Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 sep 2015 20:01 
Hej alle

Vi har planlagt at lave nogle plancher med oplysning, og som blikfang til de forskellige psychedeliske substancer som vi har erfaringer med. For mit vedkommende er det mest Svampe, LSD, DMT, men også lidt Ketamin, MDMA og Meskalin. Men gerne også de andre hvis i har erfaring med dem som 2C-B, Salvia osv.

Problemet for mig er, at jeg har virkelig travlt i skolen, og derudover ved jeg intet om grafik, så jeg føler mig sådan set ikke i stand til at lave dem.
Jeg tænker, at de bliver lavet med ikke alt for meget tekst, men måske lidt omkring hvad man kan opleve, og måske lidt omkring set og settings osv. Derudover måske med nogle flotte billeder, der kan illustrere de forskellige visuals man oplever.

Ellers er der frie hænder, og ellers bare kom med ideer. Der er ingen regler der skal følges, det beskrevne er bare ideer fra mig selv, det kan sagtens laves anderledes hvis folk mener det er bedre.

Hvis der er nogle der gerne vil hjælpe til med at lave en planche, vil det være en stor hjælp for psy:)

Ellers kom endelig med ideer.

Vh Ø !


Top
  
 
Indlæg: 27 sep 2015 16:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tænker at vi ikke må drukne os selv i gode ideer. At lave plancher for alle stoffer er nok lidt over-kill og vi kan slet ikke nå det. Hellere koncentrere os om det overordnede så og måske lave en plancehe for hver af grupperne:
Stimulanser
Depressanter
Psykedelka
Empatogener
disossiativer

Det er fedt nok at Mr Gone har skrevet noget om Cannabis alene, men jeg tror det bliver alt for meget i denne omgang, hvis vi skal til at skrive komplette plancher om alle vores ynglingsstoffer! Med tiden kan det være at vi får dem lavet til fremtidige projekter :)

Vi skal regne med at folk ikke fatter en disse. Så at starte med plancher om at "disse stoffer er stimulanser og gør sådan og sådan,.. og disse stoffer er psykedelika og virker lidt forskelligt sådan og sådan.." osv.

For min del koncentrerer jeg mig mest om at få lavet filmen om DMT færdig. Og så alt det praktiske.
Jeg skal over til KenIshii i aften og udforme pressemeddelelsen om psychedelias nye omformning og formålsparagraf, og her vil vi også offentliggøre at vi kommer til at stå i HC Ørstedsparken på kulturnatten :)
Jeg prøver også lige at få det med fotokopiering på plads. Det ville være fedest hvis det kunne gøres et sted, så de har samme udformning.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2015 21:34 
Fint nok men de plancher om kategorierne skal også laves, og min tid er sgu snæver for tiden:-/
Så vi mangler stadig hjælp:)


Top
  
 
Indlæg: 28 sep 2015 21:43 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Prøv at skrive til Skyggen og spørg om hjælp? Det var ham der lavede forsiden. Giv os en finger - så tager vi armen - du ved :)

Sørg for at lave dem totalt lette at læse og placer så en QR kode eller lignende nederst på siden, så folk kan kopiere dem let. Dvs en A4 side, man nemt kan printe ud. Jeg tænker vi plastere kødbyen og andre steder til med dem, sådan helt generelt. Mere info til folket!

MVH
KenIshii


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015 14:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
KenIshii skrev:
Prøv at skrive til Skyggen og spørg om hjælp? Det var ham der lavede forsiden. Giv os en finger - så tager vi armen - du ved :)

Sørg for at lave dem totalt lette at læse og placer så en QR kode eller lignende nederst på siden, så folk kan kopiere dem let. Dvs en A4 side, man nemt kan printe ud. Jeg tænker vi plastere kødbyen og andre steder til med dem, sådan helt generelt. Mere info til folket!

MVH
KenIshii


Vil du så printe dem ud :P ?

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015 18:32 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Hvis det er A4, er det ok. Andre formater kan jeg ikke klare.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015 20:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Ok. Det kan jeg også selv. Det var mest for at få det op i en større størrelse som f.eks. A3.
Er der nogen som kan printe i A3? Ellers skulle jeg måske prøve at høre ude på boardet?

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015 20:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Nu har jeg sat Mr. Gones tekst op således at der er to spalter, og overskriften bliver skrevet i sidehovedet.
I kan se den her: http://www.detvildeliv.dk/Cannabis.pdf (det var det nemmeste for mig at lægge det op på min side).
Jeg er selv igang med DMT-filmen og har masser af ting jeg skal have styr på i forbindelse med kulturnatten, så hvis I vil begynde at lave plancher som ser ligesådan ud - og som fylder en side, så vil det være fantastisk :D
Vi kan evt finde en som kan trykke plancherne i et A3 format, så det bliver nemmere at læse.

I kan råt og brutalt stjæle teksten fra psychedelias hedengangne Wiki: http://web.archive.org/web/20080416030205/http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

God fornøjelse!

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015 21:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2013 00:42
Indlæg: 185
Plakater og papire til uddeling jeg giver den gerne gas.

Giv mig en dag. Er der nogen af jer som er frisk på at skype?
Bare så jeg ikke bevæger mig alt for off topic.

_________________
DRIK VAND!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2015 12:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
samler skrev:
Plakater og papire til uddeling jeg giver den gerne gas.

Giv mig en dag. Er der nogen af jer som er frisk på at skype?
Bare så jeg ikke bevæger mig alt for off topic.


Hej Samler,
Jeg skal lige forstå dig ret: Vil du lave plakater - altså kan du trykke dem? Eller hvad mener du?
Hvis du skriver dit telefonnummer til mig i en besked, så kan vi lige ringes sammen. Mit nummer er: 26143504.
Og tak fordi du vil være med til at hjælpe!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2015 02:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Så har jeg i samarbejde med Ire Era fået lavet en folder som vi vil uddele på kulturnatten. Du kan se folderens for og bagside her:

http://www.detvildeliv.dk/folder_forside.pdf
http://www.detvildeliv.dk/folder_bagside.pdf

Papiret bliver altså printet på begge sider, og så skal det foldes to gange, så der er 3 spalter. Forsiden når man folder det, bliver den brune trediedel med logoet og psychedelias snølle nedenunder. Den ligner lidt et spørgsmålstegn, så den er god til en info-folder.
I er meget velkomne til at printe folderen og tage med. Jeg vil selv fotokopiere en del, men min printer har ikke så meget farve tilbage. Derfor er det fedt hvis du vil bidrage med nogle stykker.
Husk at tjek at du har vendt papiret rigtigt, inden du printer på den anden side!

Vi ses i morgen!
Kh Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2015 06:57 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Jeg fælder en tåre Fanny. Den er simpelthen fabelagtig. Fed kant, åbenhjertig. Smuuuuukt arbejde.

Lad os få et par 1000 ud af dem :)

Møzzer fra KenIshii


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2015 16:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Ja det er utroligt hvad der kan komme ud af at være presset og bare SKULLE lave en planche :D
Og tak til Cille for at have lavet og oversat det fine indslag om den psykedeliske oplevelse.

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team