Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia!

Jeg ser ingen debat i medierne om legalisering, sidste gang jeg kan huske hash var i medierne var da cutter havde åbnet en coffeeshop, men det er jo efterhånden to år siden!
Jeg har tænkt mig at skabe noget debat i samfundet, så vi forhåbentligt kan få folket til at lægge pres på regeringen så vi kan få vores dejlige tjald legaliseret.

Og jeg snakker ikke bare afkriminaliseret, jeg snakker fuldt legaliseret så butikker med licens kan sælge det, folk kan havde et vidst antal planter i hjemmet og flere hvis de får en licens til at dyrke hash til kommercielt salg. Altså det samme som de gør i Colorado.

Så derfor har jeg tænkt mig at lave en serie af info-plakater som jeg vil uploade og forsøge spredet bla. på Facebook, men når de endelig kommer, så opfordrer jeg psychedelia brugere til at printe/trykke disse info-plakater og hænge dem op på forskellige og synlige steder, så folk kan få det skidt legaliseret. Serien kommer til at bestå af 3 plakater, en introduktion til hash til folk der er fuldstændigt uvidende om det/har været ignorante over for det, en plakat der præsenterer argumenter for legalisering og en plakat der præsenterer hashens medicinske egenskaber og anvendelsesmetoder.

Problemet er dog at jeg mangler argumenter for at hash skal legaliseres, og jeg mangler viden om hash's medicinske egenskaber, jeg ved blot at de findes.

Så Psychedelia, lad os sammen skabe denne serie af info-plakater, samle information om hash og hjælpe hinanden med at skabe det.

Som i poster argumenter og medicinske egenskaber vil jeg samle dem sammen i denne her OP.

Argumenter for legalisering:

Hash bør legaliseres så det kan beskattes, i dag tjener rockerne og kriminelle flere millioner på hash, millioner af penge der er sorte, disse penge bruges til formål som er langt værre end noget så harmløst som at sælge hash, disse penge bruges formentligt til ting som at købe sex-slaver, våben og hårdere stoffer til salg

Medicinske egenskaber:

Mr. Gone skrev:
nogle stykker:
insomnia - søvndyssende
menstruationssmerter - lindrer/fjerner smerter
cancer/kemo - stimulerer appetit og lindrer kvalme
AIDS - stimulerer appetit og lindrer kvalme
MS - lindrer kramper
grøn stær - reducerer trykket i øjet
OG MANGE FLERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
----------------------------------
de fleste af dem kan jeg huske fra den gamle wiki.psychedelia !

Lad os gøre det her, Psychedelia! Som Bliglad synger: "Ud med kærlighed til folket", på samme måde skal vi "Ud med information til folket"!

Insane psychedelia user!

Jeg tror du skal læse nogle flere aviser, hvis at sidste gang du så cannabis omtalt i medierne, i forbindelse med en legaliseringsdebat, var da Khoder åbnede sin shop.

Bortset fra det er det dog en god idé. Der er i den grad brug for mere debat, imo. Hvad er der i vejen med dine argumenter? Jeg synes de er legitime. Bortset fra dit argument omkring hårde stoffer. - hvad er det? Og hvorfor insisterer alle pothoveder på at modarbejde en generel legalisering af stoffer. Det må da være altoverskyggende ikke at diskriminere mellem stofferne. Den personlige frihed!

Medlem

ragamuffin skrev:
Jeg tror du skal læse nogle flere aviser, hvis at sidste gang du så cannabis omtalt i medierne, i forbindelse med en legaliseringsdebat, var da Khoder åbnede sin shop.

Bortset fra det er det dog en god idé. Der er i den grad brug for mere debat, imo. Hvad er der i vejen med dine argumenter? Jeg synes de er legitime. Bortset fra dit argument omkring hårde stoffer. - hvad er det? Og hvorfor insisterer alle pothoveder på at modarbejde en generel legalisering af stoffer. Det må da være altoverskyggende ikke at diskriminere mellem stofferne. Den personlige frihed!

Jeg synes bare at plakaten skal havde mere end et argument.

Tror det vil være nemmere at legalisere hash end det vil være at legalisere alle stoffer, tror heller ikke at folket vil synes det vil være en god ide. Men ja, legalisering af alle stoffer vil betyde langt mindre kriminalitet og langt flere resurser for politiet til at handle på rigtig kriminalitet. Desuden har jeg ingen argumenter for at noget så farligt som f. eks methamphetamin eller noget så vanedannende som cocain, skulle blive lovligt.

Senest rettet af SunnyO))) 14 okt 2014 01:49, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvad med at det er folks medfødte ret at gøre præcis som det passer dem med deres sjæl og legeme. Om man så stopper grøn the, hash eller krokodil i kroppen er det folks eget valg.

Mht. plakaterne, prøv måske at alliere dig med en der går på produktionsskole, i den grafiske afdeling. De har tit adgang til professionelt trykke udstyr, og lærerne er tit mega ligeglade med hvad der sker på de skoler.

Medlem

Deus vult skrev:
Hvad med at det er folks medfødte ret at gøre præcis som det passer dem med deres sjæl og legeme. Om man så stopper grøn the, hash eller krokodil i kroppen er det folks eget valg.

Mht. plakaterne, prøv måske at alliere dig med en der går på produktionsskole, i den grafiske afdeling. De har tit adgang til professionelt trykke udstyr, og lærerne er tit mega ligeglade med hvad der sker på de skoler.

Hvordan skal jeg komme i kontakt med sådan en? Jeg har ingen ide om hvordan jeg vil gøre det.
Hvis der fandtes et dansk svar på kickstarter, ville jeg havde prøvet at rejse penge til at plakaten kan trykkes på et prof. trykkeri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
haha.. kickstarter.. og det sidste south park afsnit :D

anyways, jeg vil melde mig enig i at jeg først bliver tilfreds når ingen euforiserende substanser er ulovlige at besidde eller indetage, og at det er op til det enkelte menneske hvad de vil putte i sig, det er fuldkommen sindssygt at sige god for tobak og alkohol der er så meget farligere end MEGET af det narko der findes på gaden, bare fordi det er landets favorit knark og tradition, jeg ved ikke hvor langt tid et land skal ha indetaget et stof før det er tradition men i dk tror jeg efterhånden godt (og i mange andre eu lande) at man kan kalde cannabisrygning for en tradition, og cannabis dyrkning 100 % en tradition.

Men en ting af gangen, lad os starte med cannabis først' jeg tror det realistisk set er muligt inden for de næste par år at få det på "prøve" eller gjort helt lovligt at besidde og indtage og måske endda dyrke.

Insane psychedelia user!

Selvfølgelig kan man godt starte med at advokere for en Cannabis legalisering/afkriminalisering. Kæden hopper dog af for mig når man via sin argumentation vil bad-mouthe andre stoffer for at få folk med på idéen. jvf OP's argumentationsrække, Cannabispenge - sexslaver - hårdnarko. Som egentlig ikke holder.

Vi kan godt blive enige om at det er de samme elementer som står for alle tre slags kriminalitet. Jeg går ud fra at det er et okay profitgivende foretagende at handle med sexslaver og 'hård'narko i sigselv. Derfor diskvalificeres dette argument også. Og det vil bestå, i uændret grad selvom vi legaliserer og afskærer de organiserede kriminelle fra cannabismarkedet.

Junior medlem
Brugeravatar

Mon ikke det skal ske medicinsk i første omgang. Så opdager folk at det ikke er crack, og det er et godt skridt på vejen.

Medlem

Jeg håber bare at i kan komme med nogle flere argumenter og hjælpe mig med at søge info om hashens medicinske egenskaber.

Jo før vi kan få lavet den plakat jo større er chancen for at vi kan få bugt på regeringens ignorance over for hash.

Junior medlem
Brugeravatar

SunnyO))) skrev:
Jeg håber bare at i kan komme med nogle flere argumenter og hjælpe mig med at søge info om hashens medicinske egenskaber.

Jo før vi kan få lavet den plakat jo større er chancen for at vi kan få bugt på regeringens ignorance over for hash.

Her er der en liste over sygdomme her der kan behandles på forskellige måder med cannabis:

http://www.unitedpatientsgroup.com/reso ... -treatable

Men jeg synes da at du skulle tage kontakt til Medicinsk Cannabis Forening Danmark hvis du vil have vejledning til den plakat..

http://medicinskcannabisforening.dk/

Medlem
Brugeravatar

Du kan jo også prøve at forklare den vanvittige dobbeltmorale i at hælde et organisk opløsningsmiddel i sig, i giftige mængder, men samtidigt sige at en ugiftig planteolie er fyfy. Jeg tror dog ikke det vil virke, da det (og de fleste andre argumenter) praler fuldstændigt af på den "almene" borger som er imod en legalisering.
mht til afkriminalisering af alle rusmidler, er jeg overbevist om at cannabis er nødt til at komme først. Det er en smule urealistisk at kræve alle stoffer frigivet, når de fleste ikke aner noget om cannabis. Planten bliver sandsynligvis det første skridt på vejen, men det endelige mål er klart; retten til rusen er en menneskeret, som skal respekteres.

Medlem

Det er en ret der aldrig vil respekteres ad myndighederne, de er simpelt hen for stuck up omkring stoffer og vil hellere "beskytte" den danske befolkning mod stoffer end at legalisere noget, der lige meget hvor mange tiltag der bliver lavet, alligevel aldrig vil kunne fjernes.

Mht. listen der: Der står intet på den liste om hvad effekten mod lidelserne er og der er rigtigt mange, flere end hvad jeg kan få ind i et A4 ark.

Har ingen af jer nogle holdbare argumenter for legalisering af cannabis? Jeg kender faktisk flere argumenter imod end for, så kom endelig med dem.

Medlem

Jeg tror bare ikke at regeringen køber den der med "personlig frihed" da den sikkert er blevet brugt flere gange når folk har råbt op for legalisering.

Det jeg tror er problemet er at politikerne ikke ved en skid om hash, de ser det bare som endnu et "farligt" stof som skal udryddes!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Argumentet omkring personlig frihed burde egentlig være rigeligt. Det trumfer alle argumenter imod legalisering jeg er stødt på indtil videre, også hele summen af dem.

Jeg tror nu politikerne ved rigeligt om hash. Det handler ikke om hvad politikerne ved og tror, det handler om at de skal forsøge at repræsentere de vælgere der har stemt på dem, samtidig med at de skal varetage interesser for industrier, lobbyisme osv.
Så længe en stor procentdel af befolkningen IKKE ønsker fri hash, så kan en politiker tjene stemmer hjem ved at tale deres sag. Omend det er fucking retarderet det der kommer ud af munden på politikeren - men igen, det afspejler bare vælgerens manglende intelligens. Kampen skal ikke handle om at overbevise politikere om noget, det er spild af tid. Det handler om at omskole den brede del af befolkningen, der stadigvæk ikke har forstået det.

Medlem

Det var også det der var ideen med at lave en info-plakat.

Men ja, folket er også stædige omkring deres holdninger. Den eneste måde jeg tror vi kan få legaliseret hash nu, var hvis alle røg det alligevel.
Men det er jo kun en procentdel af den danske folk der ryger hash, så ja..

Junior medlem

Er tråden gået i stå? Jeg kan godt lave nogle plakater, hvis i har brug for hjælp? Det koster 2100 kr at få trykt 100 stks B1 (70cm x 100cm) eller 200 kr pr stk for B2 størrelsen.

http://Fredstegn.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]