Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kronisk Skæv
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Jeg har de sidste 2 måneder detoxet mig selv fra cannabis, dvs stoppet med at ryge efter 7 år med hash og skunk hvor jeg før røg mange gange om ugen måske en 3 gram hash eller 4 gram skunk på en uge. Jeg nåede til et punkt hvor rusen blev intetsigende og jeg følte jeg kneppede en fake sex-dukke fra japan :peace:
Jeg blev uffatelig udmattet i hjernen.

Den fysiske følelse i hjernen af at være skæv har jeg stadig væk, kan vågne op om morgenen og føle jeg har haft en mild ryger aften dagen inden fx og andre dage mærker jeg det ikke rigtigt.
Følelsen mærkes for mig som en snurrende føelse i panden men specielt i sidderne af panden. Og en træthed
Før havde jeg en livstil hvor jeg kun filosoferede og røg fede. Kan mærke at jeg når jeg bruger hjernen rigtig meget til at lave matematik opgaver fx som den ikke har gjordt i 6 år!!!. for jeg ondt i hovedet og føler jeg udløser signal stoffer ala cannabis (føles rart indtil hovedpinen er der)
Hvordan har i andre der har prøvet at affedte jeres olieindsmurte hjerner haft det i processen mod en skarp hjerne? Hvor lang tid gik der før i fik svedt det ud eller er i kronisk skæve eller hva? :) :joint:
Ha det fee og Cannabis er en sand voodoo læremester. hun har lært mig meget! men at svømme i den samme sø hele ens liv er aldrig godt Forwards Ever, Backwards Never!! Jaaaaaaaaah Rastafari!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hejsa, jeg har været igennem det der ligner nogle gange før. Man kan gå i ret lang tid og føle sig påvirket efter stoppet af et længervarende cannabismisbrug' noget der for mit vedkommende ser ud til at accelerer "healnings" processen er at komme ud og fortage sig noget, ligge nogle planer for de dage der er forude' ting du kan være stolte af og som måske er fysisk sunde. jeg tror der gik alt imellem en 50-100 dage før jeg var nogenlunde helt på toppen igen (med depression lign tilstande og angst oven i hatten som altid forværres for mit vedkommende efter et stop' andre får det meget bedre)

jeg tror at man skal prøve ikke at fokusere for meget på (er jeg normal nu - kan jeg mærke noget mystisk??) når man stopper og derfor rammes en del af placebo oveni hatten' og glemmer hvordan man måske havde det engang imellem inden man misbrugte cannabis' hvor hvis jeg tænker rigtig godt efter' også har haft nogle små trippende stunder i helt ædru øjebikke' mit eneste råd er at lave noget, være aktiv så du kan rykke dine tanker over på noget andet' og jeg er sikker på at før du ved af det føler du dig ovenpå, energisk og glad. Skriv gerne en updatering derude i fremtiden OP ! :P jeg ønsker dig alt held med at få det bedre.

Medlem

Din hjerne har nok taget alt får meget skade af de 7 års hashmisbrug som du beskriver du har haft. Dvs du måske har fået en perm. hashpsykose eller måske er i den begyndende fase til en skizofreni sygdom. Søg hjælp vil nok være mit råd.
Ps. Japanerne kan faktiskt godt være flotte :P..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du er godt nok helt væk. Har du nogen pålidelige kilder på at hjernen tager skade af "for meget cannabis" Ganjafarmer ? :D

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Ganjafarmer90 skrev:
Din hjerne har nok taget alt får meget skade af de 7 års hashmisbrug som du beskriver du har haft. Dvs du måske har fået en perm. hashpsykose eller måske er i den begyndende fase til en skizofreni sygdom. Søg hjælp vil nok være mit råd.

Hold nu din kæft. Lad være med at udtale sådan noget bavl, når du;

1: Ikke har noget videnskabeligt evidens for det du lukker ud.

2: Tydeligvis ikke ved hvordan et længerevarende cannabis misbrug påvirker hjernen.

Til OP: Du er IKKE, med 98% sikkerhed, blevet skizofren af at bruge cannabis så hyppigt. Vil foreslå dig at læse om fænomenet 'brain fogs', da det lyder noget lig de symptomer du har.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
haha :D er skam på ingen måde bange for skizofreni. Men ja brain fog er helt klart det jeg har! Tak for at putte et ord på det ! Ville bare gerne høres andres erfaringer med recovery af deres hjerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg stoppede med at ryge for 21 dage siden, efter at have røget hverdag i - 6 år?
De sidste par måneder var det ekstremt. gerne 2-3 bonghoveder før jeg spiste morgenmad, så en pind, 4-5 bonghoveder før middagsmad osv (jeg gik hjemme).
Jeg valgte at stoppe fra den ene dag til den anden - og det var hårdt. Ikke at sige nej tak(bor med en der ryger). det var faktisk ekstremt nemt, for var så træt af hash - alt ved det - smagen, virkningen, arbejdet i det, prisen osv.

Men. Svedture, insomnia, angst, uro var slemt. virkelig slemt.
Især min insomnia. 15 dage inde i stoppet indså jeg at jeg på 5 dage havde sovet ca 9 timer. (Okay okay, en af nætterne havde jeg taget ca 0.25 g coke, men kan jeg normalt godt sove på)
Kan ikke rigtig nikke genkendende til det du skriver, mest fordi jeg har prøvet og fylde mine dage op med alt muligt tilfældigt crap, så jeg ikke rigtig havde så meget tid til at tænke over det.
50-100 dage? Shit..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 08:46, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
electric wizard skrev:
Ganjafarmer90 skrev:

Hold nu din kæft. Lad være med at udtale sådan noget bavl, når du;

1: Ikke har noget videnskabeligt evidens for det du lukker ud.

2: Tydeligvis ikke ved hvordan et længerevarende cannabis misbrug påvirker hjernen.

Til OP: Du er IKKE, med 98% sikkerhed, blevet skizofren af at bruge cannabis så hyppigt. Vil foreslå dig at læse om fænomenet 'brain fogs', da det lyder noget lig de symptomer du har.

LOL :stupid:

Du er en stor selvmodsigelse.
Videnskabeligt evidens min bare. Du forstår ikke den videnskabelige metode, når du bruger vendingen på denne måde.
Jeg kan ikke se at det fremgår tydeligt at han ikke ved hvordan et længerevarende cannabis misbrug påvirker hjernen. Du vælger også (højst sandsynligt med fuldt overlæg) ikke at pointere hvorfor det er tydeligt.
Hvor har du de 98% fra? Jeg syntes det er meget mærkeligt at du kan komme med så præcist et tal uden at have hvad jeg formoder er en medicinsk uddannelse og pågældendes patientjournaler.

Alt i alt, har du skrevet en stor omgang BS.

Men..

:whogives:

Medlem
Brugeravatar

Soma Juice skrev:
Jeg har de sidste 2 måneder detoxet mig selv fra cannabis, dvs stoppet med at ryge efter 7 år med hash og skunk hvor jeg før røg mange gange om ugen måske en 3 gram hash eller 4 gram skunk på en uge. Jeg nåede til et punkt hvor rusen blev intetsigende og jeg følte jeg kneppede en fake sex-dukke fra japan :peace:
Jeg blev uffatelig udmattet i hjernen.

Den fysiske følelse i hjernen af at være skæv har jeg stadig væk, kan vågne op om morgenen og føle jeg har haft en mild ryger aften dagen inden fx og andre dage mærker jeg det ikke rigtigt.
Følelsen mærkes for mig som en snurrende føelse i panden men specielt i sidderne af panden. Og en træthed
Før havde jeg en livstil hvor jeg kun filosoferede og røg fede. Kan mærke at jeg når jeg bruger hjernen rigtig meget til at lave matematik opgaver fx som den ikke har gjordt i 6 år!!!. for jeg ondt i hovedet og føler jeg udløser signal stoffer ala cannabis (føles rart indtil hovedpinen er der)
Hvordan har i andre der har prøvet at affedte jeres olieindsmurte hjerner haft det i processen mod en skarp hjerne? Hvor lang tid gik der før i fik svedt det ud eller er i kronisk skæve eller hva? :) :joint:
Ha det fee og Cannabis er en sand voodoo læremester. hun har lært mig meget! men at svømme i den samme sø hele ens liv er aldrig godt Forwards Ever, Backwards Never!! Jaaaaaaaaah Rastafari!

Jeg kender godt følelsen. Ved ikke hvorfor den er der.
Husker også engang jeg startede efter en lang pause, jeg røg en kæmpe joint og kunne ikke mærke at jeg var skæv.

Men det var jeg.

Godnat og sov godt :cheers:

Medlem

baldr skrev:

Videnskabeligt evidens min bare. Du forstår ikke den videnskabelige metode, når du bruger vendingen på denne måde.
Jeg kan ikke se at det fremgår tydeligt at han ikke ved hvordan et længerevarende cannabis misbrug påvirker hjernen. Du vælger også (højst sandsynligt med fuldt overlæg) ikke at pointere hvorfor det er tydeligt.
Hvor har du de 98% fra? Jeg syntes det er meget mærkeligt at du kan komme med så præcist et tal uden at have hvad jeg formoder er en medicinsk uddannelse og pågældendes patientjournaler.

Men..

Baldr, er du selv dum? Så du fortæller mig at jeg er nødt til at lægge videnskabelig evidens på bordet, som påviser at cannabis ikke medfører skizofreni?

http://psychcentral.com/news/2013/12/10 ... 63148.html - værsgo! En videnskabelig undersøgelse fra Harvard (hvis du ved hvad Harvard er?), som fastlægger at der ikke er nogen forbindelse mellem cannabis og skizofreni. Jeg ved udmærket godt at cannabis kan være en katalysator for eventuelle mentale skavanker, men dette betyder ikke at et misbrug af cannabis giver misbrugeren hundrede procent chance for at udvikle skizofreni.

Derudover ved jeg ikke om jeg har overskud til at diskutere begrebet 'hashpsykose' med dig, men du kan jo eventuelt prøve at bruge søgefunktionen på Psychedelia. Svaret vil højst sandsynligvis overraske dig.

Og du mener at du ud fra det jeg har skrevet, kan fortælle mig at jeg ikke ved hvad videnskabelig evidens er? Prøv du selv at slå begrebet op, og du vil finde ud af at begrebet blandt andet dækker over systematisk observation, hvilket f.eks. er hvad den artikel jeg henviste til har benyttet sig af. Så jo, jeg ved godt hvad videnskabelig evidens er, men det ved du vidst selv ikke? Hvad jeg efterspurgte fra Ganjafarmer90, var studier som kunne understøtte det han sagde, men siden han ikke havde studier der kunne understøtte hans påstande, var jeg nødt til at skride ind for at redde OP fra at tro at han var blevet skizofren eller ramt af en hashpsykose. :stupid:

Og hvor har jeg de 98% fra? Ja, måske er det anden måde at sige at jeg er så godt som sikker på at OP ikke har udviklet skizofreni eller lever i en permanent hashpsykose, men jeg er åbenbart nødt til at skære det ud i pap for dig, for at du kan forstå det.

:stupid: :stupid:

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det kan måske siges at være en selvmodsigelse, når du først slår fast at ganjafarmer ikke har videnskabelig evidens for at OP MÅSKE har udviklet psykosesymptomer eller igangsat sin latente skizofreni, og du så bagefter kaster ret præcise tal ud. Når du siger, at han med 98 % sikkerhed ikke er ved at udvikle skizofreni, tager du jo ikke udgangspunkt i, at han vitterligt kunne være en af dem, der bærer rundt på latent psykisk sygdom. Derfor kan du ikke sige noget med statistisk sikkerhed. 98 % er også et ret specifikt tal, som du nok ikke har ud fra nogle videnskabelige undersøgelser. Som baldr siger, kan man måske sige noget om det hvis man har en medicinsk uddannelse og adgang til OPs lægejournal.

Og der er da ret stor konsensus om, at hashmisbrug kan lede til psykosesymptomer eller igangsætte latent skizofreni. Så at ganjafarmer siger, at det MÅSKE er tilfældet er ikke forkert. Og heller ikke forkert at hjernen tager 'skade' (eller, der sker strukturelle ændringer) af et 7-år langt hashmisbrug. Al forskning på området (næsten) bakker den udmelding op.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er på spil ud fra OP's indlæg - det kan være han ikke er helt færdig med at detoxe. Ellers kender jeg lignende oplevelser fra mig selv og bekendte, der stoppede længerevarende dagligt misbrug. Men hvis han udvikler symptomer der kan ligne påbegyndende psykose, så bør han søge professionel hjælp - for de har styr på, hvad de laver.

Medlem
Brugeravatar

Nogle mennesker kan blive kronisk skæve, ligesom med andre stoffer. Det ved alle, men Hash er meget individuelt angående hvordan man reagerer ved et stop efter et misbrug.

Nogen får paranoia, livagtige drømme, hovedpine, kronisk ( skæve ) resten af deres dagen osv osv...
For langt langt de fleste, sker der ikke alle de ubehageligheder, som de få oplever. Heldigvis for det, for Hash er bestemt et stof vi alle skal tage alvorligt. Og husk også på at det hører til de psykedeliske stoffer... Det er der alt for mange der ikke ved og derfor sker der desværre også det for nogen, at de bliver kronisk skæve. Altså et slags evigheds trip... :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej den tror jeg ikke på.
Soma juice- selvfølgelig går det over igen, det kan tage tid.
Har selv engang vågnet en morgen og været enormt skæv.
Stoppede så omgående, og var så skæv i 3 uger- holdt vist 7 ugers pause.
Siden fik jeg et helt normalt brug, uden "kronisk skæv syndrom".

Medlem
Brugeravatar

electric wizard skrev:
baldr skrev:

Men..

Baldr, er du selv dum? Så du fortæller mig at jeg er nødt til at lægge videnskabelig evidens på bordet, som påviser at cannabis ikke medfører skizofreni?

http://psychcentral.com/news/2013/12/10 ... 63148.html - værsgo! En videnskabelig undersøgelse fra Harvard (hvis du ved hvad Harvard er?), som fastlægger at der ikke er nogen forbindelse mellem cannabis og skizofreni. Jeg ved udmærket godt at cannabis kan være en katalysator for eventuelle mentale skavanker, men dette betyder ikke at et misbrug af cannabis giver misbrugeren hundrede procent chance for at udvikle skizofreni.

Derudover ved jeg ikke om jeg har overskud til at diskutere begrebet 'hashpsykose' med dig, men du kan jo eventuelt prøve at bruge søgefunktionen på Psychedelia. Svaret vil højst sandsynligvis overraske dig.

Og du mener at du ud fra det jeg har skrevet, kan fortælle mig at jeg ikke ved hvad videnskabelig evidens er? Prøv du selv at slå begrebet op, og du vil finde ud af at begrebet blandt andet dækker over systematisk observation, hvilket f.eks. er hvad den artikel jeg henviste til har benyttet sig af. Så jo, jeg ved godt hvad videnskabelig evidens er, men det ved du vidst selv ikke? Hvad jeg efterspurgte fra Ganjafarmer90, var studier som kunne understøtte det han sagde, men siden han ikke havde studier der kunne understøtte hans påstande, var jeg nødt til at skride ind for at redde OP fra at tro at han var blevet skizofren eller ramt af en hashpsykose. :stupid:

Og hvor har jeg de 98% fra? Ja, måske er det anden måde at sige at jeg er så godt som sikker på at OP ikke har udviklet skizofreni eller lever i en permanent hashpsykose, men jeg er åbenbart nødt til at skære det ud i pap for dig, for at du kan forstå det.

Rolig rolig.
Sikke du projicere. Vi er nok ikke uenige når det kommer til fakta.
Jeg påpeger din adfærd og dennes mønstre.
Dit argument havde en fejlslutning, andet var det ikke.

Så den der tangent kan du gemme til en faktisk modstander :)

:peace:

Medlem

baldr skrev:
electric wizard skrev:
baldr skrev:

Men..

Rolig rolig.
Sikke du projicere. Vi er nok ikke uenige når det kommer til fakta.
Jeg påpeger din adfærd og dennes mønstre.
Dit argument havde en fejlslutning, andet var det ikke.

Så den der tangent kan du gemme til en faktisk modstander :)

:peace:

Jeg projicerer fordi du starter ud med at lave følgende: " LOL :stupid: ". Min adfærd er baseret ud fra den måde du startede dit argument på.

Medlem
Brugeravatar

Argh den er søgt :)

(Eftersom at den omtalte adfærd ikke handler om dit svar til mig)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]