Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 246 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2014 15:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2009 17:36
Indlæg: 14
hej hej :) jeg har den her som jeg synes ser lidt underlig ud. det er en San Pedro med en Peyote på toppen. peyoten har lavet skud men vokser opad og ikke ud. kan nogen give mig en forklaring?
podningen foregik for ca 1½-2 år siden og så rigtig fin ud til at starte med.
den har også et "sår" er det noget jeg skal begynde at skærer i? jeg vil nødigt skærer hvis ikke det er nødvendigt :)

jeg håber på svar - tak for hjælpen
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 09:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hvor meget lys får den? Stiller du den i vinterhi? Hvor ofte vander du den?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 10:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2009 17:36
Indlæg: 14
jeg vander den en lille smugle en gang om måneden nu. og den får ikke så meget lys. det er jo vinter.
hvordan stiller jeg den i vinterhi?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 12:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Du skal ikke vande den i vintermånederne og hvis du endelig gør, skal det være meget lidt!
For at få den i vinterhi, skal du stille den koldt og mørkt. 2-10°C

Edit: Den ser totalt awesome ud! :D

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 18:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2009 17:36
Indlæg: 14
jeg vander den ikke mere nu. jeg tror ikke jeg kan stille den i vinterhi, jeg ved i hvertfald ikke hvor jeg skulle gøre det :)
jeg synes også den ser awesome ud! men hvordan kan det mon være at den vokser i højde og ikke omkreds? har det noget med lys at gøre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2014 18:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Det er mangel på lys, der gør de kommer til at se sådan ud.
Edit: Ved nærmere tanke, syntes jeg så også at det er ekstremt i dit tilfælde, som om det decideret lys mangel også vandingen der har gjort det.. :hm:
Står lidt i sammen situation som dig, med ikke at have et køligt lokal, så min står i vinduet og nyder det lidt sol de kan få :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2014 23:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Hej derude, jeg ville høre efter om der er nogen der kan sige mig hvad min kaktus fejler ? og evt hvad jeg kan gøre?.. havde en anden der havde samme problem som er helt død nu =/ Overvejer at klippe toppen af og plante om og se om det kan redde den?..

HELP!!

Tak for hjælpen og jeres indsats til en fucking awesome site =D

Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2014 00:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Af med roen på den. Skær et godt stykke 1-2 cm fra det syge. Bunden vil skyde påny og toppen kan du tørre og genplante i tør jord når den er hård i såret.
Billede

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2014 12:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Tak skal du have klausen! =) Men hvad er det derer gået galt?= har jeg givet den for meget vand agtig her til vinter? Den begyndte bare at blive helt slatten også sort som om den blev syg inde fra =/ Men denbliver skæret så snart jeg kommer hjem igen idag eller imorgen =! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2014 16:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Okey så jeg har lige et par hurtige.. Nu ville jeg klippe min anden, også var det jeg så den havde det der ligner en rod der stykker ud midt oppe fra den ?.. Er det fordi jeg skal skære den over der og plante det i noget jord? =) og hvorfor er den anden sådan helt misfarvet? er det for meget sol for hurtig?.. =) Tak <3! https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater ; https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 600%2C1200
:__________________________________
Kan den her ikke bare blive slettet?=) er bare ikke sikker på hvorn`=?= =S


Senest rettet af casgiga 16 apr 2014 13:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2014 17:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg kan ikke se dine billeder, måske du kunne bruge imgur, tinypic eller noget i den dur, i stedet for facebook? :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2014 13:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Billede
Er det en rod der stikker ud der? .. Eller hvad? for så vil jeg klippe den om, det havde jeg alligevel tænkt mig, ihvertfald med de to i toppen=)!

Billede



Billede
Og hvad med den her? er det som sagt fordi den er komme for hurtig ud at stå, så jeg bbaskaa tagfe ham ind i gen? =) Tusind tak for svar=)!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2014 14:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det er en såkaldt luftrod. De kommer som regel, hvis det ikke er lykkedes dig at slå planten helt ihjel via udtørring eller overvanding. Planten "tror" den er knækket eller væltet, da den ikke får det den skal have fra rødderne.

Den sidste ligner solskoldning. Du må ikke starte med at sætte kaktus, som har stået inde hele vinteren, ud i direkte solskin. Den vil overleve og lave arvæv, der ligner en form for forkorkning.

Klip nogle stiklinger og lær af dine fejl.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2014 17:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 apr 2010 19:31
Indlæg: 48
Jeg forstår ikke helt? vil jeg slå den ihjel ? =S Men forstår slet ikke den kommer nu så istedet for dengang den var lige ved at knække midt over for nogle år tilbage inden jeg klippede den, fordi den var for tung i toppen!

Men lige gyldigt hvad så bliver den klippet og plantet om så må jeg se hvad der sker!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2014 20:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Billede

Er der nogle der kan forklare, hvorfor de fleste af mine kaktusser, danner disse små vandkrystaller/harpiks dråber? De er lettere klistrede og er ved de 3 øverste rækker af pigge.

Af hvad jeg hurtigt selv har fundet på nettet, så samler de fugt gennem deres pigge, som falder til jorden og den vej, vander kaktussen. Men disse virker alt for klistrede til at være fugt/damp + de forbliver selv ved e direkte sol eksponering fra 8-17.


EDIT: Så kom jeg lidt ind på sporet af hvad dråberne kunne være. Kiggede på dem igen igår og de er nu blevet mathvid til helt hvid og stenhårde. De smager sødt, så går ud fra kaktusserne udskiller noget af deres sukker gennem piggene.
Igen hvis du ligger inde med svare, vil jeg være taknemmelig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2014 11:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Jeg gik ud fra at det var for at øge fugtoptag via piggene, men det kunne være spændende at vide helt nøjagtigt hvad der foregår.

Podning hygger sig i efterårssolen.
Billede

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2015 21:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:42
Indlæg: 79
Geografisk sted: Hovedlandet
Meget imponerende Klausen
Hvor potente bliver sådan nogle podnings-peyoteknapper?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 01:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Et dumt spørgsmål - kaktus...hvorfor?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2015 10:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:42
Indlæg: 79
Geografisk sted: Hovedlandet
Cepha skrev:
Et dumt spørgsmål - kaktus...hvorfor?


dumt svar... fordi!

don't knock it till you try it. Det er fedt at lære en plante at kende, lære at passe den, vente hvad der virker som alt for længe, og så æde den :) Biodynamisk trip og helt ren samvittighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2015 12:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Jeg har et par 15-16 årige Lophophora Williamsii stående, de ser ud til at have det helt fint her i sommersolen.
Mit spørgsmål er om det vil være en god ide at dele og ompotte nogle af de største sideknopper, for at få gang i endnu flere skud.
Hvis det er, hvordan gør man det så mest hensigtsmæssigt?
Billede
God sommer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 246 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team