Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ret trist nyhed. Nogen der så udsendelsen her til aften?

Citat:
For 18-årige Andreas blev mødet med det hallucinerende stof LSD skæbnesvangert. Han døde kun tre uger før sin studentereksamen, efter han havde spist et frimærke med LSD på.

- Andreas stod på livets øverste trin, han havde livet foran sig, han havde alle muligheder i verden, siger hans mor Tina til TV 2’s kriminalmagasin Station 2.

Den skæbnesvangre aften sidste sommer havde Andreas først røget hash med en kammerat og bagefter indtaget LSD. Sammen ville de på tur i Botanisk Have i Aarhus for at opleve blomsterne og naturen set gennem LSD’s hallucinerende virkning.

Ud på aftenen gik de to venner hen i en lejlighed, og her fik Andreas det dårligere og dårligere. Han begyndte at se syner, troede, der drev blod ned ad væggene, og han var nu overbevist om, at vennen ville slå ham ihjel. Til sidst løb Andreas ud på altanen og kastede sig i døden fra 4. sal.

- Da betjentene fortalte mig, at Andreas havde taget LSD og fået et bad trip, tænkte jeg bare: "Hvad er det, de siger til mig? Det stof, LSD, det findes da ikke mere", fortæller Tina.

I aften kl. 20.50 står hun frem i Station 2 for at advare andre unge mod at indtage stoffet, og hun håber, forældre landet over vil tage en snak med deres børn om LSD.

- De forældre, der tror, at nej, det sker ikke for vores barn, det er måske netop dem, der skal tænke sig ekstra godt om, siger hun.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-04-0 ... -fra-4-sal

Insane psychedelia user!

Jeg skal da lige love for at LSD er blevet bussemand, igen.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
ragamuffin skrev:

Jeg har en eller anden fornemmelse af, at det egentlig er nbome's skyld, og at journalister bare ikke ved at der er forskel, når begge ting nu findes på mærker. Måske de teenagere, der får deres historier frem i medierne heller ikke ved det.
En trist histore er det dog stadig.

Til alle journalister; Burde i, om nogen, ikke have styr på hvordan man skriver? Ingen stoffer er 'hallucinerende'.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Fjols...

Insane psychedelia user!

Frugthat skrev:
ragamuffin skrev:

Jeg har en eller anden fornemmelse af, at det egentlig er nbome's skyld, og at journalister bare ikke ved at der er forskel, når begge ting nu findes på mærker. Måske de teenagere, der får deres historier frem i medierne heller ikke ved det.
En trist histore er det dog stadig.

Det har du ret i. Det ændrer dog ikke på at det er LSD der bliver brugt som bussemand, og får et urimeligt dårlig rygte hos hr. og fru. DK.

Bliver der ikke lavet obduktion på sådanne dødsfald?

Medlem
Brugeravatar

Han har da været rimelig langt ude at skide, hvis han hoppede ud fra 4 sal?
Jeg kan ikke rigtig se hvordan det nogensinde, kunne virke som løsningen? Midlertidigt psykotisk opførsel?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Der har da nok højst sandsynligt været noget galt oppe i hovedet på ham. Måske en konflikt de har valgt at se bort fra, i stedet for at løse den??? Spøgelser i baghovedet, eller måske NBOMe? det vil da også give mening, hvis de lavede obduktion med det her.

Moderator
Brugeravatar

Hvis der er flammehav omkring en, er det ret naturligt at prøve at undgå det. Man så lidt samme adfærd 9/11 hvor folk hopppede ud fra toppen af bygningerne, selvom de burde vide at de ikke ville overleve faldet alligevel. Mennesket reagere ikke altid lige rationelt når dets overlevelse i så høj grad er/føles truet.

Det er sørgeligt, især når man tænker på hvad en smule harm reduction og en god tripsitter ville kunne have gjort af forskel. :-(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er sgu en trist historie, der helt sikkert ikke gavner debatten. Men jeg må indrømme at jeg aldrig har forstået dem der begår selvmord på psykedelika, da jeg aldrig har haft den tanke selv på mine tungeste badtrips.
Er der nogen herinde der har overvejet at begå selvmord som udvej på et slemt badtrip?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
En homie bad mig engang slå ham bevidstløs pga. et badtrip, men det er også det tætteste jeg er kommet, ingen selvmordsstuff (slog ham ikke, bare rolig), og har altid kunne tale folk ned igen hvis der har været noget. Bortset fra den ene gang med den føromtalte gut, hvor vi senere fik diazepam til rådighed, ellers er jeg generelt er imod at bekæmpe badtrips, er mere tilhænger af at bearbejde dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Hypnos, her er et lille udpluk fra et svampetrip jeg havde for nogle år siden:
Leah skrev:
Da jeg lå der i mørket med mine tanker eskalerede det psykiske ubehag. Jeg fik tanker om evighedstrip og kunne ikke falde til ro. Jeg fik kvalme og virkelig ondt i maven. Kunne ikke kapere det fysiske og psykiske ubehag. I en fraktal af et sekund gav det god mening oppe i mit hovede at hoppe ud af vinduet og ende smerterne. De, for mig, fuldstændig fremmede selvmordstanker var det der fik bægeret til atflyde over. Jeg løb ud på toilettet og kastede op, sad lidt med hovedet over kummen og gik så ind og lagde mig. Tankerne vendte tilbage sammen med ubehaget så jeg prøvede at tænde J's skrivebordslampe. Det hjalp, endelig kunne jeg falde lidt til ro. Det sidste jeg husker er at J spurgte mig hvorfor lyset er tændt og jeg svarede at jeg lige havde brug for det lige nu.

Jeg ved og forstår ikke, hvordan jeg syntes det kunne give mening ikke at leve mere. Men hele verden blev så klam og fremmed, samt jeg havde nogle andre psykiske problemer, jeg ikke var klar over, at det bare gav mening. Jeg blev chokeret over, at jeg kunne få de tanker og fik det virkelig dårligt, men det var alligevel nogle tanker der satte sig i mit hoved, i et godt stykke tid.

Medlem
Brugeravatar

Leah
Det lyder godt nok ubehageligt..
Jeg har selv oplevet frygten for et evigheds trip ganske kort.
Det var på spids nøgenhat i et forfærdeligt setting. I kort tid var jeg i tvivl om jeg nogensinde ville blive normal igen, dog fik jeg heldigvis talt mig selv til fornuft, og holdt hovedet koldt, da dem jeg var sammen med ikke var til meget hjælp.

Insane psychedelia user!

Jeg spist 300 rivotril da jeg gav op overfor verdens ondskab og ligegyldighed under mit Ayahuasca trip.
Mit sitter fattede hat og var kun interesseret i sit eget dmt trip og kæresten var heller ikke til nogen hjælp.
Formoder jeg kastede op efterfølgende.
Dagen efter knuste jeg min bil imod et hus ved et uheld, der gik ihvertfald 14 dage før jeg var lidt mig selv havde dog ikke fattet at jeg havde brækket ryggen endnu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Leah skrev:
Hypnos, her er et lille udpluk fra et svampetrip jeg havde for nogle år siden:
Leah skrev:
Da jeg lå der i mørket med mine tanker eskalerede det psykiske ubehag. Jeg fik tanker om evighedstrip og kunne ikke falde til ro. Jeg fik kvalme og virkelig ondt i maven. Kunne ikke kapere det fysiske og psykiske ubehag. I en fraktal af et sekund gav det god mening oppe i mit hovede at hoppe ud af vinduet og ende smerterne. De, for mig, fuldstændig fremmede selvmordstanker var det der fik bægeret til atflyde over. Jeg løb ud på toilettet og kastede op, sad lidt med hovedet over kummen og gik så ind og lagde mig. Tankerne vendte tilbage sammen med ubehaget så jeg prøvede at tænde J's skrivebordslampe. Det hjalp, endelig kunne jeg falde lidt til ro. Det sidste jeg husker er at J spurgte mig hvorfor lyset er tændt og jeg svarede at jeg lige havde brug for det lige nu.

Jeg ved og forstår ikke, hvordan jeg syntes det kunne give mening ikke at leve mere. Men hele verden blev så klam og fremmed, samt jeg havde nogle andre psykiske problemer, jeg ikke var klar over, at det bare gav mening. Jeg blev chokeret over, at jeg kunne få de tanker og fik det virkelig dårligt, men det var alligevel nogle tanker der satte sig i mit hoved, i et godt stykke tid.

Det lyder voldsomt.. Nærmest alla en "sidste vej ud" drift?

FSO: Shit.. Godt du kom helskindet ud af det!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Nu hapser jeg lige lidt tråden, jeg håber det er okay.
Det har de sidste par år gået virkelig ned ad bakke for mig, psykisk, så selvom det er nogle år siden, så er jeg i en eller anden fase af alt det her psykiske hurlumhej stadigvæk.
Det går dog LANGT bedre, og jeg føler bestemt jeg er på vej ud af det. Med det sagt, så tror jeg ikke, at jeg endnu kan bruge det (tankerne), eller se helt endnu om det har hjulpet mig med noget. Tankerne kan stadig vende tilbage i stressede perioder, men mere som en kort forbigående tanke, og ikke noget der sætter sig i hovedet på mig på samme måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]