Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 321  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Super, var meget sikker men ikke 100% :-D
Ja okay, tror jeg har fået øje for dem nu. Jeg var ellers helt sikker sidste gang jeg fandt nogen ligesom dem på de sidste billeder, men kan da godt se den er gal nu jeg endelig har fundet et spot med de rigtige!
Jeg takker :-D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
No problem! :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
JegHarSvampe skrev:
Er der gevinst?

og det spør' du om.... SN så langt øjet rækker. Tillykke!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
JegHarSvampe skrev:
Er der gevinst?

Mine øjne løber i vand. GUD HVOR ER DE DOG SMUKKE!!!!

Medlem
Brugeravatar

Ja de satme flotte, dem jeg finder er halv så store i gennemsnit

Er de fundet i Jylland eller på Sjælland?

Nogle af dem du har er jo virkelig pragt eksemplarer!!!

Junior medlem

Mange tak for responsen :)
Har forsøgt at tørre dem. Håber jeg har gjort det ret, ellers må jeg meget undskylde at have ødelagt de smukke svampe og jeg må ud igen i morgen. Fik kun kigget et lille frimærke af marken igennem før kæresten og jeg syntes vi havde nok for i dag.

Har spredt dem ud på en avis på en mørk hylde og sat en svag blæser til. Fandt dog alligevel en hvid larve kravlende rundt på avispapiret. Hvad stiller jeg op?
Billede

@GizzaR de er fundet på Jylland. Ved ikke om hvorvidt jeg må sige mere

Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg kan se og høre på andre tørre du dem rigtigt.. Bare fjern laven og forsæt!

Ser ud som om der lidt mere gang i Jylland pt og jeres virker en del større nu..

Fik lige prøve de små svin i dag 1,7g tørret og cirka 0,3 en time efter og shit der var knald på i 4timer+ pas på derude de ikke for sjov :) men er du færdig en oplevelse og især i naturen med sol!

Ber dig heller ikke fortælle mere var bare nysgerrig om det var Jylland eller Sjælland..

Nogle der kan sige noget om hvad der går igen der hvor i finder dem? Ko folde? Med eller uden tyre? Fåre folde? Heste folde? Høj landskab/lavt? Sø eller ik sø i nærheden?

Har læst 1000ting på netteten vil godt høre folks erfaringer fra nutiden

Junior medlem

Hej psychedelia! Mig og nogle venner har hørt en del om at svampe skulle være rimelig fedt. Eftersom det jo er højsæson lige nu for spids nøgenhatte, tog vi en tur i skoven for at plukke nogle svampe. Det er første gang vi skal prøve svampe, og ved derfor ikke hvordan spids nøgenhatte ser ud præcist. Nogle med lidt mere erfaring der kan svare mig på, om det vi har fundet her er spids nøgenhatte? https://www.dropbox.com/sh/3ryoyzv70k77 ... Ktoha?dl=0

Dette er ikke spids nøgenhat. Desværre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvor gamle er i lige? Det lyder som om, at i slet ikke har sat jer ind i sagerne overhovedet.
Skoven er for det første det helt forkerte sted at lede. I skal helst ud på en mark, der er fyldt med lort fra dyr.
For det andet er svampe ikke legetøj, som i formår at få det til at fremstå som, når i siger, at det "lyder rimelig fedt".

Junior medlem

Hestemarker og fårefolde har altid været best for mig... kort græs med masser af små knolde, og jo ældre marken ser ud, jo bedre. Jeg holder mig væk fra kør generalt, der kan nogle gange være en arrig tyr iblandt dem.

Spids nøgenhat er faktisk meget almindelig i Danmark. Jeg har hørt andre sige og er selv enig med at man finder dem på ca. 1/4 marker hvor der gror svampe.

Medlem
Brugeravatar

Jeg fandt for 10 dage siden disse i et lille hjørne (indenfor 40-50 kvadratmeter) af en mark, jeg ellers aldrig har fundet en disse på. Jeg tabte kæben og blev som et lille barn! Jeg høstede alt, hvad jeg kunne i den halve time, jeg havde til rådighed men måtte lade en masse stå på grund af tidsmangel.

Billede

I forgårs var jeg så tilbage på samme mark i håb om at høste videre - men der var ikke én eneste Spids Nøgenhat :( Fandme weird...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er en fin fangst du har gjort dig der. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Flotte fangster!!

Har selv et problem, fandt en syg ko mark med en total fredelig tyr, jeg forstyrre ingen dyr og jeg sviner ikke eller larmer, folden er indhegnet men kun meget let (meget let i forhold til der går en tyr, nå nok om det, 2 kællinger har nu spottet mig og jeg blev konfronteret, sagde som det var og de ville ha jeg skulle gå, FFS!!!!

Har undersøgt regler på kryds og tværs og både loven på min side men de har også den på deres side, så for helvede et tovtrækkeri lige nu, nu har de så opsat skift som lyder i stil med denne: adgang forbudt og forbundet med overhængende livs fare, overtrædelse medføre politi anmeldelse...

Så jeg ligger i kamp pt, men hvis folk har læst MX BT og ekstra bladet er politiet klar over had der forgår fortiden og de er klar over det men vil intet gøre har de lige udtalt i stor stil..

Tænker også bare jeg plukker løs endnu? Så
Må de ringe og sige der nogle der samler svampe på vores fold, hvordan lyder det i politi øre når man er helt fredelig og forstyrre ingen??

Der også ulovligt at sætte skræmme skilte op har eg læst i reglerne, og når de siger overhængende livs fare så skal den fold da indhegnes meeeeeget bedre!!! Og man færdes i naturen på eget ansvar..

Hvad havde i gjort? Der mindst lige så meget regler der taler for jeg må som at jeg ikke må (folden ligger op af flere offentlige veje)

Om aften tager de dyrene ind og så siger reglerne faktisk at så må man godt færdes der,

Ps har læst 1000 regler nu

Naturen er vores alle sammen og det tilladt at plukke bær,svampe,mm også selv om det på halv offentlige/private steder, og det underlagt københavs kommune hvilket taler endnu mere for semi offentlig sted??

OBS det er ikke tilladt at sætte skræmme skifte op og skilte der skilter med privat fold eller lign skal ansøges om og der behandlings tid på 4 uger men skiltet kom på en dag??

Værd at få med er stedet er en mega stor offentligpark med adgang hele døgnet..

Medlem
Brugeravatar

Præcis min holdning!!

Der ligger et skole opholdshjem der tilknyttet stedet også men ligger 1km væk fra folden og så er der en privat hus op af folden som har været meget flinke og sagde vi godt måtte være der og vi snakkede med dem og de virkede flinke, men det ikke deres fold, men er helt enig virker som hatecrime, men ja så må de sq ringe til politiet tror Fanme ikke på de gider komme for så små ting ??

Junior medlem

Nice. Var det på en golfbane eller et overdrev? Hvordan kan det være at du mistror den øverste svamp? Det var netop den som jeg var mest sikker på af dem alle :)

Nu ved jeg ikke hvad et overdrev er, men jeg går ud fra, at det er hvor der gror langt græs, hvis det er tilfældet så ja:)

Det kan sgu godt være at jeg tager fejl, det er svært at bedømme på billederne, men det er fordi at lammellerne buler så meget nedad. Men du har sikkert ret, det er sikkert en SN.

Vh Ø !

Junior medlem

Ja det er lige hvad et overdrev er ;)
Ja jeg ved godt at det er svært at bedømme ud fra billederne, samtidigt giver jeg dig ret i at lamellerne går langt ned, de plejer at være mere gemt oppe under hatten.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hej og velkommen til. Tag og kig rundt på forummet og måske især her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=46178. Når I så har sat jer lidt mere ind i tingene, har I en bedre idé om, hvor det giver mening at lede og kan så poste spørgsmål til svampefund her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=12045.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle 3 er SN.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]