Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 04:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt nede på jorden.
Hej Psychedelia.

Når jeg ryger cannabis, altid pot eller skunk, - jeg ryger ikke hash - bliver mit syn en smule påvirket.
Jeg har en smule sværere ved at fokusere, men det er dog ikke umuligt. Lyskilder bliver hængende på nethinden lidt længere, og opfattes en smule mere kraftigt.
Mit cannabisforbrug ligger på mellem 1-2 gange om måneden - og i ferieperioder som nu, 1-2 gange om ugen.

For 2.gang har jeg nu opdaget, at min venstre pupil er en smule mere udvidet end min højre, når jeg har røget.
Dette er vist kun tilfældet når jeg er skæv; jeg kan lige dobbelttjekke og vende tilbage til tråden, når jeg ikke har cannabis i blodet i høje koncentrationer. Jeg mindes heller ikke at have ulige størrelse pupiller ved indtagelse af alkohol.

Er der andre der har oplevet det samme?
Og hvordan skal jeg i så fald tolke denne reaktion fra min krop?

En google søgning siger alt fra syndromer til hovedskader, så nu vil jeg høre hvad Psychedelia siger. :) :?:

Kh Ven

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Uens pupilstørrelse er serious shit. I hvor høj grad er det?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

I relativt lille grad. Jeg vil sige at min venstre pupil er ca. 10-20% større, når jeg er påvirket, men størrelsesforskellen er ihvertfald klart synligt for mig selv. Pupillen reagerer dog på lys, på samme måde som den højre. Og jeg vil mene at jeg ser lige godt, på begge øjne.

Senest rettet af Ven 28 dec 2013 04:05, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Min venstre pupil er altid en lille smule større end min højre.. Påvirket eller ej

Medlem
Brugeravatar

Uens pupilstørrelse er serious shit. I hvor høj grad er det?

Jeg læser nysgerigt med, jeg har ikke selv lagt mærke til dette hos mig selv..

kan du underbygge det du skriver med at det er "seriøst" og hvad ligger du i det ord ?

Medlem
Brugeravatar

Lidt læsestof til dem der har lyst, jeg har ikke selv tid lige nu..

http://www.klinikmedicinsk.com/45354/hvad-er-anisocoria

http://da.wikipedia.org/wiki/Apopleksi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Er det kun dig selv der har set det eller har du andre kilder på det? Det kunne jo godt være at din high snød dig til at tro det.

Junior medlem
Brugeravatar

Er det kun dig selv der har set det eller har du andre kilder på det? Det kunne jo godt være at din high snød dig til at tro det.

Jeg har kun selv lagt mærke til det, andre har ikke bemærket det. Jeg vil dog vove den påstand, at jeg ikke har været mega-basket de gange jeg har tjekket, så jeg mener ikke at det kan have haft indvirkning på min opfattelse af mine pupiller. Samtidig har det været venstre øje begge gange jeg har opdaget tilfældet. Jeg er derfor ret sikker på, at min high ikke snyder mig.

Der er nu gået ca 18 timer, siden jeg sidst indtog cannabis, og mine pupiller er éns i størrelse. Dog er mit venstre øje - det med den tidligere forstørrede pupil - nu en smule mere rødligt, end det højre.

Tak for links vedr. diagnoserne aniscoria og apopleksi. I forhold til apopleksi, virker det en smule voldsomt, men jeg mener ikke at have nogen andre af følgesymptomerne på disse sygdomme. Jeg føler mig stærk i både tale og skrift, og samtidig dyrker jeg sport på et relativt regelmæssigt og højt plan. Altså lider hverken mine bevidsthedsmæssige eller kognitive funktioner last.
Aniscoria linket virkede rimelig bollet af google-translate.

Og disse giver dog stadig heller ikke nogen forklaring, på min venstre pupils reaktion på cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Jeg lod mærke til at sidste gang jeg var på en tramadol tur, var mine pupiller uens, men ellers har jeg ikke oplevet det. Så jeg følger lige med her.

Junior medlem

Hvad er det for noget dank shit du har ;)?

on topic

Jeg har "set" det på mig selv mens jeg var på stoffer men aldrig cannabis, og om det var stoffernes skyld eller det virkelig var der kan jeg ikke sige.
Det lyder virkeligt mærkeligt i mit hoved, jeg har kun set folk med meget røde øjne før.

Medlem
Brugeravatar

Hvad er det for noget dank shit du har ;)?

on topic

Jeg har "set" det på mig selv mens jeg var på stoffer men aldrig cannabis, og om det var stoffernes skyld eller det virkelig var der kan jeg ikke sige.
Det lyder virkeligt mærkeligt i mit hoved, jeg har kun set folk med meget røde øjne før.

Hvad er det for noget dansk shit du mener??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]