Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej søde mennesker :-) i plejer at vide alting om alt muligt så jeg prøver lykken :-D

Lider lidt under at jeg arbejder 4 dage nat om ugen, og har resten fri. Altså en fucked døgnrytme og generelt hver eneste frinat vågen med en helvedes masse tanker i hovedet. Er simpelthen ikke træt før det bliver lyst!

Når nu har jeg besluttet mig for det skal være slut, og tænkte derfor at poppe en enkelt sovepille i ordentlig tid imorgen og få vendt lortet. :-)

Jeg er en forholdsvis spinkel pige, på nogen og halvtreds kg, med en forholdsvis lav tolelerance overfor alting. Rører stort set ikke stoffer mere, højst en lidt coke i ny og næ, og dette er hvad jeg har hjemme:

Rivotril 2 mg (kryds bagpå)
Valium 10 mg
Seroquel (aner ikke hvor mange mg :s gul/orange bandit uden noget bagpå)

Hvad foreslår i at jeg tager, hvis noget af det kan bruges overhovedet.
Går efter at falde i søvn og vågne nogenlunde fresh, eller ihvertfald i stand til at fungere dagen efter :-)

På forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Har du prøvet at rulle en joint?
Det plejer altid at få mig til at sove med lethed.

kender desværre minimalt til de stoffer du nævner dér.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
prøv at tjekke marconi union ud på youtube. weightless er en klassiker. hjælper altid mig :3

Junior medlem

Jeg er stoppet med at ryge cigaretter for et halvt år siden, og det er simpelthen umuligt for mig at inhalere noget som helst der er i nærheden af røg :-D ellers var det oplagt.

Tak for tippet ellers.

Junior medlem

Seroquel er gode at sove på :) 25mg burde være nok hvis du ikke er hærdet :) Og de heller ikke så mange bivirkninger, da de virker gennem histaminreceptorene, faktisk ligesom en meget stærk benadryl.

Junior medlem

Ja? Fedt at læse. Det skræmte mig nemlig lidt at det var til psykoser og manier :-0 ville meget hellere ha haft en nitrazepam :-)

Junior medlem

PS. Alex fuck ud af min tråd, jeg tager ikke dine ord for gode vare længere ;-)

Medlem

Du nævner du har seroquel, men da dette laves både i gul og orange er det svært at bedømme om det er 25mg eller 100mg du har.

Se mere her:
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2831

Seroquel kan slå dig ud, men er vitterlig ikke den rette løsning.
Jeg får selv dagligt seroquel, og der er mange der synes at bivirkninger er nastige.

Hat du prøvet med noget som simpelt som baldrian?

Junior medlem

Du nævner du har seroquel, men da dette laves både i gul og orange er det svært at bedømme om det er 25mg eller 100mg du har.

Se mere her:
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2831

Seroquel kan slå dig ud, men er vitterlig ikke den rette løsning.
Jeg får selv dagligt seroquel, og der er mange der synes at bivirkninger er nastige.

Hat du prøvet med noget som simpelt som baldrian?

Det er nemlig også præcis hvad jeg har hørt, og derfor jeg ikke har prøvet mig frem med dem endnu.
Baldrian var sguda egentlig en god ide, hvis det faktisk virker? Har altid troet det måske var lidt alternativt og 'hokus pokus' agtigt?

Medlem

Forsøg ad med baldrian , inden du kaster dig ud med seroquel.

For nogen virker baldrian henad hensigten, med at de får dig til at falde til ro. Hvori seroquel gør det samme, men har en alt for mærkbar effekt dagen efter

Medlem

vis det var mig havde jeg klart valgt valium,
men elsker dem også ;-)... Ellers har jeg prometazin liggende, synes de er lidt bedre ved en dagen efter i forhold til seroquel.
Men natur medicin er da sikkert det bedste vis det kan gøre tricket for dig.

Junior medlem

Hvad gør valium præcist?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Valium er et benzodiazepin og kan være rigtig vanedannende, det er noget skidt hvis du bliver for glad for dem.. Ville hellere forsøge mig med noget andet, hvis jeg var dig. Baldrian var en fin idé som alternativ, og måske en god kop the (man kan få diverse blandinger, har selv haft godt held med en der hed "godnat-the"). Prøv at sluk lys og hold dig fra computer/TV 1-2 timer før du skal sove, det fremmer kroppens egen produktion af hormonet melatonin, der regulerer døgnrytmen.
Måske ikke den bedste HR, men en enkelt genstand før du skal sove kan også godt hjælpe med at slå dig lidt ud. I hvert fald bedre end valium IMO.

Har selv haft problemer med døgnrytmen for tiden, da jeg stoppede med stortset dagligt cannabis-forbrug for et par uger siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
man kan købe phenergan på apoteket, det er noget sovepille/køresyge medicin, har prøvet det et par gange og er gået ud som et lys begge gange. tog 3 (tror 25 mg) på en færge på vej til berlin, jeg vågnede op i Berlin 7 timer efter, sådan "WTF happend!".

det er et sidespor at begynde at ryge hash eller bruge andre stoffer, for at komme til at sove, fordi det blir ENDNU sværere at sove uden hashen når du først har vendet dig til den. derudover så er det heller ikke super smart at ryge hash hver dag.

-phenergan er det promathazin hedder på apoteket (eller det mest almindelige håndkøbs promathazin præparat)

dog vil jeg lige sige, at selvom du måske har prøvet en masse ting så sørg for:
at holde dig væk fra skærme, mobiler, kunstigt lys i 30 minutter før du går i seng. så stiger dit melatonin niveau som sørger for at du bliver træt.
lad være med at spise meget, spis let og evt. drik et glas varm mælk (det er bevist det hjælper, sansynligvis da det trækker tanker om tryghed tilbage til ens barndom).
lad vær at bruge din seng til andet end at sove i, og have sex (obviously) - hvis man vender sig til at se film osv osv osv i sin seng så er man ikke i det rigtige "nu skal jeg sove mindset" når man er i sin seng.
de fleste mennesker sover bedst på siden, da det er nemmest at trække vejret når man ligger på siden. mange foretrækker også at sove ind mod en væg, for tryghed.

pøj pøj mæ det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har erfaringer med at få vendt døgnrytmen ved at ryge en joint. Det er blot vigtigt, at man ikke fortsætter med at ryge hver aften, men udelukkende holder sig til at ryge, hvis man vitterligt ikke kan sove. At ryge hash dagligt for at sove har jeg også prøvet, men det er bestemt ikke noget, der kan anbefales i det lange løb, da det vil være umuligt at sove ugen efter, du holder op igen.

Medlem

Geografisk sted: Søen
Er helt enig med Joe_Biden
Der er ingen grund til at starte et unødvendigt forbrug, af hverken hash eller valium.
Jeg kan godt se at dit arbejde gør det svært for dig at opretholde en normal soverytme, men spis sundt og dyrk en masse motion.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg arbejder selv kl 5 om morgenen til 8-9 tiden og fra 16-21 igen, jeg sover 2 x 4 timer i døgnet, det fungerer egentlig fint nok for mig. men jeg har altid kunne sove på kommando, jeg går dog også meget op i altid at have optimale soveforhold, det kan simpelthen fucke med ens liv både fysisk og psykisk ikke at få god søvn.

Medlem
Brugeravatar

man kan købe phenergan på apoteket, det er noget sovepille/køresyge medicin, har prøvet det et par gange og er gået ud som et lys begge gange. tog 3 (tror 25 mg) på en færge på vej til berlin, jeg vågnede op i Berlin 7 timer efter, sådan "WTF happend!".

det er et sidespor at begynde at ryge hash eller bruge andre stoffer, for at komme til at sove, fordi det blir ENDNU sværere at sove uden hashen når du først har vendet dig til den. derudover så er det heller ikke super smart at ryge hash hver dag.

-phenergan er det promathazin hedder på apoteket (eller det mest almindelige håndkøbs promathazin præparat)

dog vil jeg lige sige, at selvom du måske har prøvet en masse ting så sørg for:
at holde dig væk fra skærme, mobiler, kunstigt lys i 30 minutter før du går i seng. så stiger dit melatonin niveau som sørger for at du bliver træt.
lad være med at spise meget, spis let og evt. drik et glas varm mælk (det er bevist det hjælper, sansynligvis da det trækker tanker om tryghed tilbage til ens barndom).
lad vær at bruge din seng til andet end at sove i, og have sex (obviously) - hvis man vender sig til at se film osv osv osv i sin seng så er man ikke i det rigtige "nu skal jeg sove mindset" når man er i sin seng.
de fleste mennesker sover bedst på siden, da det er nemmest at trække vejret når man ligger på siden. mange foretrækker også at sove ind mod en væg, for tryghed.

pøj pøj mæ det

+1 (precis hvad jeg ville ha skrevet) :gud:

http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/75

Junior medlem

Jeg har allieret mig med stærk baldrian, hostesaft med sløvende virkning, 2 bacardi breezers og en kop varm the - tak for rådene, wish me luck ;-)

Medlem

Fornuftigt :)

Ellers har du vel prøvet med de alm. råd?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]