Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 22:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Hej til alle

Har for nyligt fundet ud af at jeg er mega sensitiv og der følger naturligvis spørgsmål med, jeg håber på at nogle har erfaring på dette område og gider dele oplevelser eller know how.

Mig.
Jeg lever af at lave high-end lyd i biler og til hjemmet, har gjort det i mange år så der er helt tjek på hvordan god lyd skal lyde.
Har altid haft skrøbelig ører så opfanger mange frekvenser som normale ikke kan, hvis mit anlæg spiller og min telefon ringer samtidig går jeg i sort, kan ikke fokuserer på noget, min ører begynder og hylde og min verden bryder ned da jeg ikke kan administrer det.
Det er et groft eksempel men håber i for en ide om hvor komplekst det er.

Min ørelæge har foretaget en test på mig og han siger det er mellem 3-7% af danmarks befolkning som er sensitive, mange af dem er ikke klar over det da de ikke bruger ørene som et værkstøj.

Har snakket med rigtig mange gennem de sidste par år, men er desværre ikke støt på et sensitiv menneske som os tag Mdma, håber jeg kan skyde papegøjen i dette forum.

Søger altså en der kan beskrive musikken på Mdma så godt det nu kan beskrives, jeg ved godt det næsten er umuligt men synes selv jeg er god til at beskrive det så tænker der os er et par stykker herinde.

Jeg har med vilje undladt min Mdma version da jeg godt vil høre om jeres før jeg begynder og sammenligne.
Det mega svært og forklar, nu har jeg gjort et forsøg og håber på god respons.

God Søndag :peace:

Medlem

hmm hvordan det lød... det kan blive lidt svært at forklare men jeg skal prøve.
jeg havde taget mdma'en og ventede spændt på at mærke det, vi sad og hørte psytrance, og lige så stille faldt jeg nærmest ind i lyden det følte som om at bassen rørte mig og alting lød bare super fedt, jeg har aldrig været så glad for musik, men der følte jeg mig nærmest et med mussikken, og så kom min ven hen til mig og brød min stener trance og sagde hey hva så har du det godt, kiggede på ham med fuldt åbne øjne og smilede, lagde ikke mærke til musikken lige så meget resten af aftenen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du prøvet formstøbte ørepropper? Det ville måske kunne blokere nogle frekvenser ude, som du synes er træls.
Ellers ved jeg ikke hvordan det er at være dig og tage MDMA.
Jeg synes ikke musik lyder synderligt bedre på MDMA, det handler for mig mere om de følelser man får frem i samspil med musikken.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Har prøvet med de formstøbte og det var ikke en stor succes, fortrækker helst nogle hørebøffer.

Når jeg har taget Mdma bliver alle sange MEGET simple, sangene har et bestemt flow om det så er DJ Sash eller Neelix.
I starten af sangen går det meget langsom da den bygger sig op hele vejen, når der begynder og komme vokal går tempoet så langsomt op og det hele bliver meget intenst. Det hele er meget intenst og kan dårlig vente til omkvædet, begynder så småt og danse da det føles så rigtig. Nu er vi her og jeg flipper helt ud da det hele er mega intenst, det går hurtigere og hurtigere og min ben kan ikke følge med da beatet går hurtigere end dem der synger, omkvædet slutter og det hele begynder så forfra og det bliver vildere vildere.

Hvis jeg står med en tablet og ser musik videoer bygger den sig op på samme måde, hvis jeg fx. hører Britney Spears er det som om hun taler til mig hele vejen igennem og forstår ligepludselig hendes vrede eller glæde i sangen.

Alle sange er bygget op i kapitler og det bliver bedre jo længere ind man kommer.

Junior medlem
Brugeravatar

Synes det lyder mere som en beskrivelse af kompositionen end lyden.
Er dog klart enig i at man kan mærke stemningen meget bedre, som så klart bidrager til en federe oplevelse af musikken - ligesom da man var mindre og gik amok til hits for kids uden at tænke over nogen dybere mening af lyrikken, men bare blev grebet af stemning og et par misheard lyrics.
Især progressive som Neelix, hvor man hurtigt kommer ind i "kick-offbass" rytmen (D-UH, D-UH, D-UH, D-UH, etclol) og bare flower med det - det føles bare som det rigtige at gøre, hah.

Medlem

Synes det lyder mere som en beskrivelse af kompositionen end lyden.
Er dog klart enig i at man kan mærke stemningen meget bedre, som så klart bidrager til en federe oplevelse af musikken - ligesom da man var mindre og gik amok til hits for kids uden at tænke over nogen dybere mening af lyrikken, men bare blev grebet af stemning og et par misheard lyrics.
Især progressive som Neelix, hvor man hurtigt kommer ind i "kick-offbass" rytmen (D-UH, D-UH, D-UH, D-UH, etclol) og bare flower med det - det føles bare som det rigtige at gøre, hah.

Jeg har beskrevet Kompositionen fordi det andet er ALT for kompleks endnu.

Kan os godt gå amok til Hits for Kids 2 men det er simpelthen ikke stimulerende nok mere, sæt mig i et hjørne med lidt Prodigy og lidt Enya :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]