Shaolin skrev:
йети
Jeg er egentlig af den overbevisning at dem som OD'er på heroin, er faste forbruger. Men det lyder som om du kender mange der er døde efter at have indtaget heroin. Kan du fortælle mig om der er nogle af dem der har OD'et ved deres første forsøg. Jeg tænker at der sjældent forekommer overdose ved første forsøg, fordi men bl.a. er forsigtigere den er første gang. Derudover læste jeg på erowid at de fleste heroin overdoser sker fordi det er taget med en anden depressant mindst og at 80% af de fatale heroin overdoser sker fordi personen har taget det alene.
Sidst men ikke mindst tænker jeg, at ved at insuflerer det så har jeg noget nemmere ved at styre doser, fremfor at skyde det.
Jeg kan oplyse at den en af dem jeg kendte, døde af at sniffe det. Han var ikke fast bruger, men havde været det tidligere, og havde fået stabiliseret sin tilværelse nogenlunde uden heroin, men med kortvarige genoptag, som sjældent varede mere end nogle dage. En anden døde af at indtage for meget metadon oralt, sandsynligvis fordi han var for utålmodig til at vente på virkningen(det tager lang tid inden den sparker ind på metadon), og derfor redoserede for tidligt. Han var heller ikke hyppig bruger. En tredje døde af at injicere det, og var ligeledes ikke hyppig bruger. Ingen af disse 3 blandede så vidt jeg ved med noget andet stof. Til gengæld tog de det alene, og havde dermed ingen til at redde sig.
En fjerde tog det ikke alene(så vidt jeg husker), men kæresten sov og fandt ham livløs næste morgen. Han havde blandet med en benzo.
Der er ikke tvivl om at risikoen for dødelig udgang er meget højere hvis man tager stoffet alene. Derimod er det ikke nogen sikkerhed at man sniffer stoffet fremfor at injicere det, der sker masser af overdoseringer via insufflering.