Ret trist nyhed. Nogen der så udsendelsen her til aften?
Citat:
For 18-årige Andreas blev mødet med det hallucinerende stof LSD skæbnesvangert. Han døde kun tre uger før sin studentereksamen, efter han havde spist et frimærke med LSD på.
- Andreas stod på livets øverste trin, han havde livet foran sig, han havde alle muligheder i verden, siger hans mor Tina til TV 2’s kriminalmagasin Station 2.
Den skæbnesvangre aften sidste sommer havde Andreas først røget hash med en kammerat og bagefter indtaget LSD. Sammen ville de på tur i Botanisk Have i Aarhus for at opleve blomsterne og naturen set gennem LSD’s hallucinerende virkning.
Ud på aftenen gik de to venner hen i en lejlighed, og her fik Andreas det dårligere og dårligere. Han begyndte at se syner, troede, der drev blod ned ad væggene, og han var nu overbevist om, at vennen ville slå ham ihjel. Til sidst løb Andreas ud på altanen og kastede sig i døden fra 4. sal.
- Da betjentene fortalte mig, at Andreas havde taget LSD og fået et bad trip, tænkte jeg bare: "Hvad er det, de siger til mig? Det stof, LSD, det findes da ikke mere", fortæller Tina.
I aften kl. 20.50 står hun frem i Station 2 for at advare andre unge mod at indtage stoffet, og hun håber, forældre landet over vil tage en snak med deres børn om LSD.
- De forældre, der tror, at nej, det sker ikke for vores barn, det er måske netop dem, der skal tænke sig ekstra godt om, siger hun.
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-04-0 ... -fra-4-sal