Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Forfatter besked
Indlæg: 08 jul 2015 00:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jul 2015 20:45
Indlæg: 3
okay fedt med god responce. Det håber jeg også selv om jeg føler mig en smule nedtrykt lige nu.
jeg lavede et glas med formeget vand i og der blev de nemlig grød=useless

mht til temp så står de ovenpå køleskab og hygger sig med et håndklæde over.'
jeg melder lige hvordan vidre udvikling af kagerne i næste uge.
PF TEC ROCKS er her med tilføjet til favoritter!
metoden kan vel også kaldes billig :P og hvad jeg lige havde ved hånden

hvis ikke det lykkedes har jeg stadig over en halv kanyle spore tilbage

fedt fedt fedt 100000 tak for hjælpen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2015 00:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Hej Pestilence, mycelium kan sagtens vokse i massiv smatgrød, har selv prøvet med knækkede rugkerner. Det blev heller ikke kontamineret selvom jeg ikke anvendte trykkoger. Til gengæld var lortet ubrugeligt fordi det var én stor klump, som var næsten umulig at få ud af glasset igen. :p
Til sauh: bare gå ned i nærmeste helsekost, der kan man få en kæmpe pose hel økologisk rug til 30,-

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2015 12:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er nok sandt, men du kan jo ikke se om den er færdig med at kolonisere inde i midten af klumpen. Den kan sagtens se ud til at være i orden udefra. :wink:

Hvis man ikke kan få kornene ud af glasset, så kan man altid gro dem invitro. Bare åben glasset, hæld en casing på og smid hele glasset ind i et SGFC. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2018 09:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hey - jeg står og skal ud af huset i weekenden, og er først hjemme en dag i næste uge. Situationen er den at jeg har et glas der endnu mangler at pinne, og jeg vil derfor lige høre hvad der bedst vil kunne svare sig; skal jeg forsøge at fremtvinge pinning (kuldechok) eller bør jeg lade det stå til jeg er hjemme, eller bare spawne det? Det ser fuldt koloniseret ud. De der spawner nu, har jeg en til at lufte dagligt i den periode jeg ikke er hjemme, og evt. plukke, men pga. arbejde tror jeg ikke at det er muligt for ham at spawne det sidste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2018 19:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg ville lade det stå indtil hjemkomst. Der sker ikke noget ved at der kommer et par pins I glasset. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2018 20:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Tak for svar - det gør jeg :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2018 11:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2018 10:54
Indlæg: 1
Hej, er i gang med mit første growkits, har fulgt alle råd og guiden som fulgte med.. Men, der er begyndt at komme nogle grønne/blå pletter i Kittet nu, efter en lille uge ca. Skal det bare smides ud? :( er måske lidt dum her, men kan ikke finde ud af at tilføje et billede fra mobil af? :P kan også se jeg ikke skulle have stolt spørgsmålet her, sorry roder vist lidt rundt lige :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 01:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Filurkatten skrev:
Hej, er i gang med mit første growkits, har fulgt alle råd og guiden som fulgte med.. Men, der er begyndt at komme nogle grønne/blå pletter i Kittet nu, efter en lille uge ca. Skal det bare smides ud? :( er måske lidt dum her, men kan ikke finde ud af at tilføje et billede fra mobil af? :P kan også se jeg ikke skulle have stolt spørgsmålet her, sorry roder vist lidt rundt lige :)


mht billeder så download imgur .. kanon app


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2019 00:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Halløjsa.

Nogle aktive svampenørder der har arbejdet med Panaeolus cyanescens? Kunne være lækkert at høre lidt succeshistorier.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2023 21:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2010 20:12
Indlæg: 25
Geografisk sted: Lige bag dig
Jeg har brug for lidt hjælp her, por favor.

Jeg har aldrig fiflet med sporeprints før, men jeg har nu anskaffet mig et og skal til at gå i krig.
Jeg har læst og set en masse om PF-tek og tænker, at det må være vejen frem for mig.

Dog vil jeg høre, om det ville give mening at smuldre kagerne (i en pose eller lign.) inden de ryger i fruiting chamber, for så at "strø" dem ud i en bakke eller lignende og så dække dem til med noget nyt næring (BRF med Vermiculite eller noget?)
Lidt ligesom koteletter i fad, én stor samlet herlighed.

Edit - Og mht. den sprit man bruger, vil det være forsvarligt at bruge "wipes" med 82% ethanol og 2% glycerol, eller alternativt nogen med 82% ethanol og 0.5% Chlorhexidine til at vaske alt ned og holde det sterilt, eller skal det være "helt ren" sprit uden noget andet i?


Senest rettet af Fjederen 28 feb 2023 23:21, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2023 23:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2010 20:12
Indlæg: 25
Geografisk sted: Lige bag dig
fejl :offtopic:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2023 23:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Du kan godt rive dine cakes og lave et casinglayer med coir og vercumilte ja ville give bedre yields med stor sandsynlighed. Sprit med lidt vand i et udmærket til at dekontaminere dine redskaber. Husk en flamme på kanylen og en SAB still air box er bedst at bruge til innokulering


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2023 22:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2010 20:12
Indlæg: 25
Geografisk sted: Lige bag dig
Tak for svar Jibri

Det er fordi at jeg er i besiddelse af en masse spritservietter, men jeg er i tvivl om glycerinen osv. som er i, vil have en dårlig indflydelse på svampene efterfølgende.

Flamme og SAB har jeg klar :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2023 12:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Nej, det fordamper. Det er kun mikroorganismer, der er din fjende.
Laver du monotub, så husk at værne dig mod sidepins (har jeg læst, aldrig selv lavet monotub).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2023 13:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Det bedste er at tage og blande sprit og vand eks. i 10 dele sprit og 1 del vand, i en sprayflaske og med en ny engangsklud til at wipe med, da vandet hjælper spritten med at perforere lagene på microorganismerne så det bedre sterilisere. Brug sorte affaldsække under dit substrat og klio det til så undgår du sidepins og den slags. Husk cococoir skal "koges" hvor du hælder spildkogende vand på i en stor spand og så låg på og lad det dampe ind imens det suger vand til sig. Det er mugresistent men bedst at gøre sådan stadig indtil det opnår field capacity dvs. få dråber kommer ud af det når du trykker en mellem håndfuld. Så er du klar til at spawne dit substrat.
Et godt fif hvis du døjer med trichoderma (green mould) er at vaske dit badeværelse ned og spritte alle flader af og så tage din SAB derud og arbejde med det samt fylde dine mono-tubs derude. (Ingen blæser eller udluftning btw da det bare suger endnu mere nastyness ind fra under døren)
Best of luck


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2023 22:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 aug 2010 20:12
Indlæg: 25
Geografisk sted: Lige bag dig
Alf'n skrev:
Nej, det fordamper. Det er kun mikroorganismer, der er din fjende.
Laver du monotub, så husk at værne dig mod sidepins (har jeg læst, aldrig selv lavet monotub).


Fedt, jeg prøver at se hvordan det går. Jeg har smidt mine glas i gryden her for en times tid siden.


//Jibri - Tusinde tak for tips! Har du evt. et sted du kan anbefale at købe sin cococoir? Jeg har læst mig frem til at det helst skal være uden for mange kokosfibre i, så hvis der er et mærke/en forhandler du har haft god erfaring med, så lad mig endelig høre :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2023 19:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Cococoir består udelukkende af kokosfibre Du må mene noget der er mere finthakket end med store fibresamlinger i så. Jeg købte fra et sted der solgte ting til øgler og akvarier kan ikke huske specifikt men det var grofthakket og fungerede helt fint.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team