Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 15:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er mit klare indtryk at Amfetamin er et ret så udskældt stof blandt de mennesker som umildbart burde vide hvad de snakker om.
Her tænker jeg på alle os der jævnligt hænger ud på diverse stof relaterede sites, herunder psy.dk, som sætter sig ind i tingene inden de indtager noget og som har ”harm reduction” ideologien for øje.
I ved mere end de fleste når det kommer til stoffer. Men Amfetamin har de fleste af jer godt nok misforstået selvom det er det næst mest anvendte illegale ”rusmiddel” i Danmark.
Jeg var ikke en skid bedre selv indtil for et års tid siden.

Min erfaring med Amfetamin ligger tilbage til 16 års alderen hvor jeg havde en periode på 3-4 måneder hvor jeg syntes det var lidt sjovt at sniffe 0,5-1 g af noget yderst tvivlsomt Amfetamin til fest, selvom rusen på ingen måde retfærdiggjorde de efterfølgende bivirkninger og mine doser var jo ikke engang så høje igen. Som mange af jer, fandt jeg hurtigt frem til at det var et ”lorte stof” og jeg holdt mig derfor helt fra det.
Amfetamin er blevet svinet til utallige gange på Psychedelia, sikkert også af mig selv selvom jeg ikke på stående fod kan huske et eksempel, men det er bestemt sandsynligt.
Sagen er bare den at det er alt andet end Amfetaminens skyld, at det har fået et sådan ry. Tvært i mod så er det os, brugerne, der har fejlet. For bør man overhovedet opfatte Amfetamin som værende et rusmiddel? Det gør jeg ikke selv, jeg opfatter det som værende et genialt stimulans med store medicinske muligheder.

Min opfattelse blev som sagt ændret for et års tid siden. Jeg gik igennem en meget hård tid og følte at medicinering efterhånden var den eneste mulighed. Mine depressive perioder blev oftere, længere og af sværere karakter, min social angst var fortsat i forværring, mine ADHD symptomer blev sværere at have med at gøre og alt var i det hele taget noget lort. Jeg havde længe været på nippet til at forsøge mig med SSRI/SNRI præparater selvom alt i mig strittede i mod. Men jeg var ved at være nået til et punkt hvor der skulle ske et eller andet og dette blev i første omgang til et besøg hos lokal psykiatrisk afdeling.
Her startede jeg et kortere varende forløb som indledtes med et møde med en overlæge. Han foreslog, ikke uventet, at jeg skulle prøve et SNRI præparat. En smule modvilligt gik jeg med til det men jeg stoppede efter en lille uges tid pga bivirkninger. Jeg blev så foreslået et nyere medikament, Agomelatin, som jeg var alt andet end tryg ved at skulle prøve, da det stadig var meget nyt og der er/var begrænset med data tilgængeligt omkring dette stof.
Jeg fik så en ide som senere skulle vise sig at være rigtig god. Hvad med Amfetamin i små doser? Pga mine tidligere erfaringer med stoffet så var jeg overbevidst om at der ville være tale om endnu en ”ommer” men da stoffet viser sin maksimale effekt inden for 2-3 timer jamen så kunne det da ikke skade at prøve det. Så jeg fremlagde mit forslag for min læge der en smule modvilligt gik med til at give det et forsøg. Jeg fik derfor udskrevet et glas Dextroamfetamin sulfat og det er til dato det bedste medikament jeg har prøvet.

Alle de negative ting som jeg husker fra mine tidligere erfaringer med Amfetamin er ikke til stede.
Det har hjulpet helt vanvittigt meget på mine depressions symptomer og ”selvfølgeligt” mine ADHD symptomer.Social angsten afhjælper det også en smule, dog intet i forhold til Benzodiazepiner og lignende men det er værd at nævne. Det er derudover det bedste stimulans jeg til dato har prøvet.
For at lave en lille sammenligning med et stof som de fleste har erfaring med, nemlig Koffein, så giver dexa, i mit tilfælde, en langt bedre og renere stimulerende virkning, med mindre (ja du læste rigtigt) bivirkninger end en tilsvarende dosis koffein!
Jeg føler derfor at det er på tide at få renset Amfetamins dårlige omdømme, for så vidt jeg kan se er det alt andet end stoffet selv der har fejlet. Derimod så tror jeg at følgende er årsagen til at stoffet har så ringe et omdømme på sider som Psychedelia (selvom psy.dk helt klart er det mest amf hadede site jeg er stødt på hehe).

1: Amfetamin på gadeplan er stort set altid ekstremt urent. Dette kan give diverse bivirkninger af adskillige årsager. For det første, så er det ikke særligt sjovt at skulle have en masse pulver op i næsten for at opnå en begrænset optagelse af aktivt stof. For det andet, så er det ikke til at sige hvor meget Koffein, efedrin og andet møg som der indtages sideløbende, hvilket gør det svært at placere skylden for de eventuelle bivirkninger der måtte opstå.
Hertil skal ligges bivirkninger som skyldes et urent produkt pga dårlig produktions teknik.

2: Amfetamin indtages stort set altid med en rus for øje. Men er stoffet overhovedet egnet som rusmiddel? Det mener jeg ikke at det er, da det er praktisk talt umuligt at opnå en god rus på Amfetamin uden at betale prisen bagefter. Men hvis det kan indtages i mindre doser, hvor det så fungere som et genialt stimulans/medikament, uden disse bivirkninger, jamen så er det vel der potentialet ligger og i så fald er det brugernes skyld og ikke stoffet, når de oplever forfærdelige bivirkninger af deres brug. Jeg mener, vi kalder jo hellere ikke MDMA for et ”lorte stof” bare fordi det giver nogle seriøse bivirkninger når det indtages i doser der er 5-10 gange større end hvad de ”burde” være.

3: Amfetamin købt på gaden er for det meste racemisk. Dette vil sige at det er hele Amfetamin molekylet, altså både Dextro og Levo isomet. Dexamfetamin er derimod kun den ene del af Amfetamin molekylet og har en væsentligt anderledes virknings/bivirknings profil end hvad der er tilfældet for Levo.
Dextroamfetamin er mere psykoaktivt end Levo, da den primære receptor aktivering foregår i hjernen hvor i mod at Levo i højere grad stimulere det perifere nervesystem, hvilket er forbundet med flere fysiske bivirkninger som vasokonstriktion, hjertebanken, ændringer i blodtrykket osv der så kan vise sig i form af hovedpine, manglende appetit, kolde hænder og fødder og hvad man nu ellers kan nævne af fysiske bivirkninger.
Det bør nævnes at Dextroamfetamin også stimulere det perifere nervesystem, men i betydeligt mindre grad end Levo.
Dex er derfor den del som de fleste brugere af Amfetamin er interesserede i da det er her de primære psykoaktive virkninger kommer fra, mens Levo er ansvarlig for størstedelen af de fysiske virkninger/bivirkninger.

4: Sidst men ikke mindst, så bør det nævnes at i de tilfælde hvor Amfetamin bruges som rusmiddel, der udsætter brugeren sig ofte for nogle forhold som ville give bivirkninger selv uden brug af Amfetamin.
Jeg tænker her især på manglende søvn og for lille et mad og eventuelt væske indtag. Rigtig mange af Amfetaminens bivirkninger skyldes netop mangel på disse helt essentielle elementer og jeg har selv oplevet (samt set andre opleve det samme) at bivirkninger af en tur i byen på Amfetamin, drastisk kan reduceres ved at sørge for at stoppe brugen tidligt nok til at en ordentligt søvn kan opnås, sideløbende med at man tvinger mad i sig selvom sulten ikke er til stede.
Igen, noget som man ikke kan bebrejde stoffet for, men der i mod brugeren.

Jeg ville sådan set bare dele mine tanker om dette emne og eventuelt få en debat stablet på benene hvis der er stemning for det. Jeg syntes i hvert fald at det er ærgerligt at et stof med så stort et potentiale ofte skal omtales meget negativt på et forum hvor folk ellers i de fleste andre tilfælde ved hvad de snakker om.

Hvis nogen skulle være interesserede, så bruger jeg doser på 5-12,5 mg dagligt, cirka 5 gange om ugen. 1-2 doseringer på de dage jeg tager det og max 7,5 mg på en gang, oralt.

Insane psychedelia user!

Ingen tvivl om at amfetamin har sin berettigelse som lægemiddel, og som mange lægemidler har det et rekreativt misbrugs potentiale.
Jeg tror at dets blakkede ry på Psy skyldes flere faktore - renheden, blandingen med alkohol, den psykiske nedtur efter flere dage vågen og den appetit dæmpede effekt.
Min erfaring fra da jeg tog hver dag i en del år, både meth og amfetamin, var at de bivirkninger andre oplevede dem oplevede jeg ikke, når blot jeg startede opvågningen med at stikke sugerøret i posen.
Hvis jeg sov 2 døgn nåede jeg self at blive usikker, starte nedturen og blive abstinent.
Den grimmeste bivirkning jeg oplevede gennemgående var hvor opslidende det var for psyken og være kronisk paranoid, hvilket resulterede i både indlæggelser og selvmords forsøg.
Det bedste jeg fik ud af det var jeg var i stand til at gøre ting, som gør at jeg den dag i dag har ok selvtillid og vigtigere et rimeligt selvværd.
Når det er sagt så vejer det negative rusen for mig den dag i dag noget tungere end det positive, og jeg ønsker ikke at leve som en levende død igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er enig med dig langt hen af vejen.
Har selv meget positiv effekt af metamfetamin en sjælden gang i mellem.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det største problem ved amfetamin er efter min mening den lange halveringstid. Det er et kæmpe minus set ud fra et fysiologisk skades potentiale i relation til det kardiovaskulære system.

Som rusmiddel kan ren amfetamin være ret lækkert. Men en god potion selv disciplin er nødvendig hvis man skal i seng i nogenlunde tid uden brug af benzodiazepiner eller lignende - igen grundet halveringstiden.

Amfetamin som medicin? Njaa, måske i små mændger i nogle ganske få tilfælde.

Methamfetamin er tilgengæld lækkert og trumfer uden tvivl alm. amfetamin. Men er svært at finde i DK - desværre.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

amfetamin har mere eller mindre reddet mange dele af mit liv
for ca. 6 år siden skete der en masse ting i mit liv som fik mig til at miste min selvtillid sammen med at jeg blev meget social angst
de sidste næste 5 år mistede jeg mange venner fik et dårligere og dårligere forhold til min familie til en grad hvor der kunne gå måneder mellem at jeg snakkede med andre en to eller 3 gode venner over skype og forlod kun min lejlighed når jeg skulle over og købe ind.
det var ca et år siden at jeg begyndte at interressere mig for stoffer, og blev til sidst enig med mig selv om at jeg ville prøve de fleste stoffer for at se hvad det havde at tilbyde,
amf var det første stof og for første gang i 5 år havde jeg lyst til at gå ud og snakke med mennesker og være social, jeg begyndte at gå i byen oftere og oftere (altid på amf) og bare snakke med folk hele natten, det endte med at jeg fik talt ud til en om hvordan jeg egentlig havde haft det og derefter blev jeg stille og roligt mere og mere åben omkring alt i mit liv til det punkt at jeg fik fortalt min nære familie hvordan jeg havde det og havde haft det, de sidste 2 måneder har jeg snakket med min familie og været omme ved både venner og familie 2-3 gange på ugentlig basis og har fået taget mig sammen til at få gjordt noget ved det da jeg er begyndt til psykolog og snakker med min lige omkring det på en månedlig basis.
jeg er generelt meget glad for stoffet og synes det er et fantastisk midel til at kunne hjælpe folk med social angst.
jeg ser tilgengæld ikke hvad mange af mine venner ser i det da det eneste det gør ved dem er at gøre dem voldelige og ikke til at være i nerheden af :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Whatever. Jeg har ikke adgang til dextroamfetamin, og jeg har aldrig brugt mere end 0,5 gram gadeamf. Stadig det klammeste jeg har udsat min krop for til dags dato, og jeg vil resten af mit liv fraråde folk at tage det.

Men jeg er da glad på dine vegne, og håber det vil fortsætte med at fungere for dig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Kan 100% følge OP. Nu bruger jeg det ikke selv som medicin, men bare lige en 1-3 streger først på aftenen når jeg skal feste eller i byen, og jeg mærker sjældent bivirkninger når jeg holder mine doser så lave. Uheldigvis har jeg ikke adgang til en ordentlig kvalitet, så jeg kan stadig ikke kontrollere hvilke urenheder jeg indtager.

Insane psychedelia user!

"Amfetamin som medicin? Njaa, måske i små mændger i nogle ganske få tilfælde."

Det var guld værd med lidt cuttet meth, til min kræftsyge far. Han fik energien til det han ellers ikke havde fået gjort nemlig hans helt store passion fiskeriet.
Hældte det i en energierik første gang, han var meget overrasket over hvor godt sådan en Faxe kondi virkede. Dagen efter fortalte jeg ham sandheden.
Han blev ikke sur men glad for at han fik valget til selv at bestemme over sit energi niveau.
Brugte meth 6-10 gange ca, så gik vi over til ritalin, for ikke at tappe kroppen for meget.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fso skrev:
Den grimmeste bivirkning jeg oplevede gennemgående var hvor opslidende det var for psyken og være kronisk paranoid, hvilket resulterede i både indlæggelser og selvmords forsøg.

Det er også en af de bivirkninger som jeg er mest opmærksom på.
Ikke fordi jeg har oplevet nogle problemer endnu men det ligger til min person at være en smule paranoid i det hele taget så jeg holder nøje øje med en eventuel udvikling på den front.

Hypnos skrev:
Det største problem ved amfetamin er efter min mening den lange halveringstid. Det er et kæmpe minus set ud fra et fysiologisk skades potentiale i relation til det kardiovaskulære system.
Som rusmiddel kan ren amfetamin være ret lækkert. Men en god potion selv disciplin er nødvendig hvis man skal i seng i nogenlunde tid uden brug af benzodiazepiner eller lignende - igen grundet halveringstiden.
Amfetamin som medicin? Njaa, måske i små mændger i nogle ganske få tilfælde.
Methamfetamin er tilgengæld lækkert og trumfer uden tvivl alm. amfetamin. Men er svært at finde i DK - desværre.

Jeg er i tvivl om hvorvidt at der er så konsekvent en sammenhæng i mellem halveringstiden og så den tid hvor stoffet har en aktiv funktion i kroppen. Det er ikke noget jeg ved noget om som sådan, jeg ved bare at der er en del stoffer hvor der ikke kan trækkes en særligt tydelig linje her imellem. Et godt eksempel er Phenibut hvis virkning er langt længere end dets halverings tid eller Diazepam som peaker i meget kortere tid end hvad man som udgangspunkt skulle kunne forvente af et stof med så lang en halveringstid, selv hvis vi ikke regner de aktive metabolitters halveringstid med.
Med hensyn til Amfetamin som medicinering så er der selvfølgeligt ikke tale om medicin som feks en antibiotika kur som kurerer en sygdom, der er udelukkende tale om symptom behandling i Amfetaminens tilfælde. Så om der er tale om medicinering når man indtager det i små doser for at behandle specifikke symptomer vil jeg lade være op til den enkelte at vurdere. Det terapeutiske potentiale er der i hvert fald.

Med hensyn til meth, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at det trumfer dexamfetamin, som rusmiddel. Jeg har ikke selv prøvet det men har da læst en smule om det. Men til trods for at de to stoffer er nært beslægtede på et molekylært plan, så er der alligevel en meget afgørende forskel i den farmakologiske profil.
Meth har nemlig en langt større affinitet for de Serotonerge receptorer, hvor det stimulere frigivelsen af Serotonin. Dette gør Amfetamin kun i store doser og i langt svagere grad end hvad meth er i stand til.
Dette gør det umildbart mere egnet som rusmiddel, men det skaber også nogle nye forhold som man bør være opmærksom på.

For det første, så vil jeg som udgangspunkt sige at stoffet er mindre egnet til hyppigt brug, selv i små doser, end hvad der er tilfældet for Amfetamin, simpelthen pga udskillelsen af Serotonin, der er Dopamin/noradrenalin alligevel en helt del mere tilgivende i min optik.
Der udover så har meth et yderligere problem i forhold til hjertet som Amfetamin ikke har, nemlig det at stoffet også fungere som en 5-HT2B agonist, hvilket i meths tilfælde nok ikke er noget der betyder det helt store hvis man kun bruger det en gang i mellem, men det er bestemt relevant hvis man indtager det ofte.

Hindbærroulade skrev:
Whatever. Jeg har ikke adgang til dextroamfetamin, og jeg har aldrig brugt mere end 0,5 gram gadeamf. Stadig det klammeste jeg har udsat min krop for til dags dato, og jeg vil resten af mit liv fraråde folk at tage det.

Men jeg er da glad på dine vegne, og håber det vil fortsætte med at fungere for dig.

Det er klart at hvis du har dårlig erfaring med stoffet, selv i forsvarlige doser, jamen så er det selvfølgeligt hensigtsmæssigt at holde sig fra det. Men konsekvent at fraråde andre det, på baggrund af personlig erfaring, er mindre smart.

Fso skrev:
Det var guld værd med lidt cuttet meth, til min kræftsyge far. Han fik energien til det han ellers ikke havde fået gjort nemlig hans helt store passion fiskeriet.
Hældte det i en energierik første gang, han var meget overrasket over hvor godt sådan en Faxe kondi virkede. Dagen efter fortalte jeg ham sandheden.
Han blev ikke sur men glad for at han fik valget til selv at bestemme over sit energi niveau.
Brugte meth 6-10 gange ca, så gik vi over til ritalin, for ikke at tappe kroppen for meget.

Det udskrives faktisk også til terminale patienter, i hvert fald i USA, er lidt i tvivl om Danmark også gør det men det mener jeg faktisk er en mulighed i de tilfælde hvor livskvaliteten er voldsomt forringet og patienten vurderes til ikke at kunne reddes.
Ret langt ude at give ham meth uden hans samtykke syntes jeg, men det endte da heldigvis som en succes historie.

Insane psychedelia user!

Jeg havde også mine tunge overvejelser før jeg gjorde det og var bestemt ikke glad for det, men ellers havde jeg aldrig fået ham med. Og med hans indstilling til stoffer ville han aldrig have taget det ellers, hvilket vi snakkede om bagefter og det var også den opfattelse jeg havde som lå bag ved jeg gjorde det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg betvivler bestemt hellere ikke dine gode intentioner :)
Normalt ville jeg også være noget mere negativt stemt over for sådan et "stunt" men jeg har dog fuld forståelse for at situationen helt sikkert har været kaotisk og at der var brug for en akut "løsning". Desuden er situationen jo også en noget andet når der er tale om et forsøg på at forbedre livskvaliteten for en døende person, der kan der sikkert være tilfælde hvor at målet helliger midlet.

Insane psychedelia user!

"Det er også en af de bivirkninger som jeg er mest opmærksom på.
Ikke fordi jeg har oplevet nogle problemer endnu men det ligger til min person at være en smule paranoid i det hele taget så jeg holder nøje øje med en eventuel udvikling på den front."

Godt du er opmærksom på dette. Jeg tror dog ikke det bliver et problem kva dosis størrelsen du køre. Jeg brugte vel 500-1000 mg dagligt.
Det er lidt svært at vurdere når det bare var sugerøret i posen med den rene vare, så nogle dage blev det nok en slat mere. Især før jeg lærte hvor mange mg der ca var pr cm i sugerøret.

Jeg er også en af dem der mere eller mindre snakker dårligt om amf, Men jeg snakker som rusmiddel. Jeg kan simpelten ikke lide stoffets effekt og den rus det giver!
Mens jeg har været på amf har jeg haft det sådan at jeg er i tvivl om, om jeg overhovedet er påvirket eller om jeg kun har været fuld. Men dagen efter tænker jeg hvad fanden jeg har lavet, jeg er blevet et egoistisk svin og lavet ting jeg aldrig ville finde på ædru eller på alcohol.
Jeg synes også at andre der er på amfetamin mens jeg selv ikke har været er meget irriterende, provokerende og nogle gange voldelige. Dog ikke i så høj grad som folk der er på coke.
Det er kun på grund af stoffets berusende effekt at jeg ikke bruger det og ikke kan lide det.
Hvis jeg ikke skal bruge psychedelika vil jeg meget hellere bruge MDMA på grund af den empathogene effekt som er sindsyg lækker;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Farmand: Halveringstiden siger direkte noget om hvor længe stoffet er i blodet, og så længe stoffet er til stede i blodet har det en effekt i et eller andet omfang.
Jeg tror grunden til at man i diazepams tilfælde ikke kan mærke effekten lige så lang tid som halveringstiden antyder, er pga. man vender sig til rusen så meget at man ikke mærker den til sidst. Jeg har flere gange hygget mig med diazepam og joints den ene aften, for at stå op den næste og føle mig upåvirket. Lige indtil jeg tager op og træner, så kan jeg tydeligt mærke diazepamens muskelafslappende effekt (kan simpelthen ikke løfte tungt).

Jeg har aldrig prøvet Phenibut, eller sat mig ind i stoffet. Men det kunne tyde på, at det måske har nogle aktive metabolitter der får rusen til at virke længere end den burde?

I forhold til Methamfetamin er det netop serotonin udskillelsen der trumfer alm. amfetamin og samtidig grunden til at det er mere vanedannede. Det har en mere smooth fornemmelse end alm. amfetamin og minder lidt om en speedet udgave af MDMA IMO.
Det får også hjertet til at arbejde ja, men det gør stortset alle stimulanser.

Det bedste måde at bruge amfetamin på er efter min mening enten i meget små mængder om aftenen, eller én stor mængde tidligt på dagen :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Admin
Brugeravatar

Jeg har haft meget glæde af amfetamin i tidens løb. Jeg brugte det en del i et års tid efter jeg havde opdaget det. Så kom jeg fra det igen, fordi jeg syntes tømmermændene var for grove. Men det skyldtes nok mest manglende søvn og føde. Så fik jeg lidt øjnene op for det igen i mindre doser og fik adgang til dextroamfetamin. Efter det har jeg brugt det lidt on/off, men altid i mindre doser. Måske 2-3 små doser i løbet af en dag/nat. Bare til at holde sig frisk. Og jeg synes, at det er velegnet til det formål. Hvis man får sovet og spist, og dosen ellers er rimelig lav, synes jeg ikke bivirkningerne er ret slemme. Nok det samme som moderat indtag af alkohol. Synes faktisk bivirkningerne af efedrin f.eks. er meget værre end dem for dextroamfetamin. Det kan være et fantastisk drug, hvis man ikke bruger det for at blive blæst. Meth er super lækkert, men for hårdt ved kroppen til at bruge det mere end et par gange om året imo.

OP: Jeg er enig med dig i de grunde til, hvorfor amfetamin har et dårligt rygte. Hvis jeg har tiden til det, vil jeg klart foretrække dextroamfetamin eller meth over kokain. Også selvom det er noget forholdsvist rent coke. Men det er nok lidt en smagssag. Coke er lækkert, men det har aldrig fascineret mig så meget.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Jeg er også ret enig med dig.. Amfetamin kan sikkert bruges til en hel masse fornuftigt. uden tvivl.. Men imo er det også et super lækkert rusmiddel. Jeg har ikke rigtigt noget imod den lange rus, selvom det kun er starten som er rigtig euforisk. Desværre kan jeg åbenbart slet slet ikke styre mit forbrug af amf. Den tager jeg helt 100% på min kappe, det er sku ikke amfetaminens skyld, men øv hvor er det træls. Af den grund har jeg nu kvittet det helt indtilvidere.

Jeg tror det dårlige ry også nogle gange bare er noget folk har givet amfetamin, fx fordi det er så billigt i forhold til andre ting fx coke. Og så bliver speed også bare tit forbundet med nogle specielle typer mennesker.. tja..

Ved nogen egentlig, hvorfor god amf har helt modsat virkning nogle gange (specielt ved +24 vågen)? Har før taget en pæn bombe, og så simpelthen er blevet møg "skæv" og derefter slukket som et lys.. Vågner så op 4 - 5 timer senere på fuld speed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Malfoy@ Jeg tror du er inde på noget af det rigtige angående speed vs coke. Der er en tendens idag til at folk syntes ALT som er dyrt er fedt. Speed er billigt, kan findes overalt og alle har råd til det. Det er åbenbart blevet et kvalitets stemple at noget er dyrt.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Fed tråd! Dejligt at høre en nuanceret debat om amfetamin!
Amfetamin kan være dejligt som stimulans i mindre doser. Jeg bryder mig ikke om hjertebanken, som det kan give ved for meget indtag, men elsker at nå til det sted hvor klarheden bliver skarp og man får overblik over situationen. Jeg har taget det nogle få gange sammen med psilocybinsvampe, og det har givet et fantastisk trip. Psilocybin i sig selv kan godt virke rimelig tilbagelænet, men sammen med amfetamin bliver man mere aktiv både indadtil og udadtil.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Grunden til at jeg personligt har kaldt amfetamin for klamt og dårligt her på psychedelia, er egentlig ikke så meget stoffet i sig selv - men mere renheden eller mangel på samme. Og specielt de ubehagelige "tømmermænd" dagen/dagene efter. Syntes ikke helt det er det værd mere. Men selve rusen er for fed faktisk. Før i tiden sad mig og vennerne ofte i weekenderne og tog amfetamin, samtidig med at vi drak et par øl og snakkede. Det var virkelig hyggeligt - især når man får "snakkeren" på!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
alle de amf brugere jeg har mødt igennem tiden ville bytte det ud med coke til enhver tid hvis de havde råd, ikke pga prisen men rusen og bivirkninger,

imo er coke rusen langt federe, amf rusen er også god, men den matcher bare ikke de efterfølgende tømmermænd

hvis det er god coke uden aktive cuts kan man 1.5-2 timer efter peak spise et velsmagende måltid og hoppe iseng uden yderligere tømmermænd, hvis jeg tager bare 30-40mg af det amf pasta jeg har fra darkweb så har jeg ½-1 søvnløst døgn hvor min krop er helt ude og skide på flere punkter

Senest rettet af Crime 03 dec 2014 19:20, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]