Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ang Biobizz
Junior medlem

Hej
har lige et lille spørgsmål, jeg har købt en biobizz start pakke med 250 ml af fish mix, bio-bloom & Top-max der står det er til ca 4 planter, men i det skema jeg har fundet skal der 4 ml til 1 L vand og hurtig regnet er det ca 63 L af hver slags .. er det bare mig der syndes det lyder som meget til 4 planter ? eller er jeg helt galt på den ? håber i kan hjælpe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
en normal blomstringstid fra frø er 60-90 dage, og de vil ca bruge en halv til hel liter pr dag, alt efter hvor store de bliver, så det passer nok meget godt

hva er det for et skema du kigger på? for 4 ml af alle 3 slags til at starte med lyder lige voldsomt nok, medmindre det er en plante godt inde i blomst

Junior medlem

Det her skema
Billede
Planterne er ca 1,5 måned gammel og ser sådan her ud ..
Billede

og ja planterne skal jo have de der 0,5 - 1 L vand om dagen men punkt 1 de står uden dørs og suger op for jorden, punkt 2 så skal det vel ikke være med gødning hver gang eller er jeg helt gal på den ?? (BTW det er mit første grow så kan sagtens være mig der bare er uviden, derfor jeg spørg til råds :) )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

troede det var indendørs, alting en god info lige at smide med : )

jamen så passer det jo meget godt med skemaet, have ikke regnet med de var så langt henne, da man normalt starter med at gøde efter 2-3 uger

nej de skal ikke have gødning ved hver vanding, det var bare for at få dine 63 liter til at gå op med en plantes levetid, men når du først starter nu har du selvfølgelig til langt mere end 1 grow

når du starter med at gøde så sent, så start ud med 25 % af hva der står på skemaet og trap lidt langsomt op, ellers risikerer du at rødderne tager skade

det er helt fint du spørger, så længe at du har gjort dit forarbejde og research først, så vil folk gerne hjælpe dig med de ting du ikke forstår

Senest rettet af Crime 08 aug 2014 21:04, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

oh det beklager jeg, ja de er udendørs men de har fået noget alm øko gødning men så var der en der sagde at biobizz bare var det man skulle bruge .. :) men ja så der er til laaaang tid selvom det kun er 250 ml ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis de har fået lidt gødning før kan du måske starte på 50-75 % og se hvad de siger til det

du skal også huske på at skemaet ikke altid passer med hvad planten har brug for, hvor meget gødning de bruger kommer an på mange ting, størrelse/forhold/sort, hvis den sort du har er meget sart overfor gødning kan 4ml/1l være alt for meget, så vær varsom og trap langsomt op, når det yderste af spidserne begynder at blive misfarvede så går du et lille trin ned og holder den en uge eller 2, og så trap langsomt op igen

og ja der er til en del, har selv alt fra biobizz i 1liters og der er til langt over 100 planter

Junior medlem

okay super (y) det er i det her tilfælde tale om Big bud og Diesel haze sorter .. umidbart tror jeg ikke der skulle være noget problem, men igen så ved jeg det ikke ..

men ja synes det er svært det med dosering osv altså 1-4 ml pr L men hvor mange L skal de have når de står udenfor, for kan jo hælde tons i og jorden vil bare suge det ned ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]