Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 18:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Busted
Junior medlem

Håber nogen herinde kan fortælle mig hvad jeg kan se frem til da jeg er helt ude og svømme rent psykisk.
Jeg flyttede til udkants Danmark for nogle år tilbage, i den forbindelse har min gode kammerat i ny og næ hjulpet mig ved at sende lidt cannabis til mig med posten. I starten af august måned var der så en pakke der aldrig kom frem, vi blev selfølgelig meget nervøse men da der intet skete troede vi at der var tale om en langfingret postmedarbejder. 7 uger senere bliver min ven ringet op af politiet da de havde snuppet pakken i kastrup lufthavn. Nu 2 uger senere har jeg stadigvæk intet hørt. (handler om ca 50g)

Det der gør mig lidt ekstra nervøs er hvis politiet går ind og kigger på vores bankoverførelser, det vil måske se lidt voldsomt ud, da min kammerat ofte handler billigt ind til min kone og mig (dagligvare,tøj og andre gode tilbud) vi har ikke de samme gode tilbud hvor vi bor. vi har ikke gemt kvitteringer for alle de indkøb. Hvor langt går politiet mon i sådan en sag? Jeg har ren straffeattest og røgen var selvfølgelig kun til mig selv.

Frygter jeg kommer til at stå i lokal avisen med navn. (hvor vi bor står det i avisen hvis der er blevet stjålet en trillebør).

Det eneste positive i denne sag er at jeg er stoppet fuldstændig med at ryge. Men er konstant nervøs og tør dårligt at have mine børn på besøg hvis nu politiet skulle finde på at komme og ransage. :cry:
Det med at nægte alt vil sikkert heller ikke fungere da der var navn på modtager og afsender.

Håber nogen af jer ved noget om den slags. Jeg har det virkelig skidt (ved godt jeg er et kvaj) :oops:

Titel: Re: Busted
Medlem

Nu jeg har ingen speciel viden omkring jura, men umiddelbart vil jeg mene at du godt kan slappe af.
Kan forestille mig at politiet ville have afhørt jer begge hvis de mente de kunne anklage jer for noget.

Medlem

bare benægt jeg er i tvivl med din kammerat men hvis han ikke nævner dig kan du slippe da alle kan sende et brev til alle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
politiet står med bevisbyrden, og hvis du sørger for at der ikke er noget at komme efter, skulle de finde på at ransage, ja så har du en ret god sag.

politiet skal have dommerkendelse for at kunne tjekke bankoverførsler osv.

var det sendt fra udlandet, siden at det blev taget i kastrup?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er næsten 100% sikker på at politiet ikke kan få adgang til jeres kontooplysninger i sådan en sag.
Der var tidligere en tråd omkring det her på psychedelia, jeg kan lige se om jeg kan finde den her om lidt.
Men ellers så bare benægt! Alle kan sende et brev, skrive en modtager adresse på, og det samme med afsender.

Junior medlem

Min ven har allerede underskrevet en tilståelse og sendt den retur. Min ven gav betjenten min tlf nummer da de også gerne ville tale med mig. Jeg lå på det tidspunkt og fik mig en morfar og har ikke hørt den ringe men kan se at jeg har 2 opkald fra hemmeligt nr. Siden har jeg nærmest siddet brandvagt ved min tlf men de har ikke gidet ringe igen.
Da min ven allerede har erkendt at han har sendt 1 brev til mig, sætter jeg så ikke ham i yderligere problemer ved at benægte?
Det bliver jo selvfølgelig mig der skal betale hans bøde da han kun har været venlig og hjælpe mig og intet tjener på det.
Ja jeg undrede mig også over at der stod kastrup lufthavn i hans brev. det er sendt fra vestegnen ved kbh.
1000 tak for jeres hjælp, har fået en smule mere ro i sjælen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
med mindre han vidner mod dig så tror jeg ikke at du retsligt står i en dårligere situation. men ja, politiet har jo nok lugtet lunten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Da min ven allerede har erkendt at han har sendt 1 brev til mig, sætter jeg så ikke ham i yderligere problemer ved at benægte?
Det bliver jo selvfølgelig mig der skal betale hans bøde da han kun har været venlig og hjælpe mig og intet tjener på det.

Nej, han står i samme situation uanset din udtalelse til politiet.. Og jeg tvivler stærkt på at en tilståelse fra ham og en benægtelse fra dig er bevis nok mod dig. Du kan i hvert fald intet tabe ved at benægte og det er desuden ikke ulovligt at lyve om noget man er sigtet for - det er kun hvis man afgiver vidneforklaring.

Politiet vil sikkert prøve at lokke dit til at underskrive en fuldmagt til at checke din konto og påstå at de får adgang til den uanset hvad - og det gør de højst sandsynligt IKKE uden en fuldmagt.
Din ven kan jo muligvis have givet dem adgang til sine, men jeg vil da mene at du stadig bør benægte og sige det ikke er din konto..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Din ven har dummet sig gevaldigt, han burde have nægtet alt. Nu har han bragt sig selv i problemer, og måske også dig. Jeg vil foreslå dig at nægte ethvert kendskab til den forsendelse, og også at du nogensinde har bedt ham om at sende noget der var ulovligt til dig. Havde det været min ven, havde jeg ikke betalt hans bøde, ligesom jeg heller ikke synes at mine venner skal betale, hvis det er mig der dummer mig. Han skylder dig en stor undskyldning hvis du bliver indblandet i den sag.

Medlem
Brugeravatar

Din ven skylder også sig selv en undskyldning for at være så dum at skrive sig som afsender på et narkobrev, til en anden gang er det nok med "Hans Hansen, Nørregade x, Postnr by"

Dedikeret medlem

Din ven har dummet sig gevaldigt, han burde have nægtet alt. Nu har han bragt sig selv i problemer, og måske også dig. Jeg vil foreslå dig at nægte ethvert kendskab til den forsendelse, og også at du nogensinde har bedt ham om at sende noget der var ulovligt til dig. Havde det været min ven, havde jeg ikke betalt hans bøde, ligesom jeg heller ikke synes at mine venner skal betale, hvis det er mig der dummer mig. Han skylder dig en stor undskyldning hvis du bliver indblandet i den sag.

+100!!!!!

Junior medlem

Der må jeg jo sige til min vens forsvar at det var en fælles aftale at vi hverken gad at tale i koder i tlf eller skrive fiktive adresser på brevet. (ja mega dumt).
Grunden til var vel nærmest at vi ikke forventede at der ville ske det store da det bare var et par venner der hjalp hinanden. Ingen tvivl om at jeg ligger som jeg har redt.

Nu har jeg bare en smule nervøs mave og har da i den grad fortrudt at vi ikke tænkte denne sag ordentlig igennem inden.

Hvis jeg nu lige som ham bare indrømmer at vi har sendt det brev, ved nogen så hvad jeg kan forvente af straf? (jeg er ikke kendt af politiet)?

Junior medlem

http://dinforsvarer.dk/nyheder/straf-i-narkotikasager/

Du får bare en bøde, når det er til eget forbrug! :)

Medlem

Så vidt jeg husker er det en bødestraf på 5000, hvis det er første gang, men jeg er ikke sikker. Jeg mener først at fængsel kan komme på tale når det er mere end 100 g, og til videresalg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvis én af mine venner havde givet politiet mit tlf nr og på den samme måde udleveret mig, så var han IKKE min ven mere!
Du skylder ham ikke en skid - Udover en gang tæsk :evil:
Men ja, som de andre siger så benægt, benægt, benægt.

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Tag imod bøden, og lad det være en dyr lærestreg.

Skriv nogle andre navne på brevet næste gang :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tag imod bøden, og lad det være en dyr lærestreg.

Skriv nogle andre navne på brevet næste gang :D

Navn, ikke navne. Brug aldrig falsk modtager, da postarbejderne er forpligtet til at frasortere det og sende det videre til dem der tager sig af modtager ubekendt forsendelser og de har om noedvarndigt tilladense til at aabne forsendelsen for at spore den korrekte modtager.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]