Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 02:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey..

Jeg har i lang tid bare kørt på færdiglavet, når jeg har skulle ryge. Nu står jeg med en klump, og en trang til at ryge lidt for hyggens skyld! Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at rulle. Jeg har prøvet at se flere guides på nettet, men der er intet der fungerer ordentligt. Har brug for at høre det i detaljer fra andre danskere.

Jeg har filter (smokers choice) + paper + smøger osv.. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at rulle den. Jeg kan ikke få paperet til at klister ordentligt, og hver gang jeg prøver på at rulle den bliver den utroligt krøllet.

Er der nogle der kan give mig nogle tips til hvordan man ruller den?

Tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Rul papiret stramt om filteret, og slik det på ydersiden, imens du holder det fast. Limen skal nok nok binde selvom du slikker det på ydersiden. Når du har fyldt det/skovlet kan du slikke hele vejen op langs kanten, og derefter stampe den efter behov.
Ellers så prøv at søge på youtube, der ligger et par danske film.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der er vist også nogle guides her på sitet.. Og ellers må du bare øve dig

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det lyder som om du prøver at rulle jointen i hånden, med mikset i. Dette er ikke helt nemt, du skal nok gøre det en 20 gange før du får et pænt resultat, sådan var det ihvertfald ved mig.

Ellers er der jo metoden med at lave conen først og så fylde den op som nævnt ovenover, hvilket er en meget nemmere metode, især hvis man ruller med hass og ristet tobak.

Medlem

Hvis du har svært ved at rulle din cone uden mix i, så prøv at ligge en smøg i forlængelse af filteret, når du kommer til at skulle rulle papieret rundt om filteret. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Hvis du vil rulle dem med tobak i, vil jeg anbefale dig at købe rulletobak (balishag eller lign). Det er nemt at rulle med, men umuligt at hælde i efterfølgende.
Derudover behøver man ikke at riste det, da det er lavet til at ryge uden filter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Du kan evt prøve at slikke i kun den ene ende/spidsen af papiret (i den ende som du ruller om dit filter). Og så først lime resten af jointen når du har skovlet tobak i. Huske at rulle papiret forholdsvist stramt omrking filteret..

Medlem
Brugeravatar

Som Mckellen siger, er det en god idé at slikke papiret på ydersiden, det gør det meget nemmere at arbejde med.

Medlem

Hvis du vil rulle dem med tobak i, vil jeg anbefale dig at købe rulletobak (balishag eller lign). Det er nemt at rulle med, men umuligt at hælde i efterfølgende.
Derudover behøver man ikke at riste det, da det er lavet til at ryge uden filter.

formålet med at riste, er jo at få nikotin og urenheder ud. så argumentet holder ikke helt.k

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
At ryge uristet bali i sin joint, holder bare Æ!

-John Rooney.

Medlem

Med mindre man er helt overfølsom overfor for nikotin, og bliver dårlig af en enkelt cigaret, vil jeg til hver en tid anbefale, at man leger lidt med rulletobak i sine joints, fremfor tør, ulækker resttobak fra cigaretter, der aldrig har været tiltænkt at blive røget uden et filter og som er fyldt med tilsætningsstoffer. Røgen fra rulletobak er langt mere behagelig og velsmagende. Desuden kan man ikke smage nikotinen, hvillket får mig til at tænke på, om det med, at man "rister nikotinen ud" af cigaretter bare er en gammel røver - okay, det er måske bl.a. nikotinen der fordamper, men handler det i virkeligheden ikke bare om, at almindelig cigaretter smager af helvedes til, hvis ikke man rister dem helt tøre og smagssløse? Rulletobak er forarbejdet på en måde, der gør det ideelt til joints, udnyt det. Hvis bali shag er for stærk, hvilket jeg som fast tobaksryger selv synes, så prøv med nogle andre. Den lyseblå Drum er f.eks. mild og god

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ryger altid uristet balishag i pot og skunk joints, det virker sku fint, og det er meget nemmere at rulle med i hånden, end en ristet cigaret. Hvis jeg har hash skal der en ristet cigaret i, der bliver bali simpelthen for tørt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Se hvordan man gør på youtube, det er langt nemmere end en skrevet guide.

Junior medlem

Jeg lærte det ved bare at prøve. Bare øv dig så skal du nok lære det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ang uristet tobak i joint, så siger jeg bare puha :?
Har ikke selv prøvet med rød bali, men tror de fleste kender smagen og virkningen af en nicotinjoint.
Var engang til en fest, hvor bongmixet ikke var ristet nok (hvis overhovedet ristet) og vi var flere det gik døde..
Det skulle ikke undre mig, hvis det er nemmere at rulle med uristet, så point taken :)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Har ikke selv prøvet med rød bali

Hvordan kan du være så hurtig til at pille min anbefaling om rulletobak ned, når du ikke engang har prøvet det?

Jeg synes det er lidt ærgerligt, når folk udtaler sig om noget de hverken har erfaringer med, eller har undersøgt. Det går ud over troværdigheden.

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror jeg taler for de fleste der ikke ryger smøger men stadig ryger joints, når jeg siger at vi påskønner når tobakken er ristet. Det kan give nogle ret ubehagelige timer med koldsved, kvalme/opkast og desorienterethed, hvis ikke der ristes ordentligt. Og så er det sådan set underordnet om det er rulletobak eller fra en smøg. En amerikaner jeg mødte troede at det var hashen, der gav de føromtalte symptomer og at de altid hørte med. Han var ret lykkelig da vi viste ham hvordan han kunne undgå det.

Mht. at rulle en joint så har der lige været et emne oppe du kan finde nogle tips i:
viewtopic.php?f=3&t=47540

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har ikke selv prøvet med rød bali

Hvordan kan du være så hurtig til at pille min anbefaling om rulletobak ned, når du ikke engang har prøvet det?

Jeg synes det er lidt ærgerligt, når folk udtaler sig om noget de hverken har erfaringer med, eller har undersøgt. Det går ud over troværdigheden.

Grunden til at uristet tobak ikke holder, er som Bismann skriver.

Imo er det en dårlig anbefaling, at råde en newbie til at bruge uristet tobak.
Har heller ikke prøvet at ryge græsstrå, men vi da heller anbefale det.

-John Rooney.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Men for os andre som er vant til nikotin så er det altså en god løsning. Både velsmagende, og så får vi samtidig vores nikotinfix.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]