder depoteffekten, risikerer du nemt at vågne op efter 2-3 timer IME..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ø Tripperen! skrev:
Det ville det nok, og på den anden side har jeg ikke helt forstået hvorfor melatonin fås med depot effekt, da det jo er til at falde i søvn på, og man opbygger meget hurtigt tolerance for det. Sådan at man næsten er blevet resistent når det sidste optages fra depot pillerne.

Meningen med depoteffekten er både at omgå melatonin's korte halveringstid, samt afhjælpe den hurtige tolerance opbygning der er med 'IR melatonin'. Depoteffekten er designet til at efterligne den naturlige udskillelse af melatonin.

Det er ikke meningen at Circadin skal virke søvndyssende, men derimod hjælpe til at genoprette en naturlig døgnrytme.

Du har ret BlazR

Jeg får bare meget bedre udbytte af 3mg Melatonin uden depot. Men jeg reagerer ofte lidt anderledes på forskelligt, end hvad mange andre gør:)

Jeg falder ofte ikke i søvn af Circadin, pga depot effekten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]