Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 aug 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens!

Skrev et indlæg for ikke så længe siden (og fik en masse gode råd af nogle dejlige mennesker) om at jeg havde overvejet at ryge lidt hash sammen med nogle nære venner. Der gik lidt længere tid end forventet, men dagen kom så igår hvor vi fyrede op for en. Er en dreng på 17, og de andre 4, ja 4, var også nybegyndere og ca 17 år. Det var ikke planen at vi skulle være så mange overhovedet, men det skete nu alligevel. Vi gik en tur og tændte den første. (havde 2) Vi lod den gå på rundtur så alle fik ca 3-4 sug hver. Nogen begyndte med det samme at sige de kunne mærke noget, men ved ikke om det var noget de bildte sig ind da de 2 minutter senere sagde der ingen effekt var. Jeg, og resten af gruppen kunne INTET mærke. Vi fik alle røde øjne som man jo får, men ingen effekt. Havde læst at det var en god ide at vente 15-20 min inden man tog mere, da det kan variere med hvornår den slår til. 15-20 min efter prøvede vi så en mere, og lod den igen gå på rundtur. Vi kunne TYDELIGT lugte hashen, så er ikke blevet snydt. Igen, efter 15 minutter, ingen effekt. Ved ikke med de andre, men jeg indhalerede korrekt, helt ned i lungerne. Vi begyndte at hoste når pinden var nået sin ende. Kan de være fordi at "all the good stuff" var faldet til bunden? Har haft dem liggende i en del måneder, og har ofte gået med dem, men kan det være derfor?

Håber i har nogle svar til min ret antiklimatiske oplevelse :P

Mvh. BubberDrengen

Senest rettet af BubberDrengen 13 jan 2014 01:00, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Mange påstår, at man sjældent får en effekt de første gange man ryger. At det er sandt, tror jeg ikke på. Prøv evt. med noget skunk næste gang, og se om der er forskel. :)
Mvh Skyggen

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
2 joints burde 5 personer kunne mærke på den ene eller anden måde.
Har i selv lavet jointsne, eller er de købt?
Selvfølgelig er det en god ide at indhalere :wink:
Vil tro i har købt noget ringe hash..

-John Rooney.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Første gang jeg røg blev jeg ikke skæv. Jeg røg et bonghoved. Anden gang jeg røg blev jeg til en robot..... :shock:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes normalt også at man skal ryge buds fra Danmark.. men for begyndere kan det være svært at vide hvad buds der der har en go´ indica virkning og hvilke man får noia på af..
så for helt nybegyndere vil jeg pt anbefale hash da de tit har en mere stenet efækt med lidt grineflip.. moderat thc + cbd og en smule cbn og mange flere
(CBD har de fleste medicinske egenskaber fx. kraftigt antiinflamatorisk men uden THC bliver man ikke skæv/høj men det er symbiosen mellem indholdsstofferne der giver en god og behagelig virkning)

Bright..

Junior medlem

Det kan selfølgelig godt være at det jeg havde købt var ringe. Købte den rullet og ristet af en af mine meget nære venner, så kvaliteten burde være god men ja...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det kan selfølgelig godt være at det jeg havde købt var ringe. Købte den rullet og ristet af en af mine meget nære venner, så kvaliteten burde være god men ja...

Vil tro det er derfor. .
Måske din ven har tænkt, at det ikke skulle være for stærkt for jer.

Anbefaler at i selv at lave jeres joints.
Køb noget godt pot eller skunk og ryg det :)

-John Rooney.

Junior medlem

#Georg
Tror jeg vi gør... Så er vi sikre på det er i orden det som vi ryger ;)

Junior medlem

Min første gang var guldkakao og der kunne jeg bestemt intet mærke, så kan være det er sådan hos nogle men lidt mærkeligt at ingen af jer kunne mærke det (:

Medlem
Brugeravatar

De første 2 gange jeg røg, kunne jeg stortset heller ikke mærke en skid. Det ændrede sig dog..

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Da jeg var knægt og boede i en sportstaske, røg jeg med virkelig mange for første gang, og jeg kan ikke huske der nogensinde var nogen der ikke blev skæve, det handler bare om at ryge nok :D Men nu var jeg også den nedern type der syntes det var sjovt med nogle grinagtige reaktioner, der var i hvert fald ikke nogen der skulle spille smart og tro han kunne følge med :lol:

Jeg tror bare tit man bliver snydt, når man er begynder, eller får noget meget nærrigt fordi folk ikke tænker man har godt af mere første gang, eller fordi man ikke indhalere ordentligt.. Tror et meget standard scenarie er at man skal ryge for første gang og køber af en hustler der sælger til en fest. Pusheren er meget næstekærlig, og vil da nødig have du får det for dårligt når du nu er til fest og evt er stiv samtidig, og når han så hører at det er første gang du ryger, er der altså nok ikke særligt meget hash i den færdigrul han giver dig for en hund, ligemeget hvor fin og stor den ser ud :D

Junior medlem

Kan sagtens forestille mig at man til en fest nemt kan blive snydt af en eller anden bob, som mener han kan narre en masse folk... Tvivler bare stærkt på at jeg er blevet snydt da jeg som sagt havde fået det af en ven som ikke kunne finde på at tage røven på mig... Men hører at hvis de ligger længe, så mister de lidt effekten... kan det være derfor? Det skal siges at de har ligge rullet og ristet i flere måneder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har set flere der ingen effekt har fået, fordi de ikke inhalerer ordentligt, selvom de siger, de gør. De hoster og hakker fordi de har røgen siddende i hals og svælg uden at få det ordentligt ned i lungerne. Det kan måske hjælpe at tage et hiv og så en ekstra inhalering bagefter med ren luft for at få det ned.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Da jeg røg første gang, blev jeg helt sikkert påvirket, da jeg røg 1,2 g fordelt i to joints med en kammerat, og fik da også nogle af effekterne, som sanseforstærkelse og så blev jeg lidt 'grøn' og gik ud og knækkede mig. Jeg tror det har meget at gøre med, at man ikke helt ved, hvad man skal forvente første gang. Det var først 3.-4. gang jeg røg, at jeg fik en ordentlig koger på. Har røget med flere nybegyndere og first-timers, der ikke fik effekt første gang, hvor jeg selv var blevet godt skæv. (kan også have noget at gøre med, som nogen har sagt, at man ikke har inhaleret korrekt).

Medlem

Hvis jointsene er adskillige måneder gamle, og måske endda var lidt nærigt rullet til at begynde med, så tror jeg at det var derfor. Det ER rigtigt at mange ikke rigtigt mærker noget de første par gange, men at INGEN af jer kunne mærke noget tyder på at det har været gamle skodjoints.

Mit bedste råd er at prøve igen, men lad nu for guds skyld være med at tænke "Nu skal den dæleme ha, siden det ikke virkede sidst".
Gør det samme igen: Ryg et par hvæs, vent en 20 mins tid, rinse and repeat. Virkningen holder en time eller to, så hvis I holder 20 minutters pause, så skulle I stadig sagtens kunne arbejde en skævert op - bare uden at blive overrumplet.

...og ja, har du adgang til Christiania, så køb noget skunk i stedet. Køb f.eks. for 100 kroner og smid det i 2-3 joints.

Medlem
Brugeravatar

Kan sagtens forestille mig at man til en fest nemt kan blive snydt af en eller anden bob, som mener han kan narre en masse folk... Tvivler bare stærkt på at jeg er blevet snydt da jeg som sagt havde fået det af en ven som ikke kunne finde på at tage røven på mig... Men hører at hvis de ligger længe, så mister de lidt effekten... kan det være derfor? Det skal siges at de har ligge rullet og ristet i flere måneder.

Ja hvis en joint ligger for længe, bliver den i hvert fald meget tør og brænder hurtigt og dårligt, den mister sikkert også potens hvis den ligger nogle lortesteder med fugt foreks.. Hvis du har mulighed for at tage på staden, så tag derind og køb en færdigrul til en hund så skal du nok blive skæv i hvert fald :D
Ellers så ryg med en erfaren ryger du stoler på, evt ham din ven du købte af?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]