At jeg kalder den verdens bedste er der mange grunde til, men andre må self. gerne være uenige.
Jeg har tidligere postet denne video jeg har lavet, som jeg synes viser hvorfor den er så genial som jeg påstår, og som samtidig viser hvordan jeg bruger den.
http://www.veoh.com/watch/v45717902exergmrADen nemme adgang til urten mellem sug er ekstrem vigtig for effektiv vaporizing, og det har man her, da man jo står med staven i hånden, og kan fjerne den fra vaporizeren uden at dreje på gevind, trykke på knapper, fjerne riste, åbne låger, fjerne poser, eller andet besværligt.
Den er også lavet af de rigtige materialer, glas og keramisk varmelegeme. Den bruger 25 w. , men til gengæld er den gennemvarm på 3 min. Med 25 w. synes jeg også godt at den kan stå tændt fra dagens første hiv til jeg går i seng. Til sammenligning bruger min Volcano 125 w. så den får man hurtig lyst til at slukke mellem brug.
Så er den designet så urten aldrig kommer i kontakt med varmelegemet.( er det ikke et problem med en purple days, altså at man fylder den og så vipper den på hovedet, og sætter den hen over elementet?)
Endnu en vigtig detalje, som jeg også viser på videoen, er at man kan variere vinklen, og dreje, på staven mens man suger. Det gør at man kan ændre turbulensen inde i kammeret undervejs, og dermed sikre mere jævn fordampning, og undgå at smagen bliver ødelagt af at man kommer til at brænde det i den ene side.
Når man har røget kan man slå urten ud i hånden, og det kan man i øvrigt også gøre mellem sug når det er skunk/pot. Det er nemmere end at bruge rørepinden hvis man lige hamrer staven mod håndfladen og vipper det tilbage i kammeret igen. Med hash slipper man ikke for at bruge pinden.
Den er også nem at rense. Slangen skal man dog forvente at skifte en gang om året ved daglig brug.
Alt i alt synes jeg at den kommer så tæt på perfektion som man næsten kan komme. Jeg har sommetider siddet og kigget på vaporizere, med en lille lyst til at købe en ny. Men da de bliver holdt op imod SSV'en, så ender det altid med at jeg finder design flaws på andre modeller, og så sparede jeg da de penge.
Til Jake : læg mærke til at jeg ikke bruger mundstykket, men suger direkte af slangen. Det vil jeg råde dig til at prøve. Faktisk suger jeg ikke af slangen, men af min hånd. Så slipper man for at sidde og bytte bakterier med de andre der vaper med.