Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 02:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Hej :)

Jeg har kastet mig ud i mit aller første grow, og i starten gik det godt, alle planter spirede og voksede hurtigt. Jeg havde to sorter (havde også en tredje, men den var en lille smule mere besværlig og dyre, så jeg turde ikke spire dem, før jeg har udstyr til at gøre det indenfor) den ene var der 10 frø, og den anden var der 4. Som sagt, i starten gik det fint, men lidt efter lidt døde 6 ud af de 10 i min balje jeg havde dem i, så det var jo bare super-.- Jeg regnede med at der ikke var nok plads til alle planter, og besluttede mig for at det jo nok var på tide at få dem plantet ud. Derude har de så klaret sig okay. To af dem måtte dog flyttes, da et eller andet møg insekt besluttede sig for at gnave lidt i bladene. Lige nu der står de der da, men jeg syntes ikke de ser dunde ud, og jeg syntes bestemt ikke de ligner planter der næsten er 4 uger gamle.. Hvor store burde de være nu? og hvordan burde de se ud? Ærlig talt så regnede jeg med at det var noget nemmere, siden det jo egentlig er ukrudt. De har fået en smule Biobizz grow, bare for at gøre et sidste forsøg på at holde dem i live, men håber forsvinder lidt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det ville være nemmere for os hvis du postede nogle billeder af dine planter. ved du hvilke sorter du dyrker ?
Hvis du har plantet dem alle i en balje kan det blive ret besværligt at plante dem om uden at rodnettet tager stor skade da det hvikler sig ind i hinanden - det kan være at de har fået et chock da du plantede dem ud og lige skal komme sig, små potter er at fortrække istedet og generelt er det en dårlig ide at så flere planter i en potte. Vi kan jo ikke fortælle dig ret meget på den info at de ikke ser sunde ud. Sørg for de i hvert fald får en 5-6 timers direkte sollys om dagen.

btw - husk at fjerne gps data på dine billeder hvis du er den paranoide type ;)
viewtopic.php?f=17&t=38192&hilit=gps+billeder

Junior medlem

WSS feminized:
Billede

Billede

Billede

Hollands Hope:
Billede

Billede

Jeg tror desværre mine begynder fejl viser sig at være fatale, de ser så små og grønne ud.
Det var egentligt de sidste der skulle redde min røv, men de er de mest besværlige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Der ser fine ud imo:-)

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yea det syntes jeg også, giv dem lidt tid og kærlighed så tror jeg nok det skal komme sig. men husk det med lyset, det er vigtigt. må jeg btw ikke lige spørge dig hvilken farve du havde forventet de skulle være siden du brokker dig over at de er grønne :mrgreen: ?

Junior medlem

Viridis skrev:
yea det syntes jeg også, giv dem lidt tid og kærlighed så tror jeg nok det skal komme sig. men husk det med lyset, det er vigtigt. må jeg btw ikke lige spørge dig hvilken farve du havde forventet de skulle være siden du brokker dig over at de er grønne :mrgreen: ?

Jamen jeg syntes bare de ser lidt FOR grønne ud haha :mrgreen: der er jo 117 ting jeg fik råbt i hovedet kunne gå galt, da jeg researchede lidt før jeg fik dem, og at de var grønne var et af dem^^

Desuden tak for svar, skønt at de ikke er helt dødsdømte : D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig i hvert fald. ellers køb lidt autos - de er ikke meget værd hvis du spørg mig men en god backup hvis alt andet går galt. Og det var så lidt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
må godt nok være nogle mærkelige guides du har kigget på

der er så meget fejlinformation omkring cannabis derude, så du bliver nød til at være meget kritisk overfor dine kilder

plantens naturlige farve er grøn, hvis den bliver lysegrøn/lime kan det være tegn på at den ikke får nok gødning, mørkegrøn kan være tegn på at den får for meget gødning, men alt indimellem her er normalt

dine ser hverken for lyse eller mørke ud, så det er fint

Junior medlem

Viridis skrev:
Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig i hvert fald. ellers køb lidt autos - de er ikke meget værd hvis du spørg mig men en god backup hvis alt andet går galt. Og det var så lidt :)

Ja havde også tænkt på lidt autos som backup, men tænker det er lidt for sent at sætte dem igang nu? :)

Junior medlem

Crime skrev:
må godt nok være nogle mærkelige guides du har kigget på

der er så meget fejlinformation omkring cannabis derude, så du bliver nød til at være meget kritisk overfor dine kilder

plantens naturlige farve er grøn, hvis den bliver lysegrøn/lime kan det være tegn på at den ikke får nok gødning, mørkegrøn kan være tegn på at den får for meget gødning, men alt indimellem her er normalt

dine ser hverken for lyse eller mørke ud, så det er fint

Jeg har ihvertfald kigget på mange..
Men skønt at de ser fine ud, tak for det! :D

Medlem

Ja der var ikke meget grund til bekymring :)

starter du dem nu kan du godt nå de sidste, men jo længere hen man kommer jo større chance for mug. så der skal hvertfald holdes øje med dem fordi det er autoflower og ikke er lige så mug resistante som danske strains.

men som du siger er dine frø dyre så det må du tænke over.. evt plant dem i potter så du har mulighed for at rykke dem i tørvejr hvis vejret bliver helt af h.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]