Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 11:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Boys ! Er igang med at tage mit kørekort, men for ca 2-3 måneder siden konfiskeret politiet 13g hash fra mig.... Nu er min paranoia, at de har tænkt sig at teste mig inden jeg kan få kortet fordi de kan se jeg er blevet taget med hash på mig? Er der nogen af jer der ved hvad der skal til før de vil teste en person? og har jeg grund til at føle mine teori timer og køre timer er spild af tid?..
Er det grund nok til at teste en person at han er blevet taget med 13g?
På forhånd tak !!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vil anbefale dig ikke at ryge hash, i ugerne op til din køreprøve.
Målingerne er åbenbart så upræcise, at de kan slå ud, selvom det er dage siden du sidst har røget.
Vil ikke tro de tester dig pga de 13g.

-John Rooney.

Junior medlem

Har røget fast hver dag de sidste 2-3 år... så tænker lidt det er i blodet noget længere tid end hvis man f.eks kun røg en gang i mellem? men hvis politiet slår mit navn op når køreskolen sender mine papir ind, kan de jo se jeg er blevet taget med 13g hash og så kunne de i princippet sagtens sige at de lige skal ha en ren prøve eller hvad? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil ikke tro at færselspolitiet har fået info om de 13g.
Uanset er det en god ide at holde en bette pause, en par uger op til prøven.
Du skal du vel heller ikke ryge før du kører i bil?

-John Rooney.

Junior medlem

Nej selvfølgelig ikke, Men jeg går som Mekaniker, og ville være ubeskrivligt nederen at få det udsat når jeg skal køre så mange kunder biler og har selv en bil stående ... men har aldrig holdt en pause før men er nu på 3 dag hvor jeg ikke har røget :-))

Junior medlem

Men min tanke er bare, bliver først 18 i slutningen af næste måned, og er igang med en pause jo, men hvis de så ber om en test er jeg bange for jeg stadig har det i blodet/urinet ?

Medlem
Brugeravatar

Haha det er et meget passende nick du har fundet på :D Der er selvfølgelig ikke noget at bekymre sig for..

Medlem

Ingen alarm der... Er ret sikker på at hverken køreskolen, eller den motorsagkyndige betjent der er med til køreprøve ved noget som helst om det. Hvis de gjorde havde du allerede vidst det ;)
Da jeg selv tog min køreprøve fandt jeg efter en tom lynlåspose i mit pas jeg havde lagt der længe inden :D Ved ikke om betjenten så den, men bestod og fik kortet :)

Altid420

Junior medlem

Tænker mere på at når papirerne skal godkendes hos politiet om de så slår mit navn op og ser der står noget med konfiskering af hash indenfor de sidste 2-3 måneder. og så de vælger at sige at jeg skal aflægge en ren prøve inden jeg kan komme op til køreprøven?? (:

- Er der ikke andre der har fået konfiskeret noget hash inden de tog deres kørekort ?????????

Dedikeret medlem

Selvfølgelig betyder det intet. Det er ikke ulovligt at være skæv i Danmark. Hvis du til dine køre timer, eller køre prøve, har for meget THC-metabolitter i blodet, er det en anden sag.

Men ellers er der jo intet kriminelt i det, eller noget der burde give mulighed for at nægte dig et kørekort.

Hvad jeg ville være nervøs for, hvis jeg var i din situation, er at når du bliver stoppet i rutine kontrol og de kan se, at du er blevet taget med cannabis på dig før og de derfor ønsker at teste dig.
Aner ikke om det reelt fremgår sådan lige umiddelbart, eller der skal graves dybere.

Senest rettet af Randomname 19 okt 2013 23:09, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Tænker mere på at når papirerne skal godkendes hos politiet om de så slår mit navn op og ser der står noget med konfiskering af hash indenfor de sidste 2-3 måneder. og så de vælger at sige at jeg skal aflægge en ren prøve inden jeg kan komme op til køreprøven?? (:

- Er der ikke andre der har fået konfiskeret noget hash inden de tog deres kørekort ?????????

Jeg har været til orienterede køre prøve efter jeg havde fået en betinget frakendelse af mit kørekort pga jeg havde 6 forskellige ulovlige stoffer i blodet. Meth, amfetamin, ketamin og tre slags benzoer.
Jeg blev ikke testet så du skal ikke være nervøs :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ts@
Hvordan gik det?

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]