Jeg har ret store erfaringer med Tramadolhydroclorid og en konstant dosis på 25mg er en meget lav dosis jeg har i op mod 10 år taget 100mg 4x dagligt men er nu på 200mg depot 2x dagligt, og jeg har tit taget det dobbelte el. mere..
Tramadol påvirker serotonin og neroadrenalin og kombinationen med andre stoffer der påvirker serotonin kan give SEROTONINN SYNDROM som i værste fald kan være dødeligt, DXM(Dexofan), MDMA, MDA, SSRI, SRI og MAOI er nogle af de mest berygtede.. men rigtig mange typer medicin og narko påvirker serotonin.
Jeg har prøvet på egen krop i mild udgave, trippede 8gr. cubensis og 3-400mg tramadol kombineret med parecetamol og lidt lattergas og trippede musikvideoer på fuld skrald så øjnene var ved at poppe ud af hovedet på mig.. og da jeg så stoppede efter 3 timer (for ikke at genere naboerne med høj musik længere) fik jeg voldsomme muskelspændinger i den ene store læg muskel og gennerelt utilpas tidt forviring og ikke længere glad men stadig OEV.. heldigvis var det koldt uden for så jeg stillede mig ud i hoveddørren i kun boxershorts for at sænke min kropspempertur mens jeg masserede mine ømme spændte muskler...... + Jeg googlede serotoninsyndrom endu en gang for at vudere hvor slemt det var og om jeg skulle søge læge.. i dette tilfælde valgte jeg ikke at gøre dette men..
er men det mindste i tvivl SÅ SØG LÆGE !
TILBAGE TIL TOPIC: Jeg vil mene at du skal overveje om Tramadol overhovedet er noget du har brug for da du er på så lav en dosis evt. spørg din læge om en meget lav dosis morfin ikke er bedre.. men på den anden side er 25mg ikke en kæmpe dosis at kombinere med andre ting men her kommer vi ind på pænt dårlig HR

Jeg håber at du kan bruge nogen af mine erfaringer og husk at du kan ressikere at få værere bivirkninger på langt lavere dosis da jeg har tollerance og vejer 120+kg.
Citat:
lidt om serotonin-syndrom:
Det findes i helt milde til meget svære og livstruende former.
Det kommer typisk hvis SSRI gives i kombination med bestemte former for anden medicin eller i meget store doser. Kombinationer med litium, visse typer smertestillende medicin, naturmedicin og hostesaft er særligt berygtede. Men syndromet kan også ses extremt sjældent ved normale doser SSRI.
Symptomerne er:
Muskeltrækninger i de store muskler (benene evt. arme). Kan være eneste symptom i milde tilfælde. Dernæst kan man se svimmelhed, omtågethed, diarre, feber og forvirring. I de værste tilfælde kræves behandling på en intensivafdeling.
Syndromet er meget sjældent. Jeg har personligt set det 2-3 gange i mit liv, og i en undersøgelse fra England fandt man 50 tilfælde ud af 12.000 brugere af SSRI, men det kan sikkert godt findes i mildere former, som ikke er blevet regnet med i undersøgelsen, fordi folk ikke har opsøgt læge.
Behandling:
Søg læge med det samme og aftal med ham, hvad der skal gøres: Almindeligvis øjeblikkelig ophør med det stof, som har forårsaget symptomerne. Dvs. kommer de efter at man har øget dosis, holder man pause og går evt. tilbage på forrige dosis – efter aftale med lægen. Kommer det fordi man har kombineret flere former for medicin, holder man også pause og drøfter med lægen, hvad man så skal gøre.
Symptomerne klinger typisk af efter en til få dage. Det kommer dog an på hvilket stof der har udløst det. Er det en forgiftning med fx fontex, som har lang nedbrydningstid, kan det tage flere dage. Jeg har undersøgt, om der er beskrevet deciderede langvarige forløb og ikke kunnet finde det nogen steder i den videnskabelige litteratur.
Kilde:
http://www.videbech.com/blog/viewtopic.php?id=78