Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Hvilket stof kan anbefales? Intet. Men jeg går ud fra, du ikke lytter til det svar, så lad mig fortælle dig lidt om mine erfaringer, for jeg har haft mange kærestesorger:
Cannabis: Forstærker følelserne, ryg en god mængde, ikke høj dosis hvis du ikke er vant til det! Ingen grund til at fremkalde angst, det hjælper ingen mennesker. Når du har røget, så tænk godt og grundigt igennem det hele. Lad være med at være bange for at græde. Jeg har grædt mange gange på Cannabis, og cannabis har været direkte årsag til det også (fået mig til at tænke ting igennem). Det kan hjælpe med at få grædt dine sorger ud.
Hvad skal du være opmærksom på her: Ligesom med alle andre stoffer!!!, lad være med at brug det til at blive gladere. Brug det som det står ovenstående, hvis du har brug for nogen at snakke med imens, så skriv en PB til mig med dit nummer, og jeg ringer til dig. Samme gælder hvis du begynder at få angst, hvilket du skal være opmærksom på er meget muligt. Det er helt anonymt, og jeg vil kun hjælpe dig, ikke stigmatisere dig. Gælder også alle andre i samme situation. Men lad være med at brug mig som psykolog, for det egner jeg mig ikke til - i stedet: find en psykolog.

MDMA: Kan bruges terapeutisk. Alene i denne situation er det ikke anbefalet, og terapi bør kun udføres af en professionel, hvilket igen ekskluderer mig. Derfor anbefales det ikke, da jeg tvivler på, du finder en terapeut med erfaring med MDMA, som vil hjælpe dig, men hvis du gør, så er dette råd på eget ansvar.

Psykedelia (svampe, LSD etc.): Kan ikke anbefales. I den tilstand du er i nu, er du i højrisiko for bad trip. Skulle du være så tosset at gøre det alligevel, så giv mig dit nummer og lad mig hjælpe dig - jeg har selv prøvet at gøre det før, og det bad trip jeg fik ud af det var grunden til jeg besluttede mig for at tage mig sammen i livet og komme på rette spor. Men jeg vil ikke anbefale dig det.

Opiater: Som for eksempel morfin, kodein, tramadol, heroin. Jeg vil absolut ikke anbefale dig det. Et er at disse stoffer i første omgang kan være ret vanedannende og endnu sværere at komme ud af, noget andet er at du i din nuværende situation er i EKSTRA, EKSTRA, høj risiko for at ende med at blive afhængig. Det er langt fra sikkert det sker, men det er ikke til at anbefale, og du får ikke behandlet dine følelser når du bruger det. Mit råd: Drop opiater, indtil du har haft det godt i lang tid, og i det tilfælde begræns forbruget til meget sjældent, og helst ikke hvis du kan undgå det. Hvis du i fremtiden er meget, meget fast besluttet på, at du VIL prøve opiater, så hold dig væk fra sprøjten (!!) og hold dig væk fra gadenarko. Gør det heller ikke, fordi du over lang tid keder dig. (for eksempel arbejdsløs, eller som mig arbejder hjemmefra)

Alkohol: Her gælder præcis samme advarsler som ved opiater. Alkohol kan dulme smerterne, men det øger chancen for at blive alkoholiker betydeligt. Min farfar røg direkte ud i alkoholisme som følge af sorger, og det endte desværre med at blive hans død. Alkohol er ikke et blødt stof, når først man er godt afhængig, så er det meget svært at komme ud igen.

Amfetamin: Jeg kan ikke helt se, hvad det skulle kunne gøre godt for på nogen måde, derfor vil jeg ikke anbefale det.

Ovenstående er de eneste stoffer, jeg har rigtige erfaringer med. Nu kommer det aller, aller, aller, aller, aller bedste råd jeg kan give dig:
Når du har sorger, som for eksempel kærestesorger, så er det ALLER bedste du kan gøre - ikke alene det mindst risikofyldte, men samtidigt det mest smertedulmende og langtidsvirkende er at tale med nogen om det. Du kan tale med din familie om det, hvis I har et godt forhold, og en psykolog kan også være med hjælpsom, da de netop er uddannede i at hjælpe på situationer som din.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvilket stof skal du tage for kærestesorger?
Overskriften provokerer mig en smule..

Kærestesorger er noget der hører livet til.
Tab af kæreste/kone/familie/venner VIL ske, uanset hvordan man lever sit liv.

Jeg vil i dette tilfælde tillade mig at bagatellisere dit problem.

Eksempel:
Forstil dig en mand, der har boet med den samme kvinde de sidste 30 år.
De har hus, bil, fælles økonomi, børn, hund, fælles omgangskreds ovs.
Konen finder pludselig en anden og fortæller manden at hun vil skilles.
Ud over de følelser manden har for kvinden, gennem de 30 år, så er der alt det andet overståede han skal tænke på.
Har set en bekendt, der har ude for en næsten identisk brud, som eksemplet her.

Der var sku ingen hylen og tagen forskellige stoffer der.
Han bed det i sig og løste problemerne via gode venner og sit eget sind.
Fik senere en depression, men det er imo pænt billigt sluppen..

Ud fra den måde og de ting du skriver, vuderer jeg dig ikke til at være en dag over 16 år.
Har svært ved at tage dit problem alvorligt pga din alder.

Kærestesorger en del af livet og man må komme videre!
Det er imo skvattet at flygte til stoffer, fordi man er blevet droppet.
Hank op i dig selv, ret ryggen, mand dig op og se tingene i øjnene.
Kom videre!

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]