Først og fremmest tak til alle der har delt ud af deres mening eller erfaring, jeg har læst det hele med stor interesse. Desuden fedt at se at der også er folk som har fundet ud af at bruge det rekreativt uden at få de vanvittige bivirkninger efterfølgende.
Hypnos skrev:
Farmand: Halveringstiden siger direkte noget om hvor længe stoffet er i blodet, og så længe stoffet er til stede i blodet har det en effekt i et eller andet omfang.
Jeg tror grunden til at man i diazepams tilfælde ikke kan mærke effekten lige så lang tid som halveringstiden antyder, er pga. man vender sig til rusen så meget at man ikke mærker den til sidst. Jeg har flere gange hygget mig med diazepam og joints den ene aften, for at stå op den næste og føle mig upåvirket. Lige indtil jeg tager op og træner, så kan jeg tydeligt mærke diazepamens muskelafslappende effekt (kan simpelthen ikke løfte tungt).
Jeg har aldrig prøvet Phenibut, eller sat mig ind i stoffet. Men det kunne tyde på, at det måske har nogle aktive metabolitter der får rusen til at virke længere end den burde?
I forhold til Methamfetamin er det netop serotonin udskillelsen der trumfer alm. amfetamin og samtidig grunden til at det er mere vanedannede. Det har en mere smooth fornemmelse end alm. amfetamin og minder lidt om en speedet udgave af MDMA IMO.
Det får også hjertet til at arbejde ja, men det gør stortset alle stimulanser.
Det bedste måde at bruge amfetamin på er efter min mening enten i meget små mængder om aftenen, eller én stor mængde tidligt på dagen

Jeg betvivlede skam hellere ikke hvor vidt at der var en sammenhæng i mellem halveringstid og hvor længe stoffet virker. Selvom jeg godt kan forstå at det jeg skrev ville kunne opfattes sådan. Det jeg stiller spørgsmålstegn ved er hvor vidt det er den eneste faktor som er i spil eller om der også er andre ting som har en indvirkning på hvor længe stoffet har en aktiv virkning i kroppen, netop fordi jeg kender til en del drugs hvor det ikke umildbart er til at trække nogen entydig linje her i mellem.
Med hensyn til Phenibut så er der ikke nogle aktive metabolitter så vidt jeg er informeret og jeg har læst ret voldsomt op på dette drug over tiden. Dog forholder det sig også sådan at stoffet, så vidt jeg ved, kun er på recept i Rusland og dermed ikke anderkendt som et lægemiddel i vesten. Der er ikke meget videnskabelig information at finde på nettet, hvilket måske netop skyldes dette. Det meste er anekdoter så jeg tør bestemt ikke at udelukke at Phenibut har aktive metabolitter men kan bare konkludere at det ikke er til at finde noget konkret information herom.
"Det får også hjertet til at arbejde ja, men det gør stortset alle stimulanser. "
Klart, men min pointe var dog at meth brug involvere endnu et belastende element for hjertet som ikke er tilfældet for almindeligt amfetamin, i det at 5-HT2B receptor agonisme er direkte involveret i nedbrydningen af hjerteklapperne.
Fso skrev:
"Godt du er opmærksom på dette. Jeg tror dog ikke det bliver et problem kva dosis størrelsen du køre. Jeg brugte vel 500-1000 mg dagligt.
Det er lidt svært at vurdere når det bare var sugerøret i posen med den rene vare, så nogle dage blev det nok en slat mere. Især før jeg lærte hvor mange mg der ca var pr cm i sugerøret.
Det regner jeg hellere ikke med, men hvis det er så er jeg i det mindste forberedt.
Når nu du siger "rene vare" snakker vi så et produkt der er betydeligt renere end gennemsnittet eller 99% rent amfetamin og/eller meth? For i så fald er det den mest vanvittige dosis jeg nogensinde har hørt om!

Jeg har faktisk svært ved at tro på at det er så rent som du giver udtryk for, simpelthen fordi jeg finder det usandsynligt at du stadig ville være i live. Dog ved jeg ikke så meget om i hvor stor udstrækning at kroppen er i stand til at vende sig til høje doser i amfetaminens tilfælde, men det er mit indtryk at det ikke er helt det samme som for eksempelvis opiater/opioider. Under alle omstændigheder er vi vidst heldige at du stadig er i live for jeg tror gerne at du har haft et godt produkt på hånden, spørgsmålet er mere
hvor godt.
Abdalla skrev:
Jeg tror det dårlige ry også nogle gange bare er noget folk har givet amfetamin, fx fordi det er så billigt i forhold til andre ting fx coke. Og så bliver speed også bare tit forbundet med nogle specielle typer mennesker.. tja..
Interessant teori, det kunne sikkert sagtens spille ind i nogle kræse.
Fanny skrev:
Fed tråd! Dejligt at høre en nuanceret debat om amfetamin!
Amfetamin kan være dejligt som stimulans i mindre doser. Jeg bryder mig ikke om hjertebanken, som det kan give ved for meget indtag, men elsker at nå til det sted hvor klarheden bliver skarp og man får overblik over situationen. Jeg har taget det nogle få gange sammen med psilocybinsvampe, og det har givet et fantastisk trip. Psilocybin i sig selv kan godt virke rimelig tilbagelænet, men sammen med amfetamin bliver man mere aktiv både indadtil og udadtil.
Hilsen Fanny
Spændende læsning, det er ikke så tit man hører om folk der syntes om kombinationen af stimulanser og psychedeliske stoffer. Kunne du eventuelt uddybe yderligere?
Jeg er især interesseret i at hører om dine doser og indtagelses måde samt hvordan du oplever at amfetaminen biddrager til den indre del af oplevelsen. Du siger at du bliver mere aktiv både udadtil og indadtil. Det første virker givet men jeg ville ikke have troet at amfetamin ville kunne forbedre den bevidsthedsudvidende del af rejsen. Den del vil jeg meget gerne hører mere om.
dengaleremote skrev:
Jeg har læst din tråd, men jeg har ikke lige den store tid og overskud til at læse svar osv. lige nu (tjek evt. timestamp

). Dog kan jeg af erfaring sige, at agomelatin (Valdoxan) ikke er det store at frygte. Det er det stof (fra en læge) i verden der har givet mig de færeste bivirkninger nogensinde, hvad angår søvn- og angstproblemer. Jeg føler jeg falder naturligt i søvn efter blot en time til to efter indgift og jeg sover skønt på det! Som med andre melatonin-lignende stoffer kan det til tider give lidt skøre drømme, men det er noget man vænner sig til. Ellers forstyrrer det intet, og jeg er vågen og frisk ~otte timer efter. Så det må du ikke frygte! Jeg tvivler på, at det har andre skadelige effekter, eftersom det ligner melatonin så meget. Havde et lettere forhøjet levertal ~5% over standard, det er under normal max igen nu, selvom jeg stadig tager præpperatet, hvor man normalt siger at man ikke gør noget ved det ved over 300% over standard så det er noget du rogeligt kan tage til natten. Det skaber ingen tolerance (efter min vurdering) i forhold til benzoer, så yderst anbefalelsesværdigt herfra! Desuden har det vist sig at have nogle effekter mod angst, der pt. er ved at blive undersøgt.
God vind herfra! Og fuck stigmatiseringen af amfetamin. Klart folk associerer det med noget dårligt
Tak fordi du gider dele ud af din erfaring.
Det lyder jo som om at du har god gavn af stoffet.
Dog er grunden til at jeg selv er lidt utryg med hensyn til dette drug, sådan set bare det faktum at det er ret nyt. Det er set før at der først længe efter at et stof er blevet godkendt, afsløres hidtil ukendte bivirkninger. Der er ikke nogen der kender til langtidsvirkningerne af dagligt Agomelatin indtagelse (af åbenlyse årsager) hvilket i sig selv er nok til at jeg som udgangspunkt holder mig væk.
Jeg ville også passe på med at ligge alt for meget i det faktum at der er tale om et Melatonin analog, simpelthen fordi den mindste ændring i et molekyles sammensætning kan ændre stoffets farmakologiske profil betydeligt, herunder også bivirkninger.