Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Vi er udviklerne bag et thc-frit hampprodukt og ønsker jeres holdning og feedback på projektet.

Vores produkt er et tobakslignende produkt, udelukkende bestående af thc-fri hamp. Produktet er 100 % legalt at forhandle og bruge – af samme årsag ønsker vi jeres aspekt på to anvendelsesmuligheder for produktet.

Vores primære målgruppe er:

- Henblik på misbrugere i afvænning, som udelukkende ønsker at ryge for smagens skyld, uden at øge misbruget.

Derudover kan produktet selvfølgelig benyttes på andre måder – f.eks.:

- Erstatning af cigarettobak i joints, med henblik på at erstatte cigaretten med et produkt med samme smag som thc-holdig hash, som kan mixes med ”rigtig hash”. Altså hvis der udelukkende ønskes smag af hash.

Vi håber i vil give os feedback på vores idé, samt hvorvidt i selv ville have interesse i et produkt som dette. Tak på forhånd.

Med venlig hilsen
Simon

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vil ikke selv bruge jeres produkt.
Det er vel ligesom Tuborg light - antiklimax.

Tvivler på folk vil fortynde deres joints, med jeres thc-frie hamp.
Det kan man jo gøre med så mange ting, tørrede jordbærblade, kongelys mm.

Hvad er det for misbrugere i afvænning, du tænker på?

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Du skriver det er THC frit.. Er der andre cannainoider i som ville kunne gavne på en måde?
Personligt synes jeg det er et godt initiativ, og det viser også at Danmark er på vej i den rigtige retning.
Kunne godt finde på at ryge lidt hampetobak mht. Tobakserstatning og fyld i joint når det endelig er.
Er det mildt eller krads at ryge?
MEN om jeg ville finde det nyttigt eller brugbart på nogen måde ved jeg ikke. Jeg ville da give det en chance.

Junior medlem

Vil ikke selv bruge jeres produkt.
Det er vel ligesom Tuborg light - antiklimax.

Forstår dig, men der er også en målgruppe for Tuborg Light hvis du forstår. Husk, at det er ikke meningen produktet skal erstatte den "rigtige hash", men derimod erstatten tobakken - derved er mængden af THC ikke lavere samlet set. Tak for feedback.

Misbrugsmæssigt, er det henvendt til folk som ikke ønsker/må ryge og derved blive påvirkede. Produktet har samme smag og aromaer som THC-holdig hash, og kan derved benyttes som nydelsesmiddel, til folk som nyder smagen, men ønsker at undgå virkningen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Produktet er 100 % legalt at forhandle

Det maa jeg sige. Hvordan har i faaet det i stand og hvor meget har i maatte betale for saadan en godkendelse? Jeg tror aldrig foer jeg har set et godkendt danskproduceret tobaksprodukt.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Du skriver det er THC frit.. Er der andre cannainoider i som ville kunne gavne på en måde?

Er det mildt eller krads at ryge?

Mht. cannainoider, er der absolut ingen virking - produktet er 100 % legalt at dyrke i Danmark, hvis man har tilladelsen, samt opfylder de krav som er gældende. Idét det er THC-frit er det legalt at ryge og have på sig.

Da produktet stadig er under udvikling, er der ikke noget der er fastlagt. Et eksempel på THC-fri hamp kunne være Sativa L. planten. Den benyttes industrielt og har et THC indhold under 0.2%, hvilket gør det umuligt at få en virkning ud af det.

Om det er krads eller mildt, kan jeg ikke svare på, da produktet ikke har været testet endnu, men målet er at lave det mildt - er det ikke det som der er interesse i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
der er noget jeg ikke forstår. da THC og andre er med til at give smag pga. aromatiske og essentielle olier, hvordan har i bibeholdt smagen? eller smager det af gammel sur Klorofyl pot?

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

Ender man ikke i en problematisk situation, når produktet ligner regulær cannabis på alle punkter? Betjenten der stopper dig på gaden, køber næppe undskyldningen "at det er noget specielt THC fri cannabis". Selvom det er politiets opgave at rejse bevisbyrden, skal man nok ikke forvente, at der ofres en analyse på et par gram cannabis, blot fordi anklagede påstår at det er THC fri.

Dernæst er 0,02% THC vel ikke hverken mere eller mindre legalt end 20% ? Én ting er, at det måske er lovligt at dyrke tætpakket industrihamp (Sativa L. som du nævner) - men hvorvidt det er legalt at have flere kilo skud fra denne plante, kunne man måske tvivle på.

Ydermere er det ikke min opfattelse, at industrihamp hverken har samme fylde, glans eller kraftige aromaer, som det kendes fra 'moderne' cannabis.

Det er i hvert fald mine umiddelbare tanker i relation til jeres projekt. Hvis i i øvrigt bare har tænkt jer, at dyrke Sativa L og sælge skuddene som "særlig THC fri cannabis", er det så ikke at tage munden lidt fuld, at skrive at man har "udviklet en speciel THC fri sort"? :)

Måske der er noget der gik mig forbi.

Medlem
Brugeravatar

I Industri-Hamp tillades op til 0,2% THC om det er i tricoms, buds el. hele planten de regner ved jeg ikke..

et rygbart produkt med CBD, CBN og andre sekundære cannabioder kan ha en medicinsk brug: Antiinflamatorisk mf.
(dog får man langt mere medicinsk gavn af at indtage "CBD-ACID/CBD-A/CBD-SYRE" uden at opvarme det og nedbryde det til alm. CBD)

Bright..

Jeg vil tro at jeg godt kunne lave et rygbart THC produkt ud af Industri hamp (spesielt hvis det var sensimilla og det havde modnet ferdigt)..
men om HAMP har en Aroma der gør at man gidder ryge lortet uden thc tvivler jeg på..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg har i mange pauser tænkt på lige netop det produkt. Cannabis smager jo himmelsk! Så hvis i kan få det til at smage ordentligt (især af hash, som du selv siger) så har i ihvertfald mig som kunde!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
har man nok kan man altid trække på det... om det så er 0.0001 THC % skal man bare ha nok

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Glimrende idé, tror selv jeg vil benytte sådan noget på familierejser, studieture og lign. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Jeg har i mange pauser tænkt på lige netop det produkt. Cannabis smager jo himmelsk! Så hvis i kan få det til at smage ordentligt (især af hash, som du selv siger) så har i ihvertfald mig som kunde!

+ 1

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem
Brugeravatar

svært at sige uden at have prøvet det først.
Hvis det er et renere resultat at rulle en joint med dét end tobak, så kunne det meget muligt være.
Prisen skal dog heller ikke være ret meget højere - men det lyder alt i alt som et godt alternativ!
Det er positivt at høre at der er lidt udvikling, så man måske kan slippe for det forbandede ( :evil: ) tobak!

Jeg skulle helt sikkert nok købe det og prøve det - og så er det jo nok en smagssag derfra om man er til det eller ej?

Medlem
Brugeravatar

Kan godt forestille mig at mange hashrygere ville bruge det istedet for tobak, især hvis prisen ikke er så uhørt som på smøger. Men det kræver at det brænder godt så der kan være gang i jointen hvis man ryger det sådan, og det skal også kunne laves til et godt bongmix, og så skal det selvfølgelig smage godt. Hvis i kan opfylde det skal det nok gå godt, men ellers er der nok ikke nogen der gider købe det :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg ville helt sikker købe det. Jeg ryger ikke cigaratter til dagligt, men hvis jeg har røget mig skæv en weekend, har jeg lyst til en smøg når ugen starter, uden at have trangen til cannabis. Dette kunne elimineres ved jeres produkt. Så længe det ikke ødelægger smagen fra det cannabis man bliver skæv af, så er jeg på!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Kan i få en tilstrækkelig smag ud af det, vil jeg uden tvivl skifte over til det. Jeg bryder mig ikke specielt meget om tobak længere, så det ville være alt for lækkert, hvis jeg kunne bruge et alternativ, der er bedre både med hensyn til smag og sundhed.

Semi-OT: I hvor stor stil bruges GreenGo tobakserstatningen? Det er meget sjældent jeg ser det i headshops/kiosker, men det kunne være interessant at prøve det, når jeg engang skal ryge en fed igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
er det også CBD frit?

Jeg synes da det lyder meget tiltalende, f.eks til en blunt, hvis man ikke kan overskue at fylde en hel cigar med pot eller skunk og ryge det hele.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er stadig interreseret i at vide hvordan i er kommet fra foderhamp til
Produktet er 100 % legalt at forhandle

Troppede i bare op hos sundhedsstyrelsen og sagde "vi vil gerne saelge THC fri pot!" og saa fik i en rulle med banderole klistermaerker? Eller har i lavet et eller andet krumspring hvor det ikke bliver solgt som tobaksprodukt?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Hvis det ikke er dyrere end alm tobak, og det ikke smager dårligt og er krads, og det brænder ordentligt, så købte jeg det gerne. Om det smager af cannabis eller ej bekymrer jeg mig ikke om :) bare det er ok mildt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]