Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia!
Her i løbet af sommeren har jeg gået og kigget lidt til et par hamp planter som jeg plantede ud omkring den 10 maj.
Det har aldrig været noget stort projekt, jeg har egentlig bare syntes at det kunne være meget sjovt at prøve at ryge sin egen pot.
Frøene er dog af ukendt sort, da jeg fik dem af en kammerat som havde fået dem med i en pose pot han havde købt inde på Christiania.
Jeg startede med at så dem indendøre i min vindueskarm, men jeg tror desværre de stod inde i for lang tid, da de pludseligt begyndte at strække sig en del.
Men efter de kom ud synes jeg egentlig ikke de er vokset gevaldigt, ifht hvad jeg ellers har set.
Nu står jeg så her den 31-08 og kan se de er kommet i blomst, efter jeg har været 2 uger på ferie.
Nu er spørgsmålet så bare, hvor lang tid ville i tro der ville gå fra nu af, til de er nogenlunde klar til at blive høstet?
Jeg har nemlig bange anelser om at kulden måske ville kunne nå at få kul på dem inden de er helt færdige, og det ville jo ikke ligefrem være at foretrække :roll:

Her får i lige nogle billeder så i selv kan se:
http://imgur.com/ZSJ24g4

http://imgur.com/RaIqGvS

http://imgur.com/wrXnSJB

http://imgur.com/d6yeGWX

http://imgur.com/rkAEMVM

Jeg håber billederne er ok, ellers må jeg se om jeg kan få taget nogle bedre :wink:
Jeg håber i kunne have lyst til at hjælpe, det ville være super fedt!

Mvh
Desta

Moderator
Brugeravatar

De ligner heller ikke at de har været i blomst i mere end et par uger, vil tro de har en måned eller to endnu. Men man kan som regel godt have planter ude til engang start oktober, så det virker heller ikke helt umuligt at de bliver færdige.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar Bismann!
Jeg er glad for at høre at der er mulighed for succes.
Kunne jeg evt tage dem indendøre, hvis ikke de når at blive færdige inden slutningen af september, eller ville de få for lidt lys? Har nemlig ingen hardcore HPS lamper til rådighed.

Mvh
Desta

Moderator
Brugeravatar

Det var så lidt.
Tjah, uden kunstigt lys, er det nok bedre at have dem udendørs, medmindre du har en sydvendt udestue eller lign. Du kan evt. købe en 150-250W CFL, en E40 fatning og noget ledning og gøre dem færdige indendørs, det vil nok kræve mindst udstyr og penge, men det er nok stadig spørgsmålet om det vil give mening hvis ikke du vil dyrke indendørs på sigt. Min erfaring med at færdiggøre planter med vindues belysning er at det tager meget længere om at modne, og give et ret fesent resultat ift. udendørs eller under kunstig belysning. Jeg ville nok bare lade dem modne så langt som muligt udendørs, og så se tiden an og holde øje med deres modning og vejret, og så høste når de ikke kan holde til vejret længere. Kommer man tilstrækkeligt langt kan tidligt høstet pot være ganske udmærket, men det kræver alligevel en udvikling og modning af trikomerne (de små krystaller), før det giver noget.

Junior medlem
Brugeravatar

Igen tak for det hurtige svar! :)
Jeg venter så bare og ser tiden an, man kan jo håbe på at de lige kan nå at få bare lidt krudt i sig.
Men igen så har det egentlig også bare været et forsøg på om jeg med mine minimale gartner færdigheder kunne holde et par planter i live hen over sommeren, og det må jeg da erkende er lykkedes.
Lamper bliver det nok ikke til i denne omgang, men det kan jo være at lysten til at dyrke fortsætter ind i efterår/vinter månederne, og så må jeg jo til at investere i noget ordentlig belysning.
Tak for hjælpen Bismann.

Mvh
Desta

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
De ser i hvert fald flotte og raske ud :)
Trods jeg ikke er den store ekspert på dyrkning, vil jeg nok skyde på en god måned.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]