Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej
Jeg har i et stykke tid, overvejet hvor vidt LSD er noget for mig.
Jeg har ved flere lejligheder trippet på svampe, B+ (er jeg ret sikker på de hedder?) og spidsnøgen hat.
Min største tanke imod det, hvis man kan sige sådan, er at jeg før har oplevet at føle trippet vare en evighed. Altså følelsen af at det aldrig vil slutte, så ikke et decideret bad trip overhoved. Dog skal det siges at det var første gang jeg trippede udenfor, og det var midt i København (jeg er fra Jylland, så jeg er ikke så vant til store byer), så det var måske en dårlig ide.
Et LSD trip vare jo som bekendt, op til 10 timer. Jeg ved godt man ikke peaker så længe.
Så mit spørgsmål til jer er: skal jeg holde mig fra LSD? Eller er der ikke noget at være bange for? Det kunne jo blive et langt trip, hvis det føles som om det aldrig slutter.
Jeg håber i forstod hvad jeg mente, glæder mig til at høre fra jer :)

Medlem
Brugeravatar

Og læs op på set & setting, en storby ville være et forfærdeligt sted at trippe ud på psykedeliske stoffer for mange mennesker.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
LSD trips varierer noget i længde synes jeg, jeg har følt mig påvirket op til omkring 14-15 timer efter, det var første gang.
Jeg har også haft en af de oplevelser du beskriver, men der var setting heller ikke optimal. Hvor du er og hvordan du har det mentalt, har stor indflydelse på dit trip. I gode omgivelser kan LSD være rigtig fedt, men det er lidt anderledes end svampe, jeg synes det er lidt mere stimulerende, jeg kan godt lide at være aktiv under trippet.

Om det er for dig, kan jeg ikke svare på, men du kan læse en masse op på det og overveje, om du vil prøve LSD. Og hvis du vil, så gør det i et hensigtsmæssigt miljø og vær godt tilpas mentalt. :)

Og som Mr. Gone siger, så lad være hvis du er i tvivl.

Medlem
Brugeravatar

[url][/url]
Mange tak for de gode svar :)
Det må jeg overveje lidt mere, måske blive ved svampe i første omgang :)

Medlem
Brugeravatar

Plejadestjerne skrev:
LSD trips varierer noget i længde synes jeg, jeg har følt mig påvirket op til omkring 14-15 timer efter, det var første gang.
Jeg har også haft en af de oplevelser du beskriver, men der var setting heller ikke optimal. Hvor du er og hvordan du har det mentalt, har stor indflydelse på dit trip. I gode omgivelser kan LSD være rigtig fedt, men det er lidt anderledes end svampe, jeg synes det er lidt mere stimulerende, jeg kan godt lide at være aktiv under trippet.

Om det er for dig, kan jeg ikke svare på, men du kan læse en masse op på det og overveje, om du vil prøve LSD. Og hvis du vil, så gør det i et hensigtsmæssigt miljø og vær godt tilpas mentalt. :)

Og som Mr. Gone siger, så lad være hvis du er i tvivl.

Ang længden på trippet, har jeg oplevet noget lignende med Spidsnøgen hat. Nogle gange har det varet næsten op til 4 timer. Det synes jeg egentligt er ret lang tid, eftersom det "bare" er svampe

Medlem
Brugeravatar

Vi tyggede dem også..
5-6 timer.. Hold da op, hvilke svampe er det? Hvis det har noget at sige

Medlem
Brugeravatar

Ok, er de nogle du kan anbefale?
Nej det er også meget. Jeg plejer at tage 2 g tørrede Spidsnøgen hat

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Min erfaring siger mig at et kraftigt psilocybinsvampe kan give et trip der varer op til 6-7 timer. Man kan evt. redocerer undervejs (max 3 timer inde i trippet), så man forlænger det.
Din oplevelse med at føle at trippet aldrig slutter kan hænge sammen med, at man i den psykedeliske udvidelse, også oplever at udvide tiden. Det er meget typisk for trip, at peaket føles som en evighed, og man undrer sig når man kigger på klokken.

Tror ikke du skal tage LSD i byen. Tag det istedet i trygge omgivelser, gerne med natur i nærheden hvor du kan slappe af. Byen har mange stressende vibes, som kan virke forstyrrende på et trip.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
ja det kan jeg, har kun gode oplevelser med cubensis. de er ca halvt så stærke som SN (1g SN = 2-2,5 g cubensis) tror jeg man plejer at sige.
det er de svampe man normalt gror i et klassisk growkit :)

jeg plejer at lave te på dem og så gå og sippe lidt af den indtil jeg har den rus jeg ønsker :) effekten træder hurtigere ind sådan og varer kortere tid. det er lidt nemmere at håndtere (for mig) i forhold til at tygge på dem, hvor man skal vente en times tid på effekten.

Ok det lyder som noget jeg vil prøve :)

Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Min erfaring siger mig at et kraftigt psilocybinsvampe kan give et trip der varer op til 6-7 timer. Man kan evt. redocerer undervejs (max 3 timer inde i trippet), så man forlænger det.
Din oplevelse med at føle at trippet aldrig slutter kan hænge sammen med, at man i den psykedeliske udvidelse, også oplever at udvide tiden. Det er meget typisk for trip, at peaket føles som en evighed, og man undrer sig når man kigger på klokken.

Tror ikke du skal tage LSD i byen. Tag det istedet i trygge omgivelser, gerne med natur i nærheden hvor du kan slappe af. Byen har mange stressende vibes, som kan virke forstyrrende på et trip.

Hilsen Fanny

Har du ret i
Nej det kunne jeg heller ikke tænke mig. Har ikke behov for at trippe i en storby igen, selvom det var ret interessant

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: De vilde græsplæner
Hvis du har lyst til at prøve det, skal du bare gøre det. Jeg plejer altid en dag inden mit trip, på en eller anden måde at mind sætte mit hoved til at jeg skal trippe. Så går i det jeg kalder Psychedelic-mode, og hører en masse Shpongle, læser lidt triprapporter og slapper af i kroppen. Har aldrig endt med et badtrip med den metode, men det kommer selvfølgelig an på dine settings.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nu har jeg ikke selv prøvet hverken svampe eller LSD. Men jeg tænker at du kunne trippe nogen flere gange på svampe, for at blive mere vant til det psychedeliske inden du springer ud i LSD? Hvor mange gange har du prøvet svampe?

Jeg står selv i den situation at jeg er meget nysgerrig omkring LSD og kunne egentlig godt tænke mig at prøve det, men er i tvivl om jeg er klar til det. Har det også sådan at jeg kun er 25, så jeg har masser af tid endnu til at prøve. Så tror måske jeg venter. Men det er selvfølgelig helt op til dig selv hvad du føler og vælger at gøre! =)

Uanset hvad du vælger, så må du meget gerne komme med en Update!

Junior medlem

Mine venner fik mig til at tage x1,5 trip fordi en havde prøvet det før og han syntes ikke det virkede så godt.

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, det skal jeg satme love dig for det gjorde

jeg trippede i 15-20 timer

Vi tog det kl 21.00

Og jeg faldt først i søvn kl 14-15 dagen efter at have set nyhederne og alting bevægede sig stadig, kunne ikke kende forskel fra f.eks. hvis man kigger ud af en vindue, hvad var spejlbilled og hvad var skyer..

Bevares, alle de andre havde et godt trip, vi var 6 stks, jeg var den eneste der havde et dårligt trip, så det 17.3% chance for et dårligt trip hvis man tager vores statistik. ;)

Jeg ville ønske jeg var typen der kunne tage LSD, svampe... Men det LSD trip har ødelagt det for mig nu.

jeg tør simpelthen ikke gøre det igen

Jeg tager heller ikke andre stoffer pga. det, sååååå jeg holder mig til jynterne og boozen. =/

Det lidt et buzzkill til festerne når vennerne vælter sig i coke og mdma osv, men altså...

Så det er lidt fra et perspektiv. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det lyder sgu ikke som LSD, Huggy. Nærmere DOC, DOB eller DOM som er psykedeliske amfetaminer (og gerne varer de der 15-20 timer).

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder som en ærgerlig oplevelse Huggy. Synd at der ikke var nogen som kunne hjælpe dig gennem den krise du havde på trippet. At trippe er jo virkelig at blotlægge sin egen psyke, og hvis du er sammen med nogen som ikke er parat til at hjælpe og være en støtte, men som bare hygger sig med deres eget trip, kan det være katastrofalt.
Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til det igen, men jeg kan anbefale dig at læse noget litteratur om emnet, så du kan forstå lidt mere af hvad der er sket.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Go' for it,
Jeg synes LSD er lettere at kontrollere end f.eks. Psilocybin-svampe,
og varigheden af et LSD-trip ser langt ud "på papiret", men når du er i det - går det satme hurtigt, desværre. :D

Medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Nu har jeg ikke selv prøvet hverken svampe eller LSD. Men jeg tænker at du kunne trippe nogen flere gange på svampe, for at blive mere vant til det psychedeliske inden du springer ud i LSD? Hvor mange gange har du prøvet svampe?

Jeg står selv i den situation at jeg er meget nysgerrig omkring LSD og kunne egentlig godt tænke mig at prøve det, men er i tvivl om jeg er klar til det. Har det også sådan at jeg kun er 25, så jeg har masser af tid endnu til at prøve. Så tror måske jeg venter. Men det er selvfølgelig helt op til dig selv hvad du føler og vælger at gøre! =)

Uanset hvad du vælger, så må du meget gerne komme med en Update!

Beklager det sene svar
Jeg har trippet på svampe 7 gange, så det er ikke nyt for mig. Jeg elsker svampe, har haft en masse fede oplevelser med dem, kun en der blev en smule for meget, men der trippede vi på spids nøgenhat midt på strøget lørdag nat i Kbh. Der var lidt for meget gang i byen i længden, men det var nok heller ikke et optimalt sted at gøre det :)
Hvis du virkelig føler for det og er klar, og har en god kammerat der har prøvet det før, synes jeg du skal prøve det :) evt start med nogle lidt mildere svampe end spids nøgenhat, da de er meget kraftige :)

Medlem
Brugeravatar

Huggy skrev:
Mine venner fik mig til at tage x1,5 trip fordi en havde prøvet det før og han syntes ikke det virkede så godt.

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen, det skal jeg satme love dig for det gjorde

jeg trippede i 15-20 timer

Vi tog det kl 21.00

Og jeg faldt først i søvn kl 14-15 dagen efter at have set nyhederne og alting bevægede sig stadig, kunne ikke kende forskel fra f.eks. hvis man kigger ud af en vindue, hvad var spejlbilled og hvad var skyer..

Bevares, alle de andre havde et godt trip, vi var 6 stks, jeg var den eneste der havde et dårligt trip, så det 17.3% chance for et dårligt trip hvis man tager vores statistik. ;)

Jeg ville ønske jeg var typen der kunne tage LSD, svampe... Men det LSD trip har ødelagt det for mig nu.

jeg tør simpelthen ikke gøre det igen

Jeg tager heller ikke andre stoffer pga. det, sååååå jeg holder mig til jynterne og boozen. =/

Det lidt et buzzkill til festerne når vennerne vælter sig i coke og mdma osv, men altså...

Så det er lidt fra et perspektiv. :)

Lyder ikke som en specielt god oplevelse :\ jeg plejer aldrig at tage ret meget første gang jeg prøver noget nyt :)

Medlem
Brugeravatar

Autonom skrev:
Go' for it,
Jeg synes LSD er lettere at kontrollere end f.eks. Psilocybin-svampe,
og varigheden af et LSD-trip ser langt ud "på papiret", men når du er i det - går det satme hurtigt, desværre. :D

Ok det var også det min kammerat fortalte mig :)
Det eneste der har holdt mig tilbage er længden af trippet. Det skyldes nok en enkelt aften hvor jeg gerne ville have mit trip sluttede, ikke et bad trip, bare vildt dårlig setting. Jeg synes spids nøgenhat er meget kaotiske, og har hørt LSD skulle være nemmere at overskue? Som du siger, har jeg hørt fra flere at tiden flyver afsted, på trods af de mange timer :)

Medlem

IMHO så lad være med at trippe uden du har Benzoer på dig. Man kan lære utroligt meget af et trip, og i den grad også at et bad trip. men 10 timer i helved er ikke specielt fedt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]