Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Ryger fed, har gjordt det i en 6-7 år efterhånden.

Og jeg har lovet at jeg ville stoppe efter den her knold.

Sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå, har lige haft en 14 dages pause, syntes jeg overhovedet ikke var svært, overhovedet... Men nu får vi at se om det virker, en masse vand og trænning hjælper sikkert.

Junior medlem

Stoppede med at ryge hash, for lidt over en måned siden. Jeg kunne ikke rigtig styre det til sidst, og det betød pludselig mere for mig, end mange vigtigere ting. Kunne heller ikke rigtig mærke den samme glæde, ved de ting, der før gjorde mig glad. Så da min kæreste gjorde det forbi med mig for en måned siden (Bla. Pga. De bivirkninger hashen havde på min personlighed) har jeg ikke røget siden. Jeg ved ikke om jeg kommer til at ryge en pind en sjældent gang i mellem i fremtiden, men absolut ikke på samme niveau. Jeg ved godt det er meget forskelligt hvordan folk har det med hash, i forhold til afhængighed, bivirkninger osv. Kan bare sige, at for mit vedkommende, fandt jeg først ud af hvor stort et problem det egentlig var for mig, da min eks. Sagde slut, og jeg endte på mit drengeværelse hjemme ved mutter:-/ og ikke kunne få nogen ting til at give mening mere. Så det var en hård måde, at finde ud af det på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Har arbejdet i udlandet af flere omgange og har aldrig haft problemer med at holde mig helt fra rusmidler der. En af gangene var jeg i Norge for at spare penge sammen og mens jeg var deroppe rørte jeg kun alkohol to gange på halvandet år (med mindre vi medregner de seks hvidtøl jeg fik i en "nødhjælpspakke" fra DK)

Medlem
Brugeravatar

Fso skrev:
Følelsen var langt mere ren og dyb end opturen jeg fik når jeg havde fyldt næsen med meth

Hvis dette er ment bogstaveligt, ikke en overdrivelse, så er jeg virkelig fucking misundelig. Har aldrig nogensinde oplevet noget i ædru tilstand som kommer i nærheden af den lykke jeg har følt på stoffer. Ikke i nærheden. Den fedeste følelse jeg har haft uden at være høj, er vel at sammenligne med en moderat dosis kodein...

Kunne godt tænke mig at spørge andre herinde der har erfaring med stærke euforiserende stoffer: Er det bare mig der har en fucked up hjerne?

Insane psychedelia user!

Det var ingen overdrivelse ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lige stoppet med to års dagligt, tungt hash-forbrug. Clean 1½ måned. Regner med at holde den kørende, eller ryge en sjælden gang imellem med gode venner.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

IllegalStateOfMind skrev:
Fso skrev:
Følelsen var langt mere ren og dyb end opturen jeg fik når jeg havde fyldt næsen med meth

Hvis dette er ment bogstaveligt, ikke en overdrivelse, så er jeg virkelig fucking misundelig. Har aldrig nogensinde oplevet noget i ædru tilstand som kommer i nærheden af den lykke jeg har følt på stoffer. Ikke i nærheden. Den fedeste følelse jeg har haft uden at være høj, er vel at sammenligne med en moderat dosis kodein...

Kunne godt tænke mig at spørge andre herinde der har erfaring med stærke euforiserende stoffer: Er det bare mig der har en fucked up hjerne?

Jeg vil også sige at, den lykke jeg har følt har, været uden indblanding af stoffer. Har været noget så grumt ude med stimulanser sidste år og starten af 2014. Men det har jeg fået styr på så, men giver da mig selv lov til at tage dem en gang imellem.

Da jeg fik min nevø blev jeg SÅ glad, jeg blev "high on life". Samtidigt var det et wake-up call, for jeg ville ikke være ham onklen der var langt ude. Det gik op for mig at, jeg skal sgu også have en purk eller to engang.

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
IllegalStateOfMind skrev:
Fso skrev:

Det er ikke bare dig.
Jeg har da været glad og lykkelig uden at tage noget, men hvis jeg så har blandet lidt kemi ind i udregningen, så er følelsen af lykke blevet forstærket. Når du siger stærke euforiserende stoffer hvad tænker du så på?
Har ikke stor erfaring med opiater men jeg vil da påstå at cannabis og alkohol er nogle stærke euforiserende stoffer. Har et par super oplevelser med morfin men ellers er det ikke lige mig, med mindre jeg er i fysisk smerte.
Hvis jeg skulle sammenligne, som du har gjort så har min mest intense lykkefølelse uden stoffer nok svaret til at tage 100 mg MDMA eller at drikke 3-4 øl uden tolerance (dvs. beruset for mig)

Jeg tænker hovedsaligt på stoffer som heroin, kokain, og metamfetamin(eller bare store mængder go kvalitets standard amfetamin). Den vildeste eufori jeg nogensinde har mærket var da jeg røg heroin for at dulme et speed crash. Nægter virkelig at tro på at noget man kan foretage sig ædru kan føles så godt. Det var som at kysse en engel, som at dø og komme i himmelen, som at... Yeah. Stærke stimulanser og opiater er hvad jeg mener.

Eller sådan set bare de stoffer som du personligt oplever størst lykkefølelse på. Det er jo forskelligt. For mig slår intet stims og opiater.

Til det i OP stillede spg:

Ved det ærlig talt ikke. Jeg har ikke et decideret "problem" - jeg er ikke fysisk afhængig af noget... Lige nu. Har taget nogle lidt for lange ture på opiater og oplevet abstinenser, men jeg har aldrig trukket den længere end jeg kunne håndtere konsekvenserne. Altså, mit stofbrug har ikke haft nogle negative indvirkninger på mit liv. Jeg bruger ikke penge jeg ikke har, jeg passer skolen osv. Hvis jeg rent faktisk ønskede at holde op med at tage stoffer for evigt, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre. Jeg har brugt rusmidler (inklusiv de "hårde) i 5-6 år, og de eneste lidt problematiske situationer (tidligere omtalt mindre fysisk afhængighed) opstod i starten af den periode, da jeg ikke rigtige fattede alvoren af hvad jeg havde gang i... Jeg fortryder intet, men det kan selvfølgelig sagtens nå at ændre sig. Jeg har jo--forhåbentlig--rigtig mange år tilbage af mit liv.

Det skal dog siges at jeg har nogle meget... Ukonventionelle prioriteter. Jeg anbefaler på absolut ingen måde--faktisk fraråder jeg--at folk begynder at lege med speed/coke og heroin... Det har og vil få konsekvenser hvis du finder ud af at du virkelig godt kan lide nogle af disse. Muligvis meget små konsekvenser, såsom at du tager dig selv i at dagdrømme om en bane alt for ofte, muligvis meget store konsekvenser; ruineret liv, økonomi, og helbred... Hvis man ikke kan acceptere denne risici, så tag aldrig hårde stoffer. Alle tror at de har disciplinen i orden, at de kan håndtere trangen, lysten, men sandheden er at man umuligt at kan vide det FØR man rent faktisk prøver det. Jeg har på mange områder Jedi-agtig disciplin; mad, træning, skole, alkohol, cigaretter, hash -- faktisk absolut alle stoffer på nær opiater; intet har været i nærheden af at være et problem. Kan have amf, hash, alkohol, hvad som helst, liggende i flere måneder uden så meget som at tænke på det. Alligevel lykkedes det mig et par gange at tage opiater i flere måneder i træk...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]