Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2008 22:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 apr 2007 21:49
Indlæg: 116
Information:
dato;22.09.2007
dosis: 9 blade
styrke: ++
setting: Hjemm

bruger rapport:
Godaften!

Her i dag d. 22.09 ved midnat tid, valgte jeg lige at intage lidt Guayusa. :)
(Det er anden gang at jeg prøver det)

Jeg gik ned i mit køkken og satte en gryd med vand over kog, og så lagde jeg 9 blade der ned i.
Jeg kogte vandet med Guayusa end til at der kun var en lille smule i bunden.

Og så hælte jeg det op i et glas, og gik op på mit værelse og ventede til at det var kølt lidt af..

Og da det var lungen så drak jeg det.

Allerede efter ca. 10 min. kunne jeg mærke at det løb mig koldt ned af ryggen, jeg begyndte at få det meget varmt, så jeg tog min ene trøje af.

Lidt efter begyndte jeg bare at få kuldegysninger KONSTANT!
Det var enormt rart!!
Jeg begyndte at smile hel vildt, jeg havde det virkelig godt!

Lidt efter satte jeg noget Shpongle på, og lagde mig over i min sofa og slukkede al lyset, og lagde en dejlig dyne over mig.
Det føltes som om at jeg lå en i vandrutsjebane og kørte rundt! :p
Jeg kunne kun tænke positivt, alt var bare godt!

Det føltes lidt som en blanding mellem Cannabis og Opium, både meget stenet men også lidt høj! :D

Og lidt efter lå jeg bare og kiggede ud af mit vindue og op på himlen, det var lidt som om at det lyste lidt op.

Og så gik jeg ud på badeværelset og så mig i spejlet, og så troede jeg lidt at jeg så dobbelt! :p



Ilex Guayusa kan virkelig anbefales!!
Men dog vare det kun ca. ½-1 time..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2008 22:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Det er rigtig fedt med nogen triprapporter om usædvanlige stoffer. Jeg ved ikke engang, hvad det aktive stof i den her er. Det ville dog være fedt, hvis der var nogle lidt mere uddybende beskrivelser af virkningerne, hvad du tænkte og hvordan alle dine perceptioner afveg fra normalen. "Show, not tell", som en journalist engang fortalte mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2008 22:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
Enig. Interessant at der bliver skrevet om mere ukendte stoffer, men du er jo også Shaman ;) Du kommer dog ringe rundt omkring dine tankeprocesser og hvilken specifik og interessant virkning Ilex Guayusa står med i forhold til andre stoffer. "Det var enormt rart!!" er helt sikkert meget rigtigt, men sjældent specielt sigende :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2008 22:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 apr 2007 21:49
Indlæg: 116
Hej. Jeg har meget svært ved at sætte de rigtige ord på det jeg vil sige, og også svært ved at uddybe mig, men nu prøver jeg :) Ilex Guayusa er en Shamansk plante som gør at man kan kontrolere sine drømme, og huske dem bedere. Men vis man drikker det lige før man skal iseng, så får man noget svært ved at falde i søvn, da det har et højt indhold af koffein. Men på en anden måde så får det også en til at slappe af. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2015 19:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 apr 2007 21:49
Indlæg: 116
Haha, sjovt at se hvordan min formulering af mundlyde har ændret sig med tiden brug af droger.. ;)
Har brugt Guayusa rigtig meget siden da og har fået mere og mere erfaring med planten!

Den er også kommet mere frem i medierne og kan nu også købes som drikke flere steder.
Jeg synes den giver en lækker summen i kroppen og dejlig høj følelse i sindet.

Det er en af de planter man kender til med højest indhold af koffein, men den virker ikke på samme måde som med kaffe. Mere som Maté, som også indeholder koffein. Guayusa indeholder også et beroligende stof, som gør at man både er høj i sindet og meget afslappet i kroppen. God til koncentration og at være kreativ på. :)

I et af Bruce Parry's dokumentar afsnit "Going Tribal" bruges den også af visse indfødte stammer tidligt om morgenen, før solopgang.
Hvis jeg husker rigtigt, brugte de den vidst før indtag af Ayahuasca.

Meget spændende plante der er værd at udforske!

_________________
Lever for og af planterne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team