Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: GHB
Junior medlem

Jeg har i længere tid været interesseret i at prøve GHB.

Men jeg kender ikke pålidelig kilde, der sælger det (det her skal ikke misforstås, som om jeg søger nogle herinde, i vil være lige så upålidelige). Med pålidelig kilde, mener jeg en med et avanceret kendskab til kemi. Dette har gjort, at jeg ikke har turdet at prøve stoffet, da det er umuligt at vide hvor stærkt det GHB du får egetlig er, hvilket meget nemt resulterer i en overdosis.

GHB findes som medicin. Her er det virksomme stof Natriumoxybat og det går under navnet Zyrem og bruges til at behandle blandt andet narkolepsi. Men det benyttes meget sjældent og må kun udskrives af special læger, derfor er det mere eller mindre umuligt at få fat i. Jeg har ellers haft relativt nemt ved at få ting som fentanyl, morfin til IV, ketmina til IV, oxycodone til IV, barbiturater til IV, Stesolid til IV osv, så jeg har kilder med adgang til til stærkt reguleret medicin. Men altså ikke Xyrem.

Man kan selvfølgelig være så heldig at finde rent GHB pulver, hvilket gør at man selv kan styre hvor stor en mængde man vil indtage, når det blandes op med vand. Men jeg har aldrig stødt på GHB i pulver form. Det er altid flydende og her har man ingen ide om, hvor stærkt det er. Man kan selvfølgelig sprøge sin supplier, men jeg ser dem ikke som værende specielt troværdige. Samtidig kan de blot være en mellemmand, hvilket givet dem endnu mindre viden om styrken.

Hvordan har i andre båret Jer ad, når i har benyttet GHB. Har i bare taget chancen eller hvordan gør man det på den sikreste metode?

Titel: Re: GHB
Junior medlem

Efter lidt research har jeg fundet et stof, der hedder 1,4-Butanediol. 1,4-Butanediol omdannes til GHB af enzymer i kroppen.

Så vidt jeg kan se er 1,4-Butanediol ikke ulovligt, hvilket må betyde at man kan købe det som et research chemical. Er der nogle der er stødt på det (Igen, jeg leder ikke efter en forhandler, jeg vil blot høre om nogle har set det på troværdige sider).

Men også her kan man vel være i tvivl om, hvor stærkt stoffet er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke stor kendskab til disse stoffer, men mit indtryk er at rusen er mere ren på GBH end precursorne.

Mht. GHB fra upålidelige kilder så kan du koge vandet væk. GHB koger først omkring 200 grader. Lad dog være med at give den fuld smadder på blusset og hav masser af udluftning. Der vil altid være risiko for lidt der undslipper og GBH er trods alt en brandfarlig solvent.

Admin
Brugeravatar

GHB er meget hygroskopisk. Na-saltet, som er det mest gængse, er ihvertfald. Så det blir hurtigt til noget smat, hvis det ligger ude i luften. Det er en af grundene til, det opbevares som en opløsning.

@Athlos: Jeg vil ikke opfordre nogen til at gøre noget ulovligt, men det er ret nemt at lave selv. Der ligger en guide herinde til, hvordan du laver det. Man kan være ret sikker på koncentrationen, hvis ellers dit GBL er nogenlunde rent til at starte med.

Alternativt kunne man måske titrere sit GHB med saltsyre og bruge phenolphthalein som indikator. Jeg har ingen erfaring med det. Så jeg ved ikke, hvor godt det vil virke. Men i princippet kan man gøre det meget præcist med ting du kan købe i matas/supermarkedet.

Hmm.. måske skulle nogen lave en guide til, hvordan man titrerer GHB. Det burde være så simpelt som et gymnasieforsøg. Og potentielt kunne det forebygge ulykker, hvis folk tjekkede koncentrationen af det GHB, de køber. Er der nogen, der har erfaringer med det?

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror resultatet ville blive meget usikkert uden ordentligt udstyr og med saltsyre fra Matas. Så måske er man lige vidt.

Kunne man ikke inddampe hydratet til tørhed og genopløse til kendt koncentration?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1,4-butandiol føles mere beskidt, og har flere bivirkninger end GHB og GBL. Jeg vil ikke anbefale det, hvis du kan få fat i GBL.

Har du først fået fingre i GBL, så tror jeg ikke man bryder loven yderligere ved at lave det til GHB, idet GBL jo er en ester af GHB, og derfor omfattet af samme lovgivning. Og det er ret nemt at lave Na-GHB af GBL.

Junior medlem

Er der nogen sinde nogle herinde der er stødt på Zyrem og har prøvet det?

Junior medlem

Findes der ikke metoder, hvor man kan teste hvor rent ens GHB pulver/væske er, som ikke koster en formue?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]