Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 22:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej jeg er helt ny på denne side og vil høre jeg om i kan hjælpe mig eller fortælle mig hvad der sker i mit hovede. jeg tog for 14 dage siden edma fra lørdag aften til søndag aften ca 1 g alene, og havde igen ugen efter siddet fra lørdag nat til mandag morgen og suget ( sidste mandag ) og har siden da haft det underligt hvor jeg får stød igennem kroppen og føler mig meget svimmel engang imellem. håber nogen kan hjælpe for syns ikke det er særlig rart :( ved godt man kun burde tage mdma 1 gang og holde pause i 3 mdr. men hvad kan jeg gøre for at komme tilbage og blive mig selv igen ??? vil holde mig helt fra stoffer nu (undtagen coke) men hvor længe og hvad skal jeg gøre før jeg kommer helt til mig selv igen. hilsen da9 :( :oops:

Medlem
Brugeravatar

Du har gået alt for meget til den, på alt for kort tid.
5-htp, b6 og c vitamin, motion og sund og varieret kost er vidst det eneste du kan gøre.
Og så vent lige et godt stykke tid med at tage coke.
God bedring :-)

Junior medlem

5-htp hvor får man det henne? b6 (apoteket)? og c vitamin fra appelsiner ? er utrolig glad for at få så hurtig respons og er det noget der går over igen champ? ved godt jeg har gået alt alt for meget til den og det er slut nu!!! vil bare finde mig selv igen

Medlem
Brugeravatar

Må ikke linke til forhandlere, men Google 5-htp.
De andre vitaminer kan du få i Matas.
Ja det burde det, jeg dummede mig også med dosen første gang jeg var på MDMA, dog ikke så slemt som dig.
Jeg havde slem nedtur i en uge ca, så blev det bedre.
Det er skidt, men godt at høre du har lært af det :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ret tydeligt at du er på vej ud i noget lort og det er vist ikke kun stoffer der er et problem for dig...Jeg går ud fra du -som andre unge, til alle tider- ikke kan snakke med dine gamle om hvad du har gang i, men har i ikke noget familie eller venner der bor langt væk - helst ude på landet eller lig.- hvor du kan være et par måneder? Med lidt held vil sådan en tur spare dig fra en masse ged i de næste mange år.
Jeg har aldrig hørt om der skulle være en grænse på 3 måneder for E indtagelse, men det er åbenlyst at man ikke skal tage et gram E over en weekend. Jeg ved ubemærket at det hurtig kan gå i selvsving hvor mer' vil have mer' ;-) Hvad du mærker er nok en psykosomatisk reaktion på hvad du har udsat dit nervesystem og krop for. Hvad for dig til at mene at cola kan være på din diæt i mens E -jeg går ud fra du mener mdma, eller hvad der nu går for det i denne tid- er et no-no? Spis godt og hold dig for røg og div. andre rusmidler en uge eller to og dine symptomer vil sikkert være forsvundet. Men du vil stadigvæk have dit grundlæggende problem med kunne styre din stofintagelse når du først kommer i gang. Jeg jeg helt galt på den når jeg tror det?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Synes da helt klart, at 2-3 måneder er grænsen man bør sætte for indtagelse af MDMA. Nogle kan fint holde til 1 måneds mellemrum, men man bør i hvert fald ikke gå under dette. Udover at MDMA tømmer dit serotonin-depot, så er det også en kraftig stimulans. Det vil sige, at dit nervesystem har kørt på fuldt drøn og er blevet godt tæsket. Stoffer som coke og speed har samme effekt, så hvis der er nogen stoffer du skal holde dig fra, er det da helt sikkert dem. Mens du har MDMA nedtur er alle stoffer dog no-go, især hash synes jeg trækker en længere ned i hullet, hvor man ikke kan mærke sig selv eller verden omkring en.

Svimmelhed og stød i kroppen er fysiske symptomer som jeg har hørt fra flere, der har ristet sig alt for voldsomt på ecstasy, så ved ikke hvor psykosomatisk man kan kalde det? Nervesystemet har ganske simpelt fået tæsk, og derudover er der blevet skabt en kemisk ubalance i hjernen. For de allerfleste går det dog over igen, hvis man tager sig ordentligt af sig selv og holder sig fra knarken.

Er du sikker på, at du har feber? Normal kropstemperatur ligger på 36,5-37 grader celsius, så det lyder mere til, at du er lidt kold (dog ikke noget farligt). Drik noget varm the og få evt. lidt gang i kroppen.

Junior medlem

altså jeg er 28 år gammel. har røget hash siden jeg var 18 og stoppede de. 30 december 2014 og har ikke rørt det siden. men fra jeg var 20 til ca 26 tog jeg mange ecstacy piller og ketamin, svampe lsd osv og så sommetider mdma. men nu har jeg haft en lang pause fra det og kun suget lidt amf og cola, men har aldrig haft de har stød/svimmelhed før og jeg ved at det hele er slut nu. skal da ha et lod coke til næste nytår, men vil aldrig udsættes for det her igen og min gode ven har det ligesådan som mig bare lidt værre :( jeg er meget taknemmelig for jeres svar og vil med garenti holde mig fra psychedeliske stoffer fremover. har bare haft 36.0 i temperatur de sidste 14 dage, aldrig de normale 36.6-37?

Jeg dummede mig også voldsomt næste gang jeg tog mdma, jeg tror det var fordi jeg forventede samme effekt som første gang men sådan er det ikke.
Jeg tog 0,9g på en tur og der følte jeg mig også svimmel og koldsvedede meget i den efterfølgende uge men så var nedturen væk igen.

Pas på dig selv:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

danniertmann skrev:
altså jeg er 28 år gammel.

Ok, altså så er jeg snart 20 år ældre end dig ;-) Du må undskylde hvis du følte jeg talte ned til dig, men det er svært at vide hvem man skriver til når det er din første post. Se det fra min side, jeg ku' ha' svaret en der var 10-12 år yngre end du viste dig at være..
Og lade mig ved den lejlighed byde dig hjertelig velkommen til dette glimrende forum :-)
Selv om der kan være alt muligt -bla. div. medicinske stoffer- cuttet i det man køber, så er det mere sandsynligt du har kørt dig selv for hårdt. Hvad jeg finder bekymerne er at du/i? stadigvæk har symptomer her sidst på ugen. Lav legemstemperatur kan være http://www.wilsonssyndrome.com/what-causes-a-low-body-temperature/
Pas på dig selv

Jeg havde også de vildeste stød i hele kroppen i mere end en uge bagefter så du kommer dig nok;)
Husk bare at passe på dig selv næste gang:D

Medlem
Brugeravatar

Hvad menes der med "stød i kroppen"?

det er svært at forklare, men det føles som at få svagt stød eller en sitren i kroppen og så bliver man lidt svimmel bagefter.

Lidt som om euforien kommer tilbage i et sekund eller mindre, bare alt for meget og ubehageligt.

Sådan oplevede jeg det.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder ikke rart :-(
Oplevede jeg heldigvis ikke efter mit fuck up.

Junior medlem

Var det ikke dig der også skrev inde på DBB?...

Altså 1G alene er jo også helt sygeligt... Hvor mange gange har du lige redoseret for at komme op på den mængde? :P Jeg tog MDMA for en uge siden, og på daværende tidspunkt var det præcist en måned siden jeg sidst har taget det. Har næsten ikke nogen eftersymptomer længere, men hele ugen har jeg også kørt træning, spist en masse frugt og drukket en fandens masse juice (kort sagt bare kørt udrensning af kroppen). Mængderne jeg tog kom dog slet ikke op på det du har taget, og jeg blandede det endda med alkohol sidste gang.. Husk nu at have dømmekræften med når du begiver dig ud i dit stof(mis)brug, ellers går det sateme hurtigt galt...

Personligt kan jeg nu også mærke, at jeg skal have en lang god pause. Havde slet ikke tænkt mig at tage det i fredags, men tilfældighederne ville have det at det bare passede rigtigt godt, og havde også en super fed aften. Men vil i hvert fald vente til engang i sommeren nu, før jeg begiver mig ud med tøsen igen. Vil også råde dig til, som de andre har sagt, at tage en god lang pause med ALLE former for drugs...

Jeg håber IKKE at du bliver ved med at suge coke oven på den omgang der. Coke er en TRI (triple-uptake inhibitor), som udover at påvirke din Norepinephrine og Dopamin transportatorer, også påvirker din Serotonin transportator. Og hvis du har taget 1g er din receptor fuldstændigt fuckd, kan ikke forestille mig der er meget at rode rundt med lige nu, så coke vil højst sandsynligt gøre det værre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]