Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Alors, jeg modtog så endelig min pakke i fredags. Tolden var på 428 kr., så det var heldigvis ikke så slemt (men alligevel slemt nok, idet jeg ikke havde kalkuleret med den). Jeg har prøvet at ryge ren pot, ren hash og en blanding af de to. Det gik bedst med ren pot, men det var ikke meget jeg fik ud af det ift. de massive dampskyer, man kan se på fx youtube. Jeg kan forstå, at man skal ramme et slags sweet spot mht. temperaturen (såvel som sugestyrken). Så er det et spørgsmål om at tænde den på laveste blus, og så skrue gradvist op mens man suger? Potten fortrækker tilsyneladende ikke en mine, mens hashen bliver varm og blød og lugter ned igennem slangen. Men altså ingen vapour på 0,4 g. god hash, som til gengæld virkede upåklageligt i en joint (sammen med det halve g. pot). Shit, hvordan gør man :?:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Hov, jeg glemte helt kapitlet om toldmyndighederne. De siger, at jeg vil høre fra Sundhedsstyrelsen inden for ca. fem uger, når de har modtaget oplysninger fra SKAT. Først da kan vi påbegynde diskussionen om, hvorvidt jeg kan få mine dyrebare safter udleveret. I don't fucking believe this shit! Og man kan købe alt muligt i kioskerne!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du bruger alt for meget hvis de mængder du skrev er på en gang.
Hash = 0.05-0.07 g. , Pot ca. 0.1-0.12 gram. Laaaaaaaaaaaaaaange jævne sug.
Langsommere sug med hash end med pot.
Min juster knap er drejet ca. 3/4 rundt.
Og så husk det jeg skrev med at røre i hashen.
Lige pludselig skal du nok regne den ud. Det tog også mig 2-3 dage at blive god til den, og det var selv om jeg i forvejen havde brugt en Volcano i flere år. Da jeg til gengæld lærte det, kom volcanoen stort set aldrig i brug igen.

Medlem

Yo Cookie... Rart at høre at der er andre vaporizer-aficionados herinde.

Når du kalder Silver Surfer for verdens bedste vape, hvad bygger du det så på? Jeg har selv to vaporizers og der går jo hurtigt lidt samlermani i det, så jeg er altid interesseret i at høre andres erfaringer.

Jeg har selv en Purple Days som jeg er meget, meget glad for. Den holder jo bare for evigt (Har kun 1 elektronisk kompenent, og den kan købes i enhver elektronikbutik, hvis den skulle gå i stykker), og så er den MEGA-økonomisk. 0.025 gram kan give dig et behageligt lille buzz og 0.1 gram kan vælte dig omkuld. Det er vist standarden for alle "log-style"-vaporizers som "Underdog", "Purple Days" etc. Ulempen er at de tager en lille time om at varme op. Til gengæld bruger den kun 8 watt og kan uden problemer stå tændt uafbrudt (bruger for under 50 øre strøm i døgnet). Samtidig kræver den også et absolut minimal vedligehold. I det hele taget er de også bare rart at man kender sin vape fra inderst til yderst og selv ville kunne reparere den hvis den går i stykker. Som en super økonomisk lille ego-vape er det min helt klare favorit.

Den anden vape er en Da Vinci batteridrevet vaporizer. Den kan noget andet. Den er langt mindre økonomisk (Man bruger nok 3 gange så meget urt for den samme virkning), men den er transportabel, diskret (ligner en babyalarm eller walkie-talkie) og varmer op på under 2 minutter. Min største anke er at batteriet ikke holder særlig længe og begynder at blive slidt efter 300 opladninger. Den kræver også meget rengøring og virker ikke helt så robust som jeg kunne tænke mig. Sammen med det faktum at reservedele koster en bondegård at få sendt fra producenten, så vil jeg nok være lidt tilbageholdende med at anbefale den til andre. Men hey: Den er transportabel og nifty, så jeg er stadig glad for den... men man skal være indstillet på at bruge 10 minutter på rengøring hver femte gang man har brugt den.

Medlem

... og Jake..

Den største fejl jeg begik var at bruge for meget urt. Hemmeligheden er virkelig "jo mindre = jo større virkning", forstået på den måde at det er bedre at vape to meget løst pakkede hoveder, frem for et stort. Jeg pakkede altid urten alt for tæt og fandt først efter LANG tid ud af at man får LAAAANGT mere damp ud af det, hvis man pakker urten så løst som overhovedet muligt.

Det ER næsten en videnskab at pakke en vape-bowl, så lyt til os to garvedes råd: Meget lidt urt og ja: så laaaaaaaaaaange langsomme sug. Jeg ved ikke hvordan kammeret er designet på Silver Surferen, men på min Purple Days fylder jeg kun lige nøjagtig nok i til at det ikke falder ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At jeg kalder den verdens bedste er der mange grunde til, men andre må self. gerne være uenige.
Jeg har tidligere postet denne video jeg har lavet, som jeg synes viser hvorfor den er så genial som jeg påstår, og som samtidig viser hvordan jeg bruger den.
http://www.veoh.com/watch/v45717902exergmrA
Den nemme adgang til urten mellem sug er ekstrem vigtig for effektiv vaporizing, og det har man her, da man jo står med staven i hånden, og kan fjerne den fra vaporizeren uden at dreje på gevind, trykke på knapper, fjerne riste, åbne låger, fjerne poser, eller andet besværligt.
Den er også lavet af de rigtige materialer, glas og keramisk varmelegeme. Den bruger 25 w. , men til gengæld er den gennemvarm på 3 min. Med 25 w. synes jeg også godt at den kan stå tændt fra dagens første hiv til jeg går i seng. Til sammenligning bruger min Volcano 125 w. så den får man hurtig lyst til at slukke mellem brug.

Så er den designet så urten aldrig kommer i kontakt med varmelegemet.( er det ikke et problem med en purple days, altså at man fylder den og så vipper den på hovedet, og sætter den hen over elementet?)

Endnu en vigtig detalje, som jeg også viser på videoen, er at man kan variere vinklen, og dreje, på staven mens man suger. Det gør at man kan ændre turbulensen inde i kammeret undervejs, og dermed sikre mere jævn fordampning, og undgå at smagen bliver ødelagt af at man kommer til at brænde det i den ene side.

Når man har røget kan man slå urten ud i hånden, og det kan man i øvrigt også gøre mellem sug når det er skunk/pot. Det er nemmere end at bruge rørepinden hvis man lige hamrer staven mod håndfladen og vipper det tilbage i kammeret igen. Med hash slipper man ikke for at bruge pinden.

Den er også nem at rense. Slangen skal man dog forvente at skifte en gang om året ved daglig brug.

Alt i alt synes jeg at den kommer så tæt på perfektion som man næsten kan komme. Jeg har sommetider siddet og kigget på vaporizere, med en lille lyst til at købe en ny. Men da de bliver holdt op imod SSV'en, så ender det altid med at jeg finder design flaws på andre modeller, og så sparede jeg da de penge.

Til Jake : læg mærke til at jeg ikke bruger mundstykket, men suger direkte af slangen. Det vil jeg råde dig til at prøve. Faktisk suger jeg ikke af slangen, men af min hånd. Så slipper man for at sidde og bytte bakterier med de andre der vaper med.

Medlem

Med Purple Days kommer urten ikke i kontakt med varmelegement. Man suger blot den varme luft fra kammeret gennem mundstykket. Jeg ville aldrig ryge på en vape, hvor urten f.eks. ligger på en varmeplade af tvivlsomme materialer (som det f.eks. er tilfældet med de billige 400 kr. kina-vapes som der sælges på Staden). En god Vape koster altså 1000 kr plus. Sådan er det bare. De penge er til gengæld hurtigt tjent ind igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med Purple Days kommer urten ikke i kontakt med varmelegement. Man suger blot den varme luft fra kammeret gennem mundstykket. Jeg ville aldrig ryge på en vape, hvor urten f.eks. ligger på en varmeplade af tvivlsomme materialer (som det f.eks. er tilfældet med de billige 400 kr. kina-vapes som der sælges på Staden). En god Vape koster altså 1000 kr plus. Sådan er det bare. De penge er til gengæld hurtigt tjent ind igen.

Jeg forstår godt at det meste bliver i kammeret, men er det ikke sådan at nogle krummer kan ryge ud og ned i elementet, når man vender den rundt og sætter den ovenpå trædimsen?

Medlem

Næh.. Det falder ikke ud.. Man lærer hurtigt at stoppe den tilpas, og vape og mundstykke holdes også lidt skråt når jeg vaper.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Næh.. Det falder ikke ud.. Man lærer hurtigt at stoppe den tilpas, og vape og mundstykke holdes også lidt skråt når jeg vaper.

Ja, ok , men når man kigger på forskellige youtube videoer, så virker det nu som om at krummer KAN falde ned i varmelegemet. f.eks. her : https://www.youtube.com/watch?v=OtOO5_cOZxA
Ikke fordi det skal være en ''min er bedre end din'' konkurrence, men her synes jeg en ssv er bedre designet, fordi den opererer i en vinkel hvor det slet ikke kan lade sig gøre. Det er også den vinkel som gør en ssv bedre end en 'da buddha', som er ssv'ens lillebror fra samme fabrikant(da Buddha er vinklet, men i en fast 90 grader vinkel og varmelegemet står helt lodret). Dét, og så det med at man kan variere vinklen og dreje staven mens man suger. Det kan man heller ikke på en da Buddha.
Jeg kan heller ikke se for mig at det kan lade sig gøre at vape hash på en Purple days pga. den måde kammeret er helt ude i enden af staven/mundstykket. Måske jeg tager fejl...?

Medlem

Nej, det tror jeg heller ikke man kan. At vape hash er også en pæn fjern tanke for mig. Det er sgu bare direkte fra planten og ned i vapen. Hvorfor skulle jeg vape alle mulige fyldstoffer af ukendt oprindelse?

Har du prøvet nogle mobile vapes?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne jo også være hash du selv havde lavet.

Nej, jeg har ikke den store erfaring med mobile vapes. Jeg har nogen gange researchet mobile modeller, men det er altid endt med at jeg kunne få øje på flere ulemper end fordele. Som du nok kan fornemme har jeg det med at gå op i de små detaljer når det drejer sig om vapes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan går det med den Jake?
Har du sat den til salg, og svoret at du aldrig skal ha' en vaporizer igen, og i øvrigt heller ikke lytte til råd fra nogen som hedder noget med småkage nogensinde?

Medlem
Brugeravatar

PAX er noget nær den ultimative Lomme Vaporizer..(men i den dyre ende)

Men den kan ikke fåes i EU da den ikke har fået CE-mærke endnu,
så skal importeres fra USA + moms og afgift,
men den er det værd ifølge diverse test og bruger anmeldelser:

Bright..

Junior medlem

Pax vape kan fås fra England på ebay ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Tillykke med dit nye legetøj. Går selv med tankerne om at anskaffe en fordamper, men har istedet valgt at lege med mit første grow.

Har prøvet det med told/moms så mange gange nu at jeg helt har opgivet at handle udenlands. Gør det kun hvis jeg ikke kan få varen i Skandinavien.
Jeg forstår ej heller denne ekstra told og moms. Fordi bestiller jeg f.eks. fra USA, betaler jeg jo VAT/Salgsskat i.e. moms til sælgeren. Hvorfor skal staten så opkræve den herhjemme?
Jeg betaler altså ekstra salgsskat i 2 lande, hvilket kun kan være fusk.
Sælger betaler derefter skat af avance, og jeg har betalt skat af min løn.

Hvis i tror slaveriet er afskaffet er i sgu for dumme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]