Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er egentlig nysgerrig på, hvor mange af jer herinde der ville kunne stoppe med jeres foretrukne stof lige nu?

Jeg er selv lige blevet clean. Men jeg har abstinenser efter benzo. Blev behandlet på sygehuset og blev morfin fri.
Nogen gode råd til når huden brænder, og musklerne i armene føles spændte og urolige ?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger fed i gennemsnit en gang om måneden. Det tror jeg at jeg ville have svært ved at stoppe med, selvom jeg bestemt ikke ser det som et misbrug. Det samme med alkohol, som er dog er oftere.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Jeg ved med mig selv at jeg kan stoppe når jeg har lyst. Har holdt en pause på 2 måneder for ca et halvt år siden. Ryger fede hver dag, og tager stoffer et par gange om måneden. Når jeg tager stoffer er det enten psychedelia eller stimulanser som amfetamin fx..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Løber tør for hash i morgen efter 3 ugers dagligt (mis)brug, så der stopper jeg i en lille periode. Jeg tror ikke det bliver noget problem, da rusen er blevet for forudsigelig.

At stoppe for evig tid er dog ingen mulighed :b

Junior medlem

Jeg kan holde pauser fra cannabis, men det er så også det, altså pauser. Efter nogle dage bliver jeg en smule nedtrykt og lidt træt af tingene hvis jeg ikke er påvirket, så det er vel en form for misbrug. Dog har en joint om aftenen for mig, enten hver dag eller en gang hver tredje dag, ikke nogen overskyggende effekt på resten af mit liv, så jeg ser det som intet problem.

Senest rettet af Doobiedoo 06 okt 2014 23:36, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Er helt sikker på jeg kunne, men hvorfor skulle jeg opgive hyggen ved en rygeraften i ugen :) det ville slet ikke give mening for mig.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det er helt misforstået, at alle der på et tidspunkt har et misbrug, har det hele livet. De fleste gror ud af det og nogle stopper helt andre bruger stofferne fornuftigt.

Jeg ser det som et krydderi på tilværelsen og ens smag ændrer sig jo ældre man bliver.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg elsker min psykedeliske medicin, og har ingen planer om at stoppe med det. Hvorfor skulle jeg dog det?

Den måde du stiller spørgsmålet på, giver mig opfattelsen af at dit udgangspunkt er at brug af stoffer er problematisk. Er det korrekt? Og i givet fald vil jeg gerne høre hvorfor.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Er lige stoppet med alle stoffer pånær alkohol, tvunget stop så hårdt? Jae; Svært? Næh.

Junior medlem

Den måde du stiller spørgsmålet på, giver mig opfattelsen af at dit udgangspunkt er at brug af stoffer er problematisk. Er det korrekt? Og i givet fald vil jeg gerne høre hvorfor.[/quote]

Både og. Jeg er ikke imod alle stoffer, og jeg ved godt at nogen kan styre det. Men på den anden hånd, så har jeg set rigtig mange som er dykket meget langt ned, og ikke kan komme op igen.
Fx kan jeg ikke ryge hash, Jeg blir fuldstændig panisk og paranoid af det, hvorimod andre kan have stor gavn af det.
Jeg er også for fri heroin, så der ingen penge kan tjenes på det, og de kan få rent heroin, og kriminaliteten nedsættes.
Så nej jeg er ikke direkte imod stoffer. Jeg er blot oprigtig nysgerrig på om i ville kunne stoppe lige nu. Det erfarede jeg jo på egen krop, Jeg ikke kunne.
:)

Junior medlem

SomeoneWhoIsntMe skrev:
Er lige stoppet med alle stoffer pånær alkohol, tvunget stop så hårdt? Jae; Svært? Næh.

Bad ass ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Alle syntetiske stoffer, any day, det er mest stimulanser og psychedeliske RC's en gang eller to om måneden, kunne nemt undværes.

Cannabis derimod (og alkohol til en hvis grad.. fucking nemme tilgængelighed!) kan jeg ikke stoppe med, har prøvet af flere omgange, nogen gange holder det 3-4 uger, andre gange 1 dag. Men har heller aldrig haft intention om at stoppe helt, det har altid været for tolerancens skyld, og få gange fordi jeg ikke nåede de ting jeg skulle pga. røg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

SomeoneWhoIsntMe skrev:

Hvordan bar du dig ad? Nogengange så overtager lysten fornuften og jeg ender med at kvaje mig. Jeg vil gerne stoppe med alt, på nær alkohol og cannabis, jeg har fået nok nu.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Puny_pete skrev:
SomeoneWhoIsntMe skrev:

Hvordan bar du dig ad? Nogengange så overtager lysten fornuften og jeg ender med at kvaje mig. Jeg vil gerne stoppe med alt, på nær alkohol og cannabis, jeg har fået nok nu.

Har du lyst til at uddybe? Jeg har selv haft samme tanke et par gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Stanhope skrev:
Puny_pete skrev:
SomeoneWhoIsntMe skrev:

Cuttede de fleste venner fra miljøet væk, beholdte kun lige et par få. Gik tilbage til de gamle venner jeg allerhøjest har røget en spliff eller to med. Gav det 110% den her gang, alle andre gange har været sådan nogle halvhjertede forsøg der altid har endt med at jeg begyndte igen. Held og lykke.

Junior medlem
Brugeravatar

Selvom alkohol ikke er mit foretrukne 'stof' er det det jeg bruger hyppigst og nok også det jeg vil have sværest ved at lægge på hylden, da det er så dybt forankret i den danske kultur og i min omgangskreds i nok endnu højere grad. Jeg har før prøvet at se hvor længe jeg kunne leve uden alkohol og det længste jeg har kunne holde var i 3 uger.
Mit indtag af illegale stoffer følger meget mit alkohol indtag.
1. Når jeg bliver tilpas fuld skal jeg have stimulanser for at fortsætte min aften (eller det føler jeg i al fald)
2. Jeg tager stort set aldrig stoffer (kun psykedeliske en sjælden gang imellem og cannabis) hvis jeg ikke også drikker alkohol.

Så min konklusion må være, at hvis jeg stopper med alkoholen, vil jeg også kunne droppe stofferne. Men det er ikke til at sige, måske ville jeg begynde at tage flere stoffer, hvis jeg helt droppede alkohol som rusmiddel. Jeg føler dog ikke at hverken mit alkohol, eller stof indtag er et misbrug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:

Jeg kan godt uddybe, efterhånden har jeg lært stoffer giver mig en midlertidig kemisk lykke. Hvad jeg savner allermest er en reel og ægte lykke, de følelser man får når man har nosset sig sammen til at spørge en pige ud og det er 10 minutter før gå tid og man smider sin bedste blazer på med sommerfugle i maven. Den lykke når hun beslutter sig for gerne at ville med op i lejligheden bagefter, den lykke man får når hun efter det time lange forspil endelig stikker hånden i bukserne på en.

Den lykke man får når man begge to holder så meget af hinanden, at så længe man har hinanden så kan man altid få et smil på læben uanset hvor dårlig dag man har haft. En følelse som absolut ingen stoffer kan give en, eller overhovedet være i nærheden af.
Jeg har næsten glemt hvordan det føles.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!

". Hvad jeg savner allermest er en reel og ægte lykke"

Fisseforstyrrede knægt :D

Nå men mere seriøst, så kan den følelse også komme af at få mere indhold i sit liv. Indhold som ikke er narko vel og mærket. Jeg husker tydelig første gang jeg oplevede at blive ramt af ren lykke, et High som varede flere minutter før det langsomt fortonede sig. Følelsen var langt mere ren og dyb end opturen jeg fik når jeg havde fyldt næsen med meth, solen skinnede og det var fisse i farvandet.
Jeg har aldrigt følt lykke så kraftig, hverken før eller siden. Nu er det mere en almindelig feel good stemning som er tilstede for det meste.
Jeg ser lykke eksplosionen som et udtryk for at jeg var nået til det punkt, hvor jeg endeligt havde overvundet de barriere og snørklede fælder mit sind havde opbygget gennem min barndom/ungdom/misbrugslivet.
Jeg sagde farvel til det gamle og gav slip i det mørke - selvfølgelig skete det ikke der, for arbejder stadigt med det, men jeg tror det handler om jeg for første gang ubevidst blev klar over jeg kunne vinde kampen og ikke fortsætte dødsspiralen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ville godt kunne stoppe med mit forbrug af cannabis og psilocybin, hvis jeg blev tvunget til det, men lige nu synes jeg selv mit forbrug er fornuftigt, så det er ikke aktuelt.

Desuden har jeg ikke drukket alkohol i over et år nu, og de udfordringer jeg har oplevet ifm. det, har udelukkende været når vennerne presser på til fester. Så kan man godt føle sig lidt nederen, når man konsekvent sidder og siger "nej, jeg har ikke lyst til at drikke."

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes det er et svært spørgsmål du stiller. En person som f.eks. hygge-drikker en enkelt flaske rødvin om ugen er jo ikke alkoholiker, men hvis du spørger ham om han kan/vil stoppe vil han sikkert sige nej, fordi han kan lide at drikke den der flaske om ugen.
Ligesådan har jeg det med psilocybin. Jeg føler ingen fysisk kraving på stoffet (det er ikke muligt med ægte psykedeliske stoffer), men mit sind har da lyst til at tage det igen med passende mellemrum!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]