Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 321  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Den Rolige skrev:
Mr. Gone skrev:
Er det ikke noget med at næsten al psilocin forsvinder under tørring, hvorimod psilocybin-indholdet næsten ikke ændres? Ifølge erowid indeholder semilanceata 0,98% psilocybin og 0,02% psilocin. Cubensis indeholder 0,63% cybin og 0,60% cin (https://www.erowid.org/plants/mushrooms ... nfo4.shtml), det svarer ikke helt til det dobbelte men kan man måske sige: i tørret vægt er 2,5g SN = 4g cubes? Altså sådan ca.
Har en del erfaring i svampe, det har bare altid været cubensis når jeg har taget. Vi er blevet enige om at tage 2,5g hver til start, og så får vi og se om vi redoserer. Glæder mig vildt meget til at mærke forskellen mellem cubensis og SN :)

@GizzaR mine er fundet i Jylland, desværre :(

Edit: Ville have sendt PB til Mr. Gone men kunne ikke, so here goes long ass reply :D
Der er ikke tab i styrke eller effekt ved tørring som sådan. Så vidt jeg husker fra info via psy, så kan der være forskel på come-up+come-down, afhængigt om de er indtaget som tørrede(via té f.eks) eller friske efter plukning.

Noget andet er, at psilocybin omdannes til psilocin hvilket giver dig den egentlige effekt. Er ikke bekendt med kemi mm., men husker at det er sådan det bliver omdannet. Der er også diskussion med styrke, især i forhold til cubensis, dog ikke på en måde så du kan sammenligne det på samme måde.

Alle svampe har hver sin niche, særtegn mm. Jeg husker sammenligningen med sn-cubensis, som at 1.5 gram tørrede sn, gav ca samme effekt/styrke/virkning som 2-2.5 gram tørrede cubensis. Du må ikke tage mig på ordet, da jeg er lidt usikker med de mere præcise tal.

Min forståelse af de forskellige sammenligninger, er ikke hvor meget du nødvendigvis skal indtage for at opnå X effekt, men at der er visse ligheder der ofte også stemmer overens med dosis-ratio osv.

HUSK: Det er igen meget individuelt mht. effekt. Dig og din ven kan hver tage 2gram tørrede sn i en kop té, men opnå total vidt forskellige trips. Til tider forekommer det, at nogle kan indtage ret høje doser, uden egentlig at blive påvirket - næste gang er den halve dosis nok til en tur til universet.

Jeg har endnu ikke taget mere end 1.5g tørrede sn, over 1 aften, da jeg har respekt for hvad der kan komme frem fra mit inderste samt at følelsen af at have nogenlunde kontrol - er essentiel for mig. Vent med de store doser, 0.5-1 grams doser er mit generelle mål indtil jeg har mere erfaring, viden, tillid og respekt.
Derefter kan der afprøves størrer og mere heroiske doser, men det har jeg personligt ikke behov for.

Hvis i tager 2 gram hver, får i en vild oplevelse, så hold jer til det. Især når du har nævnt at du ikke har oplevet rigtigt at trippe før.

Skriv endelig hvis du skulle have spørgsmål eller tanker.

-Gå dine sko til, så kan du løbe ;)

Mvh

Jeg bliver lige nødt til at kommentere på nogle ting i dit indlæg. Dine vejledende råd til sidst har jeg intet at udsætte på, men noget af det du siger i starten giver ikke rigtig mening (markeret med rødt).

Det er rigtigt at SN er rigtig velegnede til tørring, da de næsten udelukkende indeholder psilocybin, som er meget bestandigt overfor varme og kontakt med luft. Tørrede SN dateret fra 1800-tallet er blevet testet og fundet fuldt potente med minimalt tab af psilocybin. Cubensis mister derimod en del af sin potens når den tørres. Mit gær baseret på erfaring er ca. 30-35%.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

APKUSH skrev:
Bliver de fundet I Jylland eller Sjælland....??? at nævne et findested ville være fedt fordi åbenbart er sæsonen 3 uger forsinket her på djævle-øen. Har kigget på alle mine sædvanlige marker, og der er nul og nix lige nu... :(

Hej APKUSH.
Jeg fandt 4 styks idag- så sæsonen er måske ved at starte nu på Sjælland.

Medlem

Billede

Så kære Københavnere, så er de helt sikkert landet på Sjælland! Dette fandt jeg på en lille halv time, der var klart flere og rigtig mange bitte små, så i morgen og fremad, så er der i hvert fald plukke jagt for mig!

Junior medlem

Fedt at høre, jeg ved hvad jeg skal i weekenden :)

Insane psychedelia user!

Fandt 6 på 15 min i det sydvest jyske i dag ikke voldsomt men heller ikke et optimalt sted, så alligevel opløftende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg var ude at lede i dag og fandt denne. Det er første gang jeg leder og denne var den eneste som jeg synes ligner en smule. Jeg tror ikke helt selv på den, men ville være rart med jeres mening også. Især fordi der var massere andre svampe ude på marken, så tænker at tage tilbage dertil om en uges tid. Hvis der er lidt nu, må det jo være et sted der er værd at vende tilbage til.

Svampen er fundet på Amagerfælled.

Billede

Billede

P.S. er stammen ikke et ret godt tegn på at det ikke er en spids?

Junior medlem

Er der nogle der har lyst til at have mig med ud på en tur og kigge efter svampe ? Jeg skal nok give proviant, og godt selskab. Har selv været ude et par gange uden held.
Jeg er fra trekantsområdet, men kører gerne lidt for det.

Medlem
Brugeravatar

Så er sæsonen også i gang for mit vedkommende. Dvs på fyn :)
Sidste uge besøgte jeg den mark jeg har haft success med de sidste par år, men
der fandt jeg kun en mikroskopisk lille spids nøgenhat. I dag fandt jeg omkring de 40 stk, så der skal jeg snart forbi igen. Det er en temmelig stor ko-mark, men kun i et lille hjørne hvor de vokser i større antal.

Her er lidt fotos - god jagt!

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
@Hector Salamanca
Du har helt ret i at du ikke har fundet SN. Som du selv er inde på er stammen for tynd. Desuden er spidsen for "blød", den skal være mere spids og selve hatten er som oftest mere aflang. Du kan jo sammenligne med billederne ovenover.
Der ligger også en rigtig god guide(her på boardet) fyldt med billeder, som har hjulpet mig rigtig meget da jeg lige var startet med at lede efter SN.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

Så Kan jeg melde op at jeg endelig efter jeg ved ikke hvor længe søgen, har fundet en super mark og fundet over 200 bare nu og der nok til lille mig(mere en nok:D)

Nu stødte jeg så ind i en efter her den anden dag som var super flink og sagde vi godt måtte være der, men nu er problemet kommet en et par sure madammer:( meen men ikke jeg klare den :D

Har fundet op til 30/40stk pæne i et flush og der 1000nye opkommers sååå hos jagt derude!!

Men de satme svære at se våde og man skal virkelig finde en mark hvor forholdene er perfekte nærmest

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
40 stks fundet i trekantsområdet i går. Tog nogle timer da starten gik ud på at undersøge nye marker. Uden ret meget held, tog vi videre til et velkendt spot, hvor vi fandt ca 40 på et par timer.

Er glad for at være startet tidligt i år ;)

Junior medlem

Vi var nogle gutter der var ude på jagt i dag. Vi er nybegyndere på SN feltet så vi håber at nogle af jer kan give os et konkret svar på om det er det korrekte stof vi har fundet? :)
Billede 1
Billede
Billede 2
Billede
Billede 3
Billede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@2201jes: Nej, det er desværre ikke spids nøgenhat du har plukket.
Prøv at sammenligne dine svampe med billeder af spids nøgenhat og du vil snildt kunne se forskel.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
På grund af dagens fangest
har jeg ej mere angest

Billede
Billede

næh se, en frø
Billede

Junior medlem

CannaChem skrev:
@2201jes: Nej, det er desværre ikke spids nøgenhat du har plukket.
Prøv at sammenligne dine svampe med billeder af spids nøgenhat og du vil snildt kunne se forskel.

@CannaChem Kunne det være en høj glans hat eller en almindelig?

Medlem
Brugeravatar

Lidt fra turen den anden dag :) (til tørre)

http://tinypic.com/r/24g6j5f/8

Har lidt spørgsmål hvis nogle kan hjælpe

1 hvis man ikke er grådig og overplukker er det så en potent mark i flere år? Kan man gøre noget for at bevare standen?
2. Hvor længe skal de tørre (dage?)og hvad er den mest optimale måde? Pt tørre jeg dem på avis mørkt og med svag blæser på dog ikke helt døgnet
3. Efterfølgende opbevare eg dem i et syltetøjs glas.. Optimalt?
4 hvor længe oplever i seassonen er til her i dk? Og hvor peaker den cirka?

Mvh:)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hvor er det godt du endelig har fundet et spot! :) Tillykke!!

1: Svampenes mycelium netværk ligger under græsset og lever helt fint dernede hele året rundt. Du kan ikke gøre noget for at bevare standen. De vil være der så længe marken står i fred og ro. Der vil altid være nogle svampe som smider deres sporer et eller andet sted på marken. Cyklussen kan ikke standses medmindre hele marken bliver ødelagt, f.eks. pløjet og sået korn på. SN lever af og gror i græs.
2: De skal tørre indtil de er helt knastørre. Når du bukker stilken skal den knække. Det du gør nu er helt i top. På en avis med lidt luftcirkulation er noget af det bedste man kan gøre.
3: Bestemt. Lufttæt, mørkt og køligt. Så er den helt i vinkel. Du kan evt. komme noget salt i et dobbeltlagt kaffefilter og binde toppen med et elastik og smide det derned. Så vil det suge fugten til sig, såfremt der er noget tilstede. Bare sørg for at svampene ikke har kontakt med saltet.
4: Sæsonens varighed er helt op til naturen. Når vi begynder at få frost, så forsvinder svampene stille og roligt.

:)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Takker for svarene

Og ja dejligt med et spot, men lidt trist fordi der pt er opmærksomhed på stedet sådan on/off vi blev som sagt smidt væk den anden dag, af nogle dumme madammer,

De kom med den der: du godt klar over du går inde hos nogle farlige tyre?!? Mig: ja jeg holder mig fra dem og de er søde og så gør de heller ikke mig noget... Hende: øøøh øøøh måske ikke lige nu

Men altså er i naturen uden svine,larme osv så hva faen altså!!

Insane psychedelia user!

Det er godt nok eksploderet med svampe den sidste uges tid :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Dejligt at høre om så mange fund og at i har fine plukninger.

@Mr. Gone - jeg tænkte nok at over 2g sn var mere end du havde regnet med. Fik forresten ikke svaret på jeres kommentarer/svar, mht. psilocybin indhold før/efter tørring mm. Tænkte nok jeg tog lidt fejl, men godt det blev afklaret fra mere kyndige brugere.

Jeg tager ud igen i weekenden og tjekker kendte spots, i håb om flere. De var ret spredte sidst - på nær 1 tue som havde 10-12 stks i sig. Her er de dog ret små, men skal ikke udelukke at andre har været forbi. Det er nemlig et meget synligt og åbenlyst sted at lede :)

Held og lykke på jeres videre færd - vejret er super lækkert lige for tiden :D
Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]