Plejadestjerne skrev:
Fanny skrev:
Når jeg ryger, må jeg som regel lægge mig ned, for at få fuldt udbytte af trippet. Dog havde jeg en dejlig oplevelse for nogle måneder siden, hvor jeg sad i meditationsstilling og mærkede mine chackra´s og forbindelsen langs indersiden af rygsøjlen mellem dem, mens jeg røg. Inden jeg røg dmt havde jeg røget noget ren cannabisolie og urtetobak, som var presset sammen som en røgelses-top der kunne brænde under et glas. Glasset samlede røgen, så jeg kunne suge det samlet. Dmtén røg jeg i en Vaporgenie (
http://gomoa.net/images/featured64.jpg) .
Hilsen Fanny
Undskyld for at gå off-topic, men jeg vil rigtig gerne spørge dig Fanny - hvad gør du for at bevare jordforbindelsen?

Når man er spirituelt 'aktiv' og åbner sig selv op ofte, om det er i gennem stoffer eller andet, kan det være noget af en balancegang. Det er i hvert fald min erfaring, at om jeg mediterer, dyrker yoga eller tager psykedeliske stoffer, så har jeg brug for et 'anker' i min hverdag, fordi mine energier vil styre til himmels. Kender du til den problemstilling, og hvordan tackler du det?
Andre må selvfølgelig også gerne byde ind.
Tak

Lige det er faktisk noget jeg selv går og roder meget med. Især efter min første gang på dmt, som bare var en minidose dog af det mest rene jeg kunne opstøve. Det ændrede min indstilling til bevidsthed og størrelsen af "det ydre" univers betydeligt hvilket jeg syntes kan være svært at integrere og interagere med mennesker som jo ultimativt bliver en del af det billede man får skabt sig. Mht yoga, meditation og eksperimenter med psykedeliske stoffer, så vil det ofte munde ud i en vækkelse af det nogle kalder kundalini, andre chi, serpent power, transformationel bevidsthedspotentiale osv. Det vil bevæge sig op langs rygsøjlen og i den process "brænde" den uforløste emotionelle energi af som ligger i hver nervecenter/chakra. Mange som får igangsat denne process en anelse for tidligt mister jordforbindelsen og fordi deres verdensbillede bliver vendt på hovedet har de ofte ikke sproget til at kunne forklare sig over for venner og familie. Derfor bliver en høj procentdel diagnosticeret med skizofreni/manio.deppressiv osv. Jeg har for nyligt skrevet min bachelor som hedder "kundalini, et møde med et begreb eller en verden (en undersøgelse af den spirituelle krise) Formålet med opgaven var at bevise at mange af dem som bliver diagnosticeret i dag faktisk har åbnet øjnene for en bevidsthed som på ingen måde har gavn af at blive sygeliggjort så man flygter fra den og tilsidst fornægter ens oplevelser som produkter af et sygt sind. Jeg har i den forbindelse tilegnet mig den teori at ligesom vi har fysiske muskler med funktioner til bevægelse af kroppen. Ligeledes har vi "metafysiske" muskler. Kirken kalder dem tro håb og kærlighed (hoved, hjerte, krop--frygt, skam, vrede)
Den hinduistiske og taoistiske tradition har bare udpenslet dem yderligere som knudepunkter for vores bioenergi/chi eller mere populært sagt chakraer bare som 7 eller flere og ikke kun 3. Når man begynder at kunne styre/navigere den energi som ligger i de forskellige punkter begynder man at arbejde med manifestation, andre dimensioner og store kvantespring i personlig udvikling. Problemet er bare at det er også her man finder folk som bliver opslugt af at Tv'et taler til dem, åbner for tidligt for telepatisk kontakt (stemmer+frygt) osv. Disse bevidstehedstilstande koster dyrt på de metafysiske muskler især når man ikke har udviklet og opsparet energi eller renset sig selv. Derfor forsøger mange som brænder nalderne på disse "knapper" at lave instinktive ritualer for at genoprette balancen. De faster måske ubevidst, stopper med at tale, deres forfængelighed rykker fra at være ydre betonet til kun at omhandle det indre. Derfor betyder udseende og hygiene ikke meget (når de sparer energi op) Derfor er det vigtigt ikke at overbruge disse evner da det kan dræne en komplet, og hvis man ikke har stor modstandsdygtighed vil andres sandheder veje tungt på en og de vil ende med at tro at de faktisk er sindsyge. Jeg lavede en metode i afslutningen af min opgave som handlede om at man på 5 parametre skulle finde aktiviteter som gavnede og ikke forstærkede de uhensigsmæssige oplevelser. Så hvis nogle eksemlevis får alt for kraftige bevidsthedsændringer af yoga, så kan man lave noget andet for at stadig røre kroppen og få gavn af motion.
Fysisk aktivitet(motion, yoga, åndedrætsøvelser: generelt kropslig udfoldelse. Kognitive dicipliner(meditation, mentaleopgaver, læsning: generelt styring af sindet. Impulskontrol (afholdelse fra måske stoffer, alkohol, udløsning måske faste eller andre afholdelsesteknikker: generelt generobre kontrollen over egen uhensigtsmæssige vaneadfærd. Redskaber (Terapeuter, (natur)/medicin hvis nødvendigt, kost, gruppeaktiviteter: generelt benytte sig af fordelene ved det allerede manifesterede. Kreativ udfoldelse (alt af det førnævnte efter eget valg, dans, musik, maleri, skrivning, osv: generelt skabe og kommunikere det man oplever i eget medie.
Skriv endelig en mail hvis du/i vil læse opgaven eller ønsker mere information