Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bong rygning
Junior medlem

Hej alle sammen :-D

Jeg har røget hash de sidste 3 år hver dag (startede som 13 årige og er 16 den dag i dag)

Men det sidste år har jeg røget bong hver eneste dag fra morgen til aften. Uden filter.

Da jeg var i "Top mode" røg mig og min kammerat et 25 smøgs mix om dagen. Det var jeg i ca 3 måneder

Men de sidste 2 måneder er jeg begyndt at hoste udkrads op, og det blev så slemt at til sidst kunne jeg ikke engang slamme et hoved, uden at skulle ligge på toilettet en halv time og bare hoste udkrads op.

Men så i lørdags besluttede jeg mig for at stoppe med at ryge bong, så tog min lækre lækre glasbong til 1500 og smadrede den i tusind stykker.

Når det jeg egentlig gerne ville have svar på er, Hvor lang tid bliver jeg ved med at hoste udkrads op? Er helt stoppet med bongen men ryger stadig joints :-) HJÆLP HJÆLP HJÆLP for hader udkrads og især smagen af det!

Medlem

Kan ikke svare dig på dit spørgsmål, men du burde tage dit liv op til overvejelse...

Jeg håber ikke at jeg behøver at uddybe mit svar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg har mistet kærester, venner, fået psykiske sygdomme og meget mere fordi jeg startede på samme måde som dig med at ryge som 13 årig, det var nok det dummeste valg jeg nogensinde har taget i mit liv. hoste udkrads op ? du mener du hoster sort snask op ?
det vil du egentlig bliv ved med så længe du dagligt ryger, det er nok værst lige nu da kroppen har meget at udrense efter bongen - men i og med at dine fimrehår i lungerne os.v har lagt sig ned af tjære og bliver liggende fordi du bliver ved med at ryge (joints) hver dag, de kan ikke rejse sig og transpotere snasket ud- derfor øger lungerne slimproductionen for at forsøge at føre snasket ud og få dig til at hoste det op - det er det der til sidst kan sætte sig som stenlunger/kol og rygelunger. du får det til at lyde"sejt" at ryge et 25 smøgs mix om dagen, endten får i fat i utroligt dårligt hash eller også er i bare sådan lidt uinteligente - man burde ikke engang rigtig kunne mærke en egentlig rus hvis man ryger så meget cannabis - så styr dig lidt. stop med at ryge hver dag du er alt for ung til det og du smadder din hjerne af det. plus at det var da ulækkert det der med bongen. jeg har selv været der - og det kan tage måneder efter et rygestop før dine lunger er færdige med at rense ud.

overvej at stop smøger- joints os.v og ryg evt en lille joint eller to en gang om måneden, så kan jeg love dig for at alt "magien" ved det kommer tilbage igen og du vil få dig en go tid, det andet misbrug er jo ikke fedt, du kan sådan set kalde dig for narkoman :) hej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
25 smøgsmix om dagen?
Så har man hørt det med :D
Din krop har sagt stop, måske du skulle lytte til den?
Hold op med at ryge, du er alt for ung.

-John Rooney.

Medlem

Faldt lige over tråden igen og begyndte at undre mig en smule

Hvis vi nu siger at i har brugt 0.5g hash per smøg
Så er det 12.5g hash om dagen delt af 2 personer = 6,25g om dagen per person
6.25g om dagen i 3 måneder er 568,75g hash
Og så lad os sige at gennemsnits prisen på den hash du har røget i de 3 måneder har ligget på 50 kroner grammet
det er 28437.5 kroner brugt til hash på 3 måneder
samt 12.5 smøger om dagen i 3 måneder det er 1137.5 smøger det 56.9 pakker på 3 måneder
og hvis vi nu sagde at hver enkelt pakke har kostet dig 40 kroner så er det 2276 kroner

Alt det til sammen vil sige at du har røget 568.75g hash og 56.9 pakker smøger på 3 måneder og brugt 30713 kroner.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad du har betalt for de forskellige ting, men jeg har taget udgangspunkt i nogle priser så du forhåbentlig kan se at du burde stoppe med hash fuldstændigt. Du nævner du kun er 16 år, hvordan har har du finansieret sådan et forbrug?

Min hensigt med dette indlæg er at få dig til indse hvor meget du har brugt & hvor meget du kan risikere at bruge i fremtiden hvis du falder i igen.

( Til Admin, håber i vil se bort fra at jeg har nævnt priser i mit indlæg. Jeg syntes bare det var vigtigt at konfrontere trådstarter med sit forbrug da jeg næppe tror han har set det i sådan en opsætning. Hvis ikke så sletter i bare mit indlæg )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
wow.. den der udregning får mig til at forstå omfanget af mit eget forbrug igennem årene

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Tak for beregningen quist.
Mon ikke folk har gennemskuet, den røverhistorie fra ts?
:roll:

-John Rooney.

Medlem

Tak for beregningen quist.
Mon ikke folk har gennemskuet, den røverhistorie fra ts?
:roll:

Jeg vil da håbe at det er en løgn :s

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mja... da jeg røg bong og var misbruger røg jeg.... allerhøjst et 2 smøgs bongmix om dagen. hvis der var venner på besøg jamen så et 3-4 smøgs bongmix og evt nogle joints... jeg føler mig også lidt dum at jeg kommenterede det med et 25 smøgs mix uden at tænke videre over det :D men hvis det virkelig er sandt så fy for en skefuld. så skal man jo bogstaveligt talt sidde og kæderyge det ene hoved efter det andet, for overhovedet at komme igennem det på en hel dag.... altså medmindre der kan være en hel smøg i det bonghoved og så er det i forvejen også bare så forkert :D alt er fokert ved det her.

det giver altså ikke noget prestige jo mere du ryger... det er bare lidt små klamt. specielt herinde på et HR forum vil folk ikke smide deres hænder i vejret over sådan noget, så bare fortæl sandheden fremover. det er også lidt lettere at hjælpe dig den vej.

Junior medlem

Nu var det sådan at vi røg det ene hoved efter det andet hele tiden. Og det endte også til sidst med at jeg ikke kunne blive ordentlig skæv på bong. Så jeg holdte i 2 uger med alt og startede op igen. Jeg lyver ikke omkring hvor stort mix det var, da jeg gerne vil vide hvor lang tid der bliver hostet udkrads op. Men kan da se at der ingen af jer der har prøvet det samme som mig, og den måde vi fik råd til det var ved at hustle hver evige eneste dag. Plus alle andre stoffer. Jeg pjækkede 2.3 dele af 9 klasse hvor jeg bare sad og røg bong og tog stoffer. Kom ud med et gennemsnit på 8.5 og ja jeg er kun 16 men har stadig haft med kiloere at gøre det sidste halvandet år. Jeg ville bare frem af i systemet uden at tænke omkring fremtiden i livet.

Men finder sku et andet sted at stille mit spørgsmål når det eneste i andre kan fortælle en er at man er en løgner. Blæst alligevel..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
da jeg var i mit prime, kunne min bedsteven og jeg da også godt nakke et 10 smøgsmix på nogle timer..
men jeg håber da stadig at du er en troll, når man kigger på din alder

Medlem
Brugeravatar

Hold nu kæft knægt, man kan umuligt nå at ryge så meget, og samtidig have tid til at lave penge til at dække forbruget, slet slet ikke som 16 årig... Tro mig jeg ved hvad jeg snakker om...

Medlem

Nu var det sådan at vi røg det ene hoved efter det andet hele tiden. Og det endte også til sidst med at jeg ikke kunne blive ordentlig skæv på bong. Så jeg holdte i 2 uger med alt og startede op igen. Jeg lyver ikke omkring hvor stort mix det var, da jeg gerne vil vide hvor lang tid der bliver hostet udkrads op. Men kan da se at der ingen af jer der har prøvet det samme som mig, og den måde vi fik råd til det var ved at hustle hver evige eneste dag. Plus alle andre stoffer. Jeg pjækkede 2.3 dele af 9 klasse hvor jeg bare sad og røg bong og tog stoffer. Kom ud med et gennemsnit på 8.5 og ja jeg er kun 16 men har stadig haft med kiloere at gøre det sidste halvandet år. Jeg ville bare frem af i systemet uden at tænke omkring fremtiden i livet.

Men finder sku et andet sted at stille mit spørgsmål når det eneste i andre kan fortælle en er at man er en løgner. Blæst alligevel..

Det lyder ikke som om du vil hjælpes. Men kan du ikke forklare mig hvordan du har hustlet 30k~?

Kender dine forældre til din situation? de må da have lagt mærke til at du hoster "udkrads" op? Hvad siger de til det?

Senest rettet af Quist 07 nov 2013 23:38, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:lol: det er alt hvad jeg kan sige til det.
ornliiii hardcoooooore der !! HÅH !............ jeg er skredet.
ingen kan fortælle dig hvor lang tid det vil tage... snak med din læge... pew pew

Junior medlem

Nu har jeg ikke boet hjemme siden jeg var 15.
Har solgt både weed og stoffer i stor stor stil.
Lavet Krimineltet i stor stil.
Vi kunne sagtens ryge en skive på 7 dage, uden problemer.
Er stoppet med alt det nu og nu ryger jeg kun.
Har også fået egen lejlighed nu.

Men syntes det sjovt at i siger man ikke kan ryge så meget. Det er fordi i aldrig har været der og prøvede det samme som jeg har.

Junior medlem

Og det skal lige siges at jeg solgte en skive ca hver tredje dag.
Og så kan det godt være i alle siger jeg er fuld af pis. Men når man opretter et forumtråd, er der ingen grund til at sidde og lyve når man bare skal have svar på sine spørgsmål. Altså hvorfor skulle jeg lyve omkring mit misbrug?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
det lyder somom du har vand i lungerne eller lign..
Du burde gå til lægen mandag..
duude..
EDIT: hallo man.. det er flot at du kan ryge dig selv i smadr, men dude, du burde prøve se om du ikke kan slappe af og finde dig en bedre omgangskreds eller noget som kan få dig på rette spor igen.
fuck dig hvis du troller :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Der er også folk der ryger 60 cigaretter om dagen.
25-smøgs mix er ikke usandsynligt, kender og har selv kendt flere der kører den stil.
At røgen så er sølle, og de giver 15 kr grammet er en anden sag.

Junior medlem

Jeg ville nok ændre mit liv hvis jeg var dig. Du er 16 år og er i gang med at smadre din krop og psyke fuldstændig. Læg hashen på hylden, få nye venner og find ud af hvad du vil med dit liv.

Medlem
Brugeravatar

Og det skal lige siges at jeg solgte en skive ca hver tredje dag.
Og så kan det godt være i alle siger jeg er fuld af pis. Men når man opretter et forumtråd, er der ingen grund til at sidde og lyve når man bare skal have svar på sine spørgsmål. Altså hvorfor skulle jeg lyve omkring mit misbrug?

Dude du forventer vel ikke at nogen kan fortælle dig hvor længe du hoster 'udkrads op', hvis du virkelig gør det er du nok den eneste i verden der er dum nok til smadre dig selv så meget, tror ikke engang det muligt..

Så pointen med tråden må nødvendigvis være at du er en troll eller opmærksomhedskrævende eller noget, ellers gerne vil have folk kommentere på din livsstil. Eller at du bare er dum..

Men medmindre det er det værste noltrukket hash du ryger, nægter jeg simpelthen at tro på at du har røget så meget som du siger, det er uladesiggøreligt i din situation.. Hvis du også skal have til mad, bolig og stoffer løber det vel op i hvert fald 20-25 tusind hver måned du skal lave, så har man kræftedme ikke tid til at sumpe i en bong all day everyday...
At du i så ung en alder sælger så meget lyder altså også rigtigt langt ude, jeg har aldrig set en 13-16 årig knægt stå og sælge hårde stoffer, og hvis jeg gjorde ville jeg nok også bare tage hans ting... Og hvis du skulle stå hele dagen og slinge 33 gram hash hver dag (hvis du med skive mener plade), så har du jo heller ikke tid til at kæderyge bonghoveder find dog i det mindste på en ordentlig løgnhistorie :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]