Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 10:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey Psychedelia.

Jeg elsker virkningen af stimulanser, og har en hel del erfaring med kokain, amfetamin, MDMA osv. Jeg føler at disse stoffer er blevet en tand for hårde for mig. Jeg synes at de følgende bivirkninger kan være al for markante og hænge ved i for lang tid. Nogle gange kan jeg mærke en mild depressiv følelse i op til 3-4 dage efter indtag. Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på det længere, og det hænger slet ikke sammen med at skulle præstere i skolen, træning osv.

Jeg har haft store problemer med at kontrollere de hårde stimulanser men det er så sandelig blevet bedre. Jeg vil skyde på at det sker 1-2 gange i perioder på 2 mdr. ca.

Jeg nyder stadig at gå på druk, og finder det også nødvendigt at gøre af og til, bl.a. I forbindelse med sociale begivenheder, selvom det måske godt kan lyde lidt skørt i nogles ører :wink:
Problemet er bare, at jeg nogle gange når et punkt hvor jeg bliver totalt besat af, at skulle skaffe noget coke! Jeg kan slet ikke slippe tanken nogle gange, og det irriterer mig for jeg fortryder det næsten altid efterfølgende. Synes ikke at det er det værd, men det har jeg nogle gange ualmindeligt svært ved at indse når jeg er blevet fuld. Når jeg/vi så skaffer noget, så kører det bare til posen er tømt, hver gang. Der er ikke noget i denne verden der kan få mig til at miste grebet mere end kokain, og jeg har endelig indset det. Derfor er det væsentligt for mig, at jeg gør noget ved det, og holder mig fra det.

Jeg kommer helt sikkert til at gå på druk igen ligesom resten af Danmark næsten. Jeg vil derfor gerne prøve at være lidt på forkant ift. ikke at hoppe i "fælden" igen, og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, at det måske vil være smart at anskaffe sig en mildere og mindre skadelig stimulant. Noget som kan hjælpe mig til at blive lidt frisk igen hvis jeg har fået lidt meget indenbords, og aflede mine tanker fra at skaffe noget coke. Det må gerne være lidt "dopaminisk" eller "serotonisk" men selvfølgelig ikke på niveau med de hårde, for så nytter det jo ikke så meget :)

Jeg har prøvet Koffein og Kanna. Koffein er ikke rart i kombination med alkohol og virker i det hele taget ikke nok. Kanna var mere psychedelisk for mig, havde en okay virkning i kombi med cannabis, men slet ikke det jeg søgte.
Har kigget lidt på PEA (phenylethylamin) det aktive stof i mørk chokolade, men har ikke kunne finde noget info/erfaringer med dette i kombination med alkohol. Er der nogle der har erfaringer med det?

Hvis nogle af jer bruger, eller kender til nogle brugbare milde stimulanser, må i meget gerne byde ind. Det kan måske vise sig at blive en stor hjælp for mig. Jeg VED at der findes en masse mildere stimulanser derude, både naturlige og kemiske, men det er nu mere rart at bevæge sig ud i noget man har fået "anbefalet" eller råd om, i stedet for bare at prøve sig frem. Det kan både blive dyrt, og kan værste tilfælde være skadeligt. Derfor spørger jeg jer simpelthen :)

På forhånd tak og god weekend! :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er begejstret glad for mikrodoser LSD når jeg vil være lysvågen og stimuleres lidt.
Om det ligefrem kan bruges til at blive frisk hvis du har drukket for meget ved jeg ikke.
Men det kan tages inden du drikker, så giver det et boost i mange timer, uden at du føler dig dopet.

Jeg tænker tit at mikrodoser af LSD virker sådan som kaffenarkomaner ville ønske at koffein faktisk virkede.

Medlem

Mr.Cookie skrev:
Jeg er begejstret glad for mikrodoser LSD når jeg vil være lysvågen og stimuleres lidt.
Om det ligefrem kan bruges til at blive frisk hvis du har drukket for meget ved jeg ikke.
Men det kan tages inden du drikker, så giver det et boost i mange timer, uden at du føler dig dopet.

Jeg tænker tit at mikrodoser af LSD virker sådan som kaffenarkomaner ville ønske at koffein faktisk virkede.

LSD er ikke lige det jeg søger. Oplevede engang en kammerat der fik et vanvittigt bad trip ved bare et trekvart frimærke, dog i kombination med andre substanser, men det var nok til at skræmme mig til ikke at ville prøve det nogensinde. Synes også at det virker til, at grænsen mellem et kraftigt trip og en stimulerende rus måske er en smule for lille. Men ellers tak for svaret.

Det jeg søger, er ikke udelukkende noget som skal gøre mig frisk hvis jeg er blevet for fuld. Bare en mild stimulans som har en god frisk synergi med alkohol, uden at det er alt for narkotisk.. Hvis det giver mening :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad jeg mener med mikrodose er slet ikke en mængde du ville mærke på en psykedelisk måde.
Jeg tager 1/8 eller 1/9 frimærke. Eller sagt på en anden måde typisk 10-25 ug.

Prøv at læse det her: http://www.highexistence.com/microdosin ... ychedelic/
Elleer søg på Google. Der er masser af info om emnet.
Jeg har drukket alkohol et par gange på mikrodoser, og jeg synes faktisk at det har den friske synergi med alkohol, som du efterspørger.

Medlem

Mr.Cookie skrev:
Hvad jeg mener med mikrodose er slet ikke en mængde du ville mærke på en psykedelisk måde.
Jeg tager 1/8 eller 1/9 frimærke. Eller sagt på en anden måde typisk 10-25 ug.

Prøv at læse det her: http://www.highexistence.com/microdosin ... ychedelic/
Elleer søg på Google. Der er masser af info om emnet.
Jeg har drukket alkohol et par gange på mikrodoser, og jeg synes faktisk at det har den friske synergi med alkohol, som du efterspørger.

Det kunne måske godt være en mulighed, det lyder da godt nok lovende i følge guiden også. Vil dog stadig gerne høre hvis der er andre inputs, men vil da helt bestemt tage det til overvejelse..

Medlem

Mr. Gone skrev:
jeg ville prøve med en bette smule alkohol med mindre du har høj tolerance og / eller tidligere misbrug. ellers ville jeg sgu gå efter meget små doser amfetamin fordelt over meget lang tid. i meget små doser er der stort set ingen bivirkninger, ellers kunne du jo forsøge dig med lidt ritalin?

men jeg tror ikke det er stoffet der er et problem, tror nærmere det er doserne / kombier, for jeg har ikke oplevet nogle 'tømmermænd' på noget stof hvis jeg har holdt doserne lave :)

Jeg har også prøvet med små doser amf og ritalin, men er tit er det endt med, at jeg ikke kan falde i søvn om morgenen/natten selvom det er længe siden min sidste dosis. Tømmermændene er ganske rigtigt ikke så slemme, men det at jeg ikke er istand til at falde i søvn, er ganske irriterende synes jeg.

Jeg er også kommet til at redosere lidt for meget med amfetamin nogle gange før, fordi at jeg netop ved hvor vanvittig fedt det føles i de høje doser for mig. Men højt at flyve, dybt at falde.

Et naturligt rusmiddel vil jeg klart foretrække, men ved ikke helt om det er naivt at tro, at der er nogle brugbare naturlige stimulanter derude, til dette formål..

Medlem
Brugeravatar

Min kammerat er ret begejstret for små svampe doser.
Det skulle give lidt ekstra energi og gå godt med alkohol.
Jeg har dog ikke selv prøvet.

Medlem

Khat kunne måske være en mulighed? Nikotin er oplagt.

LSD-mikrodoseringer holder hundrede som funktionel stimulans, men at benytte det udelukkende for at kunne hamre flere shots ned synes jeg virker tarveligt. LSD-rusen varer jo temmelig lang tid. Der vil sandsynligvis være den der irriterende efter-stimulation der også er ved amfetamin.

Amfetamin kunne være en mulighed, alt efter hvordan du benytter det. Hvis du kan holde dig til en enkelt oral dose, timet sådan at du indtager den et pænt stykke tid (jeg ville give den minimum 8 timer) før du regner med at skulle sove, så kunne det garanteret fungere glimrende. Hvis du derimod hiver en pose af det med i byen, og tager snitter hver time i jagten på et kortvarigt og intenst peak, kommer du til at ligge i limbo hele morgenen, lidende under grusomme tømmermænd.

Siden alkohol forværrer dømmekraften og dermed kan få én til at redosere hensynsløst, kunne det være en fin ide at tage en enkelt dosis amfetamin oralt inden man begynder at drikke, og så undlade at tage resten af stoffet med sig.

Men for at være helt ærlig, så er det altså ikke en særlig hensigtsmæssig måde at bruge stimulanser på. Kombinationen af deres modsatrettede effekter er meget hård for kroppen. Det er rigtig fint at du leder efter et mindre skadeligt alternativ når det kommer til stimulanser du kan blande med alkohol, men måden man tager det på kan i mange tilfælde sige mindst lige så meget om skadevirkningen som stoffet i sig selv. Og netop i kombination med alkohol bliver mange stimulerende stoffer værre i skades-henseende.

For mig at se, så ville en langt bedre løsning være at reducere dit alkoholforbrug tilstrækkeligt, til at du ikke længere mistede dømmekraften i forhold til hvilke stoffer du ellers skulle smide ned i spritkogeren. Det ville måske også mindske behovet for at maskere følelsen af at have "fået for meget indenbords" med stærke centralstimulerende midler.

Jeg synes det er lidt spøjst at det er kokainen du afskriver, når det jo netop er alkoholen der får dig til at købe kokain.

Medlem

Mr. Gone skrev:
måske kanna? prøv at læse lidt om det, har ingen personlig erfaring at dele af desværre.

Jeg har faktisk eksperimenteret lidt med kanna her på det sidste men for mig, er det meget afslappende selvom mange beskriver som at være et feststof for dem. Jeg får faktisk et MDMA agtigt rush kort efter indtag, men det varer omkring 10 min. Derefter aftager det hurtigt, og så ender det bare ind i en form for afslappenthed.

Soft parade skrev:
Min kammerat er ret begejstret for små svampe doser. Det skulle give lidt ekstra energi og gå godt med alkohol. Jeg har dog ikke selv prøvet.

Svampe har jeg også prøvet i små doser sammen med alkohol. Det var faktisk okay euforisk og friskt, men jeg synes at det blev en tand for visuelt selv ved små doser. Alle kanter og lys blev enormt skarpe, og det endte med at jeg ikke ku få øjnenes væk fra det. Synes ikke at det er rart at hallucinere. Det skyldes højst sandsynligt et yderst ubehageligt bad trip jeg engang fik engang af lige præcis svampe i kombination med alkohol og ja, kokain (Gør ALDRIG brug af denne kombo!) Jeg lærte meget af dette trip, og har fået enorm respekt for hallucinerende rusmidler efterfølgende. Jeg var naiv og uerfaren da det skete, men jeg har lært at det så sandelig ikke er legetøj, og at man skal gøre sig overvejelser og vide hvad man bevæger sig ud i.

TurboDiesel skrev:
Khat kunne måske være en mulighed? Nikotin er oplagt.

Jeg har overvejet khat men måden det indtages på, virker ærligt talt lidt for besværligt, og så skulle det også være ret skadeligt for tænderne. Hvis man bare kunne få en khat ekstrakt havde det nok været noget helt andet.

Vidste slet ikke at nikotin kunne bruges som rusmiddel, men kan forestille at virkningen er meget kortvarig?

TurboDiesel skrev:
LSD-mikrodoseringer holder hundrede som funktionel stimulans, men at benytte det udelukkende for at kunne hamre flere shots ned synes jeg virker tarveligt. LSD-rusen varer jo temmelig lang tid. Der vil sandsynligvis være den der irriterende efter-stimulation der også er ved amfetamin.

Det kommer jo helt til at lyde som om at jeg er crazy daisy typen fra provinsen, som står i diskoteks baren og hælder shots i kæften :D Det er på ingen måde tilfældet, jeg drikker sgu næsten altid med hensyn. Aldrig shots, kun drinks og øl, og ikke i så store mængder af gangen. Min tolerance er bare uhyggeligt lav nogle gange. Jeg kan være i alle tiders fest humør i et par timer, men lige så pludseligt blive ramt af et humør som er præget af træthed og uinteresse. Derfor jeg gerne vil have noget som lige kan få mig på rette køl igen, for det sker bare for tit synes jeg. Jeg har dog stadig mange succesfulde ture i byen kun på alkohol, men det er bare lidt for utilregneligt til tider. Jeg fik også et blackout på alkohol for et par måneder siden, det var decideret horribelt! Jeg havde "kun" drukket under 9-10 genstande, selvfølgelig lyder det højt, men da ikke black-out-potentielt. Den dag ville jeg faktisk ønske, at jeg bare havde skaffet noget coke. Der er ikke noget så ubehageligt som at forsvinde fra sit eget sind, og stadig være fysisk i gang.

Jeg må sige at jeg virkelig overvejer at prøve LSD i mikrodoser, også med den hensigt, at drikke mindre når man alligevel har en god og tilfredsstillende virkning, men oplever i også at det rammer det visuelle i små mængder? For det vil jeg gerne undgå.

TurboDiesel skrev:
Amfetamin kunne være en mulighed, alt efter hvordan du benytter det. Hvis du kan holde dig til en enkelt oral dose, timet sådan at du indtager den et pænt stykke tid (jeg ville give den minimum 8 timer) før du regner med at skulle sove, så kunne det garanteret fungere glimrende. Hvis du derimod hiver en pose af det med i byen, og tager snitter hver time i jagten på et kortvarigt og intenst peak, kommer du til at ligge i limbo hele morgenen, lidende under grusomme tømmermænd.

Siden alkohol forværrer dømmekraften og dermed kan få én til at redosere hensynsløst, kunne det være en fin ide at tage en enkelt dosis amfetamin oralt inden man begynder at drikke, og så undlade at tage resten af stoffet med sig.

Ja det er jo også lige det med amfetamin og lige så vel som coke, at holde det i de små mængder. Kald mig bare svag, men lige præcis de hårde stimulanser har jeg svært ved at kontrollere, det må jeg være ærlig at sige. Jeg kommer hele tiden til at redosere når jeg kan mærke at comedown sniger sig på, og så elsker jeg følelsen af den kraftige eufori det giver. Jeg siger som regel til mig selv, at jeg ikke skal tage noget på mine byture, men lige så snart at virkningen af alkohol bliver en smule høj, er min rygrad og dømmekraft = ikke tilstede.
Det er derfor, at det (måske) vil være oplagt for mig, at have noget andet end Kokain, Amfetamin og MDMA for det er alle nogle hårde stoffer, og særdeles i kombination med alkohol som du selv nævner. Kan slet ikke forestille "LSD i mikrodosis" have den samme skadelige effekt som store mængder kokain, så der har vi allerede fat i en væsentlig pointe ift. at afskrive kokainen og søge hen mod et mindre skadeligt alternativ. Jeg vil så sandelig ønske, at jeg bare kunne tage kokain med hensyn som nogle mennesker er i stand til, men jeg har uhyggeligt svært ved at stoppe igen så længe det er der.
Kokainen kan overtage min sjæl. Jeg har taget mig selv i at hente endnu et gram på vej hjem fra en fest udelukkende for at sidde for mig selv og være blæst. Det flytter mine grænser og normer gevaldigt. Jeg har læst mange historier om folk og deres afhængighed til stoffet, og nogle må siges at være meget længere ude og skide. Det ødelægger bogstavelig talt nogle folks liv, og kan sagtens sætte mig ind i de "ofrenes" sted. Allerede dagen efter indtag kan lysten komme på banen igen også for mig, men vil dog aldrig komme så langt ud som det nogle beskriver, at de gør.

Jeg har læst videre på naturligt stimulerende alternativer, og det ser ikke så godt ud ift. at udfylde de behov jeg har beskrevet. Mange af dem der eksisterer, beskriver folk som decideret farlige for hjertet, blodtrykket osv. Eller også har de ikke den ønskede effekt. Det er ikke så brugbart..
Mht. LSD, må jeg være ærlig at sige at jeg ikke kommer i de kredse hvor det bliver solgt, kan muligvis slet ikke skaffe det, måske hvis jeg prøver ihærdigt.
Har dog bemærket at der eksisterer en RC ved navn "1P-LSD" som sælges legalt i øjeblikket. Jeg har læst nogle folks erfaringer med det, og nogle beskriver det som at være næsten identisk med orginal LSD. Jeg vil læse videre på det, og muligvis give det et forsøg i den kommende tid. Jeg synes LSD i mikrodoser lyder lovende, og lyder til at opfylde de behov jeg beskriver. Jeg kan også godt lide princippet med at tage en enkelt dosis ved starten af aftenen og så bare holde den kørende, og jeg VED, at jeg ikke kommer til at redosere uhensigtsmæssigt med sådan et stof.
Jeg er stadig åben overfor andre inputs hvis nogle har et eller andet i tankerne :)

Mange tak for jeres svar! Og god lørdag til folket :)

Insane psychedelia user!

Lsd 1/4 mærker brugte jeg en overgang ofte til at gå i byen på, sammen med alkohol gav det billig empatisk amfetamin/kokain effekt, men jeg gjorde det for hyppigt og det fik det til at rode i mit hoved, så husk at hold pauser.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du bør være meget opmærksom på at det rent faktisk er LSD, og ikke en NBome du køber.
Jeg kommer ikke i de typiske miljøer hvor den slag sælges, men har læst at det mere er normen end undtagelsen at nbome'r bliver solgt som LSD, hos danske sælgere.
Jeg ville nok kigge efter det online underground, hvor det er betydeligt nemmere at lave grundig research, før du ligger en ordre.

En korrekt doseret mikrodose(10-25) giver ingen Visuals, men man skal ikke meget højere op i dosis (35-50 ug for mig), før det virker som om at der er nogen der har skruet op for kontrasten.
http://www.hipforums.com/forum/topic/38 ... stimulant/

Medlem

Tror sagtens LSD i mikrodoser kunne være en rigitg god idé hvis du tager timingen/varigheden in mente. Derudover er det nok også en god idé lige at prøve kræfter med mikrodoser i lidt mere ordnede settings end under en bytur, sådan du lige kan få en smag for hvad mikrodoseringen indebærer.

I forhold til visuelle effekter så oplever jeg selv at farver virker fyldigere/rigere og at ansigter er mere rigt detaljerede og udtryksfulde. Effekten er ikke særlig stærk. Det er på ingen måde distraherende eller ubehageligt, men faktisk ret positivt. Du skal højere op i dosis før de visuelle effekter bliver distraherende eller uegnede til en bytur, synes jeg selv. Men i hvert fald, det er bestemt et forsøg hver.

Jeg ved ikke om 1P-LSD er brugbart til dine formål, og vil klart anbefale at du forsøger at anskaffe LSD-25 i stedet. Det er bedre undersøgt, og du kan i højere grad trække på andre psykonauters erfaringer med mikrodoseringer når i bruger samme stof frem for to forskellige der er beslægtede.

Angående dosering vil jeg anbefale at du laver en opløsning af dit stof i en alkoholholdig væske, så du kan dosere volumetrisk. Det kunne for eksempel være ved at du smider en blotter på angiveligt 100ug i 10ml alkoholholdig væske. På den måde kan du afmåle 1ml, og dermed få en dosis på 10ug.

Medlem

Jeg er nu fast besluttet på at prøve det. Jeg har haft et lidt forkert indtryk af stoffet. Jeg har virkelig haft en klar fornæmmelse af, at det nærmest kun kunne bruges til at trippe vildt og fordybe sig i sit sind, men det er da imponerende at stoffet er så relativt. Ser frem til det første eksperiment, og vil selvfølgelig gøre mig så klog på det som muligt, inden at det sker. Endnu en gang tak for jeres råd, vender tilbage og fortæller om min oplevelse når vi er nået dertil :)

Junior medlem

Jeg undskylder hvis jeg smadre et indlæg men kan simpelhen ikke finde ud af at starte en ny debat/indlæng
Jeg har været stor forbruger af kokain!
Og tit sammen med alcohol. Her til aften sidder jeg så og er rimlig ramt af alc og har taget pænt meget kokain -2g 60%
Og jeg er blevet så sindsyg dårlig koldsved mega hjerte banken og utilpas.. Kan jeg høre noget for at skåne mig selv og kan jeg evt tåle benzoer i den tildstand hurtigt svar vil gavne tak på forhånd..

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Lamen5 skrev:
Jeg undskylder hvis jeg smadre et indlæg men kan simpelhen ikke finde ud af at starte en ny debat/indlæng
Jeg har været stor forbruger af kokain!
Og tit sammen med alcohol. Her til aften sidder jeg så og er rimlig ramt af alc og har taget pænt meget kokain -2g 60%
Og jeg er blevet så sindsyg dårlig koldsved mega hjerte banken og utilpas.. Kan jeg høre noget for at skåne mig selv og kan jeg evt tåle benzoer i den tildstand hurtigt svar vil gavne tak på forhånd..

Benzoer er i hvert fald en dårlig idé.

On-topic:
Synes microdosing af LSD er super spændende, men ville de gigantiske pupiller ikke afsløre én, hvis man brugte det som koffein-alternativ og passede sin dagligdag? :)

Junior medlem

Vil det være farligt at tage benzoer for at komme lidt ned?
Og hvorfor ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
muligvis, benzoer + alkohol har synergisk effekt, dvs at de forstærker hinanden og de begge har respirationsdæmpende effek, og du ved ikke om du bliver for lam, og evt dør af det.

Stop med at indtag flere rusmidler, spis, drik evt tag evt et bad, hvis det er helt slemt så ring til giftlinien, (Evt tag på skadestuen)

Senest rettet af Mursu 28 feb 2015 23:58, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ja okay..
Tusind tak for svar!
Prøver nok bare at slappe lidt af kan jeg evt gøre andet for at få kroppen ned i gear?

Hov havde ikke set dit sidste svare jeg forholder mig roligt..!

Senest rettet af Lamen5 28 feb 2015 23:59, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
få noget mad i maven som det første, hvis det er ved at være tid siden.

undskyld for OT

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ja, det er bare en totalt slem kombo. Kokain + alkohol er i forvejen ikke sundt, da det er meget hårdt ved hjertet pga. produktionen af cocaethylen. Når kokain-koncentrationen i blodet falder kommer alkoholen til at slå hårdt ind igen, og kombineret med benzo kan det blive farligt.

Som sagt, få noget mad og chill ud. Sæt noget på TV'et du kan glo evt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]