Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej skriver da jeg gerne vil have hurtig svar. Spirede frø forleden dag. Fin lille Kim rod kom ud. Blev puttet i små Potter med roden nedad. Vand i under bakke så de kan suge vand. Men nu er der gået 3 dage og der er ikk kommet nogle op af jorden endnu??? Er der noget galt eller er jeg utålmodig? Hjælp

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
der kan godt gå lidt endu og det kan også være de har fået for meget vand og slet ikke kommer op.
det er en god ide de første dage self at sørge for at planten ikke tørre ud, men pas på med at gennemvæde hele potten. det er bedre at vande i et lille spot (f.eks på størelse med en 2 krone) rundt om kimplanten- og ellers sørge for at holde "spottet" frøet er sået på nogenlunde fugtigt, men ikke gennemvæde det i vand.

når planten så udvikler sig nogle normale blade kan du tænke på at vande den normalt.

har du plantet i så og priklejord eller admindelig havejord ?

Junior medlem

Okay. Har sået i light mix fra hydroponics. Ja nu ser vi. Håber ikk de er døde synes det er underligt. Nu får de lov at tørre ud

Junior medlem

Kan de dø så hurtigt på få dage med for meget vand? Når jeg udtørre dem nu?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

du skal ikke lade hele potten tørre ud endnu. du skal bare heller ikke gå og vande hele tiden, og slet ikke hele potten.
tja jeg har selv dræbt et par planter i min tid inden de kom op af jorden og ensartet ved alle gangende har jeg været for glad for at give vand.

Junior medlem

Nu tog jeg chancen. Lille tandstik og gravede de små frø op. De så fine hvide ud som da de kom in jorden for 3 dage siden. Men ikk vokset. Meget lidt ihvertfald. Så tømte jeg halvdelen af jorden og kom nyt tørt i også frøene igen så de lå tørt nu. Men de er cirka et halvt år gammel inden jeg såede dem?? Nogle ideer nu??

Junior medlem

Hvordan ser de ud hvid de er døde. Så er de vel ikk hvide og ser pæne ud eller hvad???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

læser du overhovedet hvad man skriver til dig ?
mht cannabis dyrkning kan du ligeså godt lære at være tålmodig, det kræver en del tid før du kan ryge de planter der :D
de skal ikke ligge i knastør jord........ chancen for at du har skadet/ shocket dem ved at grave dem op er stor, så bliv ikke forundret hvis intet kommer op men jeg håber da for dig.

Vand spottet de er plantet i så jorden er fugtig og lad det være til planterne kommer op igen, medmindre det tørre helt ud i mellemtiden. men igen lad vær med at vand hele potten, kun spottet frøet er sået på.

at frøende er gamle betyder ikke noget så længe de spire.

hvis de dør bliver de slapper, knækker, bøjer nemt og visner, mister farve os.v og skifter evt over i noget brunt/ gulligt. men du skal slet ikke kigge på dem endnu ? du skal være tålmodig og vente på de kommer op af sig selv, det kan tage en uges tid nogle gange hvis man er uheldig og når frøende er lidt ældre kan selve starten også gå lidt sløvt (selv om 6 måneder ikke har ret meget at sige - frøende kan stadig betegnes for at være nyere)

du må simpelthen vente :D eller finde dig en anden hobby

Junior medlem

Tak for de søde ord. Det ska jeg gøre. Måske du kunne bære mere over med folk når de er nybegyndere. Men tak

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

åårgh ta det nu ikke så tungt ;) jeg ønsker jo at det lykkedes for dig, ellers ville jeg slet ikke skrive til dig.
Hvis du ikke allerede har gjort det kan du jo læse den her http://dcfonline.dk/cf/ imens du venter på at planterne kommer op.

Junior medlem

Tak tak :-). Bruger sku stiklinge næste gang som jeg er vant til :-)

Junior medlem

Det var også mere om det var normaltde tog så lang tid andre skiver jo som om de vokser i hænderne på dem og de er oppe næste i potten

Junior medlem

De er stadig ikk kommet op?? Kan de være normalt der måske går op til. Ja nu er det 5 dage???

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nu er det jo kun 2 dage siden du pillede dem op at jorden, det kunne jo være de lige skulle komme sig over den lille omgang.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

I mit nuværende grow tog det også over en uge før der kom noget op

Junior medlem

Har prøvet at vente 14 dage på et frø, men det kom op til sidst ;) Plant dine frø i fx. ½-1l potter i så- og priklejord og så ind i et rum med høj fugtighed og temperatur på de 27 grader, så ducher du potterne med en vandforstøver så jorden bliver fugtig men ikke våd. Så fiser de op af jorden du!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]