Anarkisten420 skrev:
Det er klart at emnet mangler forskning, hvis ts foreksempel ville studere i hvilke cannaboider der virker på forskellige sygdomme ville jeg klappe i mine små hænder. Det kommer bare ikke til at ske fordi der ikke er penge i medicinsk cannabis, fordi man ikke kan tage patent på planten, og medicin fremstillere er bekendt nogle griske egoistiske svin.. Men her er der jo tale om en dansk oplysningsside, som i mine ører no offence lyder mere som et oversættelsesjob frem for et forskningsjob..
En kommentar ud af tågerne, der rammer hovedet på sømmet. Det kunne være interessant at hører et svar fra OP.
Medmindre i har analysemaskiner til rådighed (som fx hplc / glpc), virker det ikke realistisk at producere nogle brugbare egne analyser, hvorfor det mere bliver et spørgsmål om at tolke og ekstrapolere ud fra allerede eksisterende forskning.
Den største ubekendte (og det mest interessante) er vel egentligt den kliniske effekt af cannabinoider og div. terpener, som praktisk er umuligt at belyse ud fra andet end enkeltstående personer, uden reel viden om hvad der er den primære faktor er. Ihvertfald hvis det skal foregå indenfor etiske rammer.
Det virker derfor ikke som om, det vil være muligt at lave nævneværdig forskning på området. Det er på ingen måde min intention at prøve at skyde jeres projekt ned, det har skam fin relevans at samle, sortere og popularisere informationer. Det virker bare, som jeg læser hvad der skrives, mere som om i burde lede efter en videnskabsorienteret journalist og ikke en biokemiker/moleyklærbiolog.