Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psych

Jeg har fået fat i noget helt rent brunt heroin N3. Jeg har dog aldrig taget heroin før og er egentlig også stadig usikker på om jeg tør at tage det. Dette skyldes nok at jeg har hørt så mange skrækhistorier om heroin fremfor hash, kokain eller mdma, som jeg også har taget. Men jeg mindes også at have hørt at kokain rent faktisk er mere afhængighedsskabende og farligere for kroppen end heroin. Og det giver mig lidt mere tryghed for at prøve det, for jeg har aldrig haft en problem med kokain og har taget/tager det i fornuftige doser med lange pauser.
Jeg vil høre om der er nogle erfarne her på psych der kan guide mig lidt og give lidt feedback på mine tanker:
Jeg har 0,25g heroin og tænker at jeg skal tage det nasalt. I følge erowid ligger doseringen ved nasal indtagelse, for en ikke tolerant person på, omkring 0,005g - 0,025g. Jeg synes det lyder af ufattlig lidt. Så først vil jeg lige høre om det kan passe at man kan nøjes med så lidt?
Derudover søger jeg også lidt generel viden fra nogle af jer derude som har prøvet det. Om I kan anbefale at prøve det og om rent faktisk er så farligt som medierne nogle gange for det blæst op til at være.

Hvis det skulle betyde noget så er jeg 21år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Først og fremmest vil jeg sige: Pas på! Ufattelig mange personer bliver hooked på netop det stof - det er selvfølgelig meget individuelt, hvis du har en stærk karakter og ved at du kan sige fra igen, så ser jeg intet problem i det. Heroin er i den milde ende angående hvad der er giftigt for kroppen, tilgengæld er det uhyggeligt vanedannende.

Den dosis du har læst på erowid kan det muligvis være en allergi test du har læst?

Medlem

Tak for svaret.
Ja jeg har tænkt grundigt over sandsynligheden for at blive hooked. Men jeg er overbevist om at jeg har en stærk nok karakter til at prøve det. Deruodver har jeg ikke særlig meget, og har ikke nemt ved at skaffe mere og ingen af mine venner eller i min omgangskreds har nogensinde prøvet det.
Jeg er faktisk mere angst for at OD'e end jeg er for at blive hooked.

Erowid skriver således "Insufflated doses of heroin probably start at between 5 and 20 mg of pure heroin and intravenous doses probably start between 5 and 10 mg.". Jeg synes ligesom dig at det lyder af meget små doser. Jeg beskylder dem måske for at have misset en 0, og rent faktisk mener 50mg og 250mg. Men altså jeg vil gerne høre nogle der med sikkerhed kan sige hvad en fornuftig mængde RENT brunt heroin er når det indtages nasalt.

Insane psychedelia user!

Synes at det lyder rimeligt med max 25 mg for en uden tolerance - du kan jo altid redosere.

Medlem

Tak for svaret Fso.

Ja okay. Jeg skal bestemt starte blidt ud for som du selv skriver så kan jeg altid redosere. Jeg undrer mig bare over det fordi det jeg har, gik under at være en sample, så synes bare det virker som en stor sample hvis det indeholder mere eller mindre 10 trips. Men samplen var måske rettet mod mere faste brugere der har brug for betydelig større mængder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor kunne du godt tænke dig at tage heroin?

Junior medlem

Ja hvorfor shaolin?
Jeg skal ærligt indrømme at jeg også rigtigt gerne vil prøve heroin, men jeg er ligesom du også i en omgangskreds hvor sådan noget ikke florere (jeg er bestemt IKKE ude og fiske her)

Jeg tænker bare det er kongen af alle stoffer, jeg har en kort overgang haft adgang til div. Medikamenter, så jeg har prøvet en del: morfin, oxycontin, oxycodone, metadon, div. Benzoer, lsd, hashpot,E, mdma,seroquel. Truxal, zyprexa. Coke, speed

Desuden er jeg smerte patient og får fentanyl plaster imod smerterne.

Men Heroin, må jo være det vildeste siden det er dét alle bliver hooked på.
Jeg forventet den ultimative afslappelse-good feeling i hele kroppen, samt en lækker eufori der holder nogle timer bagefter...
Det er lidt sådan jeg har det , efter jeg har klippet en tynd strimmel af mit smerteplaster og placeret det i mundhulen.

Hvad forventer du mon shaolin ? Og vil du mon skrive en beskrivelse af hvorledes det påvirker dig...

Pas på dig selv !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det skulle være relativt kedeligt.

Hvis jeg vil have en opiat rus får jeg fat i nogle valmuehoveder og laver the eller råopium, eller får fat i nogle ketoganer. det er nu et meget behageligt buzz, men som sagt vanedannede - meget.

Jeg forstår det ikke rigtigt hvis det bare handler om at være sendt så langt afsted som muligt, og bare for at "prøve" "kongen" af stoffer. Det handler vel om at have det rart og godt, og det kan man da sikkert sagtens få af lidt heroin men pas nu på jer selv derude, der er et helt liv at få prøvet det hele i.

Medlem

Jeg synes stoffer er spændende og jeg synes også det er sjovt at benytte sig af forskellige stoffer. Jeg ved ikke om jeg kan give en decideret grund til hvorfor jeg kunne tænke mig at prøve heroin. Men jeg vil gerne prøve. Jeg havde i 18 år at mit liv altid været modstander af alt andet en hash, da mit daværende indtryk var at alle andre stoffer fuckede dig fuldstændig op og var så afhængighedsskabende at du bare ved et enkel forsøg allerede var afhængig.
Denne fordom blev betydelig formindsket første gang en af mine gode venner prøvede kokain og han fortalte mig oplevelsen og hvordan han ikke tog det igen før et halvt år efter første gang. Altså han blev jo ikke afhængig af et forsøg og han OD'ede jo heller ikke. Da jeg selv prøvede det noget tid efter faldt fordommen til jorden. For der oplevede jeg jo på min egen krop hvordan det fungerede og jeg lærte at man godt kunne holde sig fra det igen.
Lige nu ser jeg at jeg har de samme fordomme om heroin som jeg for 3 år siden havde om kokain. Jeg har dog ikke denne gang en ven der kan af/bekræfte at mine fordomme passer. Men efter at have læst nogle triprapporter på erowid ser jeg at der findes mennesker som prøver heroin og ikke falder i afhængighedsfælden.
Dette har bestemt øget min nysgerrighed til stoffet og givet mig en lyst til at prøve det. Jeg har nok også en lille anelse om at heroin ikke lever op til det dårlig ry som jeg synes det har.

Det skal siges at jeg har et helt fint liv og I forhåbenlig ikke tror at min liv sejler og det er grunden til jeg overvejer at prøve heroin.
Jeg er af den overbevisning at man aldrig må tage stoffer fordi man føler sig nede eller fordi det skulle hjælpe en, jeg tror netop det er i disse situationer hvor det er nemmest at blive afhængig, fordi man tager stoffet for at holde sine problemer på afstand.

En lille notits til Viridis: Tak for indlægget. For mig ikke om at være sendt langt væk. Men jeg har bestemt en nysgerrighed for at prøve de stoffer som er meget populære. Derudover ser jeg ikke heroin som en større konge en kokain. Tror egentlig begge to er lige slemme så længe mennesket der tager dem ikke tænker sig om.

Insane psychedelia user!

Køb en håndfuld sodavandsis og ha klar når du skal prøve det. Jeg synes de er gode til at tage smagen som ikke er overdreven lækker, samt for mig gjorde de også noget ved kvalmen hvis jeg fik lidt for meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
kvalme skal dræbes med ingefær
og et antihistamin skulle vist også være en god ide når man tager/prøver nye opiater da mange oplever allergiske reaktioner som f.eks kløe

Medlem

Tak for yderligere råd!

Medlem

Shaolin skrev:
Tak for svaret.Men jeg er overbevist om at jeg har en stærk nok karakter til at prøve det.

Famous last words. Jeg tror faktisk folk der har været overbevist om det modsatte er noget nær ikke-eksisterende. Afhængigheden er naturligvis fuldstændig ligeglad med hvad du tror om din egen karakter. Når det så er sagt tror jeg det er muligt at tage en enkelt eller få gange uden at udvikle afhængighed, men pas rigtig meget på. Det er vanvittigt vanedannende.

Citat:
Erowid skriver således "Insufflated doses of heroin probably start at between 5 and 20 mg of pure heroin and intravenous doses probably start between 5 and 10 mg.". Jeg synes ligesom dig at det lyder af meget små doser. Jeg beskylder dem måske for at have misset en 0, og rent faktisk mener 50mg og 250mg. Men altså jeg vil gerne høre nogle der med sikkerhed kan sige hvad en fornuftig mængde RENT brunt heroin er når det indtages nasalt.

De har under ingen omstændigheder "misset et 0". Hvis du sniffede 200-250mg uden tolerance er jeg ret sikker på du ville risikere at dø.

Det kan virke lavt, men nøgleordene er "pure" og mere implicit for erowid generelt, "harm reduction". Brun heroin er ikke rent. No.3 er ofte cuttet op med koffein for at sænke temperaturen hvorved det fordamper, da meningen med No.3 er at ryge det. Derudover kan der være andre cuts. Dermed er dosen højere. Men erowids dosisforslag er garanteret udmærkede. At det virker lavt er bare godt. Det værste du risikerer ved at dosere for lavt er en slatten oplevelse og en eventuelt redosering. Risikoen ved at dosere for højt er at du dør.

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er sgu lidt lettere rystet over at folk der ikke ved noget om det sidder og mener der er misset et 0.
En dose hvor der står 20Mg 2CB er heller ikke lige noget hvor man tænker der mangler da hvis et 0. Så bliver man ihvertfald sendt afsted, og det gør man bestemt også ved 20 efter min mening.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Der var en tråd om det herinde, hvor en gut ramte den lige på sømmet.
Grunden til man bliver hooked er fordi folk tror at det er så vildt og jeg holder mig nemt fra det, men så prøver de det og så er det bare: nå.. var det det?
Det kan jeg da godt lige gøre igen, om en måned eller to. og lige så stille, før du ved af det så er du fanget.
Mente han trak paralleler med cigaretter. "Det er sådan et nemt hurtigt afbræk"

pas på dig selv!

Insane psychedelia user!

E300 skrev:
Jeg er sgu lidt lettere rystet over at folk der ikke ved noget om det sidder og mener der er misset et 0.
En dose hvor der står 20Mg 2CB er heller ikke lige noget hvor man tænker der mangler da hvis et 0. Så bliver man ihvertfald sendt afsted, og det gør man bestemt også ved 20 efter min mening.

Jeg synes nærmere det er glædeligt at Ts spørger om råd i stedet for at gå ud fra at der er misset et 0 :)

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Jep selvfølgelig er det det, tror bare det var mig der havde læst lidt for hurtig, beklager. :)

Medlem

Tak for de nytilkomne svar. Godt at få afklaret at der ikke er misset noget 0. Grunden til jeg betvivlede det i første omgang var at mængde jeg har, gik under at være en sample, så undrede mig over at en sample skulle indeholde 10 trips. Men det er vel nok et pusher trick så personen kan nå at blive afhængig blot af en sample.
Selvfølglelig tager jeg hvad erowid anbefaler og hvis det er for slapt må jeg overveje at reducere. Derudover skal jeg stadig passe på, for havde egentligt regnet med at min sample svarede til 1-2 trips. Hvilket ville betyde at jeg havde til en engangsoplevelse og dermed ikke kunne blive fristet til at tage noget, fordi jeg ikke havde yderligere. Nu har jeg jo til 10 trips hvilket betyder jeg efter mit forsøg, enten skal smide resten ud, eller gemme det selvom jeg ved det er langt nemmere at blive fristet til at tage igen, hvis man har noget liggende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Undskyld jeg siger det, men det virker ikke som om du er helt sikker på du kan sige nej igen. Jeg ville kraftigt overveje det endnu gang inden du springer ud i det, og som du selv siger gør op med dig selv - om resten skal i lokummet eller gemmes godt væk! Det er bestemt ikke for at skræmme dig, for jeg mener sagtens at folk med rygraden iorden kan prøve heroin, har dog desværre set 2 tilfælde hvor personer ikke kunne sige nej.

Men jeg håber du får en fed oplevelse! Og smid gerne en besked hvis du vælger at hoppe ud i det, tror vi er flere som gerne vil læse om din tur! =)

Medlem

Er stadig overbevist om jeg kan sige fra, selvom jeg har det i nærheden. Men det ville bare være at foretrække at jeg ikke skulle smide dyr narko ud eller have noget liggende man alligevel ikke "godt" af at tage.
Jeg vil gerne skrive en triprappot eller anmeldelse af heroin n3 når jeg har fået prøvet det.

En kort bemærkning: Der var en tidligere der skrev at brunt heroin var beregnet til rygning. Er der nogle der kan af/bekræfte at det er mere eller mindre ligeså godt at insuflere?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]