Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 20:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kunne måske forestille sig at pillerne, foruden bindemidler og MDMA, indeholder hjælpestoffer som øger optagelsen af MDMA...(?) Ligesom man kan øge optagelsen af amfetamin ved at indtage natrium bicarbonat f.eks.

Eller også kunne det måske skyldes forskellen i optagelseshastighed "ren" MDMA vs tablet.

Men det mest sandsynlige er nok at der er noget andet i pillerne end bare MDMA.

Man kan meget med ved at påvirke farmakokinetik men jeg tror ikke det er det der udgør forskellen i dette tilfælde. Trådstarter opleveler nemlig effekt af MDMA, det er kvaliteten af rusen han er utilfreds med.
Jeg tror der er et eller andet sygt empathogen i der har synergieffekt med et andet i tabletterne. Når han så skal have to tabletter, skaber han vanvittig krydstolerance og kan derfor ikke få god effekt af noget rent stof i almindelige doser.

Jeg synes det lyder som om Phazer1980 burde lægge stofferne på hylden i en god periode.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kunne måske forestille sig at pillerne, foruden bindemidler og MDMA, indeholder hjælpestoffer som øger optagelsen af MDMA...(?) Ligesom man kan øge optagelsen af amfetamin ved at indtage natrium bicarbonat f.eks.

Eller også kunne det måske skyldes forskellen i optagelseshastighed "ren" MDMA vs tablet.

Men det mest sandsynlige er nok at der er noget andet i pillerne end bare MDMA.

Man kan meget med ved at påvirke farmakokinetik men jeg tror ikke det er det der udgør forskellen i dette tilfælde. Trådstarter opleveler nemlig effekt af MDMA, det er kvaliteten af rusen han er utilfreds med.
Jeg tror der er et eller andet sygt empathogen i der har synergieffekt med et andet i tabletterne. Når han så skal have to tabletter, skaber han vanvittig krydstolerance og kan derfor ikke få god effekt af noget rent stof i almindelige doser.

Jeg synes det lyder som om Phazer1980 burde lægge stofferne på hylden i en god periode.

Hvilke empathogener sku det være, udover MDXX, som er hyppigt forekommende i ecstasy tabletter?

Tror nu ik det er mere kompliceret end at ecstasy indeholder MDMA og / eller andre ting, og derfor oplever han en anderledes og bedre rus. Tror helt bestemt også han har MDMA tolerance samt mistet magien, men det har så mange brugere jo.

Senest rettet af wEstzIde 04 nov 2013 19:18, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg vil til hver en tid fortrække en go ecstasy pille frem for mdma ! HØR MIG UD før du råber af mig ;)
først skal det siges jeg kun TO gang har prøvet god ecstacy ud af måske 30 piller.
grunden er at ecstacy jo er en trøffel, et blandings produkt med ukendt indhold.
forhåbenligt er der overhovedet mdma i, men nogen gange har producenten ramt fuldstændig rigtigt med forholdende mellem de ingredienser der angiveligt er i , og som passer perfekt til min kemi.
for wow.. de to gange sparkede alt for vildt. en gang i london og en gang på Ozora i ungarn. aldrig har "dansk" E givet mig nogen bemærkelsesværdig effekt i den gode ende. mest bare en udefinerbar fysisk stimulering !

skal måske også tilføje at jeg har også stor kendskab til mdma, så i behøver ikke sige at det kan være fordi jeg ikke har prøvet god mdma :)

og ja OP har vel bare overstimuleret serotonin systemet og derfor virker andre f.eks dopamin påvirkende stoffer bedre, som der jo er maser af i E går jeg ud fra ^^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg vil til hver en tid fortrække en go ecstasy pille frem for mdma ! HØR MIG UD før du råber af mig ;)
først skal det siges jeg kun TO gang har prøvet god ecstacy ud af måske 30 piller.
grunden er at ecstacy jo er en trøffel, et blandings produkt med ukendt indhold.
forhåbenligt er der overhovedet mdma i, men nogen gange har producenten ramt fuldstændig rigtigt med forholdende mellem de ingredienser der angiveligt er i , og som passer perfekt til min kemi.
for wow.. de to gange sparkede alt for vildt. en gang i london og en gang på Ozora i ungarn. aldrig har "dansk" E givet mig nogen bemærkelsesværdig effekt i den gode ende. mest bare en udefinerbar fysisk stimulering !

skal måske også tilføje at jeg har også stor kendskab til mdma, så i behøver ikke sige at det kan være fordi jeg ikke har prøvet god mdma :)

og ja OP har vel bare overstimuleret serotonin systemet og derfor virker andre f.eks dopamin påvirkende stoffer bedre, som der jo er maser af i E går jeg ud fra ^^

Men så kunne du vel ligeså godt veje nogen krystaller op og æde dem, og supplere med hvad du nu ønsker ved siden af. F.eks. amf :P så kender du også doserne

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alt nedenstående er uden empiriske kilder :P

I en tråd angående MDMA's magi snakker en meget erfaren bruger om at det kan tage årevis at "nulstille" serotonin receptorerne. Men at det kun er en del af puslespillet. Dopamin (og noradrenalin) spiller også ind, og kan måske kræve endnu længere tids afholdenhed.

Læste også at oxytocin har en vigtig rolle i MDMA's "magiske effekt".

Hele samspillet er sikkert ret komplekst, og hvis bare en af dynamikkerne ikke fungerer optimalt kan det sikkert ødelægge hele den kvalitative oplevelse.

Edit: ah fandt tråden! Citerer lige:

MDMA tolerance is probably the hardest drug to effectively lose tolerance to and the easiest to become tolerant to. The serotonin system itself is much more delicate. Serotonin replenishes slower than any other neurotransmitter, the serotonin receptors that allow one to roll are the most difficult to upregulate as they resist upregulation to methods that would normally easily upregulate another receptor. The reuptake transporters could take years of abstinence to upregulate to pre-MDMA levels. This is just the serotonin aspect of MDMA, not including the roles of dopamine in the reward center and oxytocin in the hypothalamus. If one of these systems is not up to par, then the whole experience can be diminished or just not good at all. The most difficult thing is to determine which system(s) are not up to par and how to go about fixing them. SWIY could have receptor-based tolerance, try serotonin replenishment methods (5-HTP) and make receptor tolerance worse. Or SWIY could have low cortical serotonin-based tolerance, try upregulation techniques and be completely wasting time because upregulation techniques won't replenish serotonin and is downregulation is not a concern if one is serotonin-depleted. Everyone's tolerance will be somewhat different and need a uniques regimen to combat it.

Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... z2jhOzkXSS

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=47972

- I øvrigt en sindsygt spændende tråd, hvis man er interesseret i hele "novelty vs tolerance" problematikken med MDMA's magi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]