Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg blev stoppet forleden af en razzia på amager..

Betjenten synes jeg havde røde øjene og fik kaldt en narko tester..

Nogen måneder tilligere har jeg købt noget væske fra staden til 200 som de sagde ku
forhindre narkometeret i at finde thc i spyttet..

Menn seløvfølig virkede den ikk.. Og jeg blevet taget med på station til blodprøve.

Jeg sagde at jeg havde røget en joints dagen før og det kan måske skyldes det..

Jeg ved godt det er dumt at køre skævt men nu det desværre sket..

Er der nogen der har erfaring med det??

Jeg er virkelig afhængig af mit kørekort og jeg står til at miste det i 3år.

Plzz hjælp har ik ku sovet i flere dage.. Har en barn jeg forsøger..

Er der nogen der har taget den i retten??

Synes fandme den lov skal ændres istedet for at fange pusher går det ud over os :(

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvad er det du vil opnå i retten?
Hvis dit blodprøvesvar er over bagatelgrænsen, er der ikke så meget at gøre..

Det er nemt at være bagklog, men du skulle have tænkt over konsekvenserne før du satte dig bag rattet..

Havde du røget samme dag? For så skal du vist krydse fingre for at nogen fucker alvorligt op med din blodprøve for at slippe

Junior medlem

Jeg ved godt jeg har dummet mig.. Vil os tag mit straf..

Men 3 år at miste kørekortet er sku for lang tid.. det svare til man har kørt med eb promille på over 1.2

Jeg vil opnå en milder dom i retten ?? Det er til at grine over at man mister sit kort pga en joint..

Er der nogen der har været i retten med sådan noget..??

Har læst på et andet tråd at politet skal kunne bevise at man har kørt uansvarlig for at han for ubetinget frakendelse!!

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg kan godt se, at det er et super bitter situation at stå i, men..
Retten dømmer efter landets love, kan ikke se hvorfor du skulle få nedsat straf, hvis du har overtrådt disse.. Der er nultolerance for narko..
Tror du skal tage den med lovgiverne i stedet for, og det er jo for sent nu (og de er i øvrigt inkompetente)

Men lad endelig høre, hvis du tager den i retten for at overbevise dem om, at hash ikke er så slemt - Det vil være en rimelig principiel dom, hvis den kommer ud til din fordel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg ved godt at jeg lyder super trist, men efter min mening er det fair nok at man slår hårdt ned på at køre påvirket rundt i trafikken da det jo langt fra kun er ens egen røv det kan gå ud over, faktum er at hvis man er påvirket er ens reaktionsevner dårligere, det kan være det lille sekund fra eller til der afgøre om du slår et andet menneske ihjel og evt dig selv. at det så er helt hen i vejret at man kan testes for påvirket af thc hvis man har røget et par dage før er en helt anden snak og åndsvagt. men fair at dømme folk der køre påvirkede imo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Du har som du selv skriver dummet dig og så må du tage din straf.
At køre i påvirket tilstand er i min optik, helt og aldeles uacceptabelt og skal straffes hårdt.
Ret ryggen, tag straffen og kom videre.

-John Rooney.

Junior medlem

Er der virkelig ikk nogen der har taget den i retten??

Har flere steder læst at der er chance for at redde den i retten..

Jaa jeg har dummet mig men hvem har ikk røget skæv før!!

Synes istedet for at prikke til mig vi sku find en måde og undgå mistet kortet.. Det kan være det er dig selv det går ud over næste gang..

Ps jet vil tag den hele vejen i retten så langt som muligt.. Skal ihvertfald ikk sidde stille i de 3 år ..

jeg vil lave en ny tråd som i kan følge med i når jeg har fået sigtelsen..

Ps min sag kort.

Havde røget om aftenen ved 23 tiden på vej til arbejde kl 9 blev keg standstet ..

Jeg har ikk noget kørekort havde mistet det nogen uger før.

Kan jeg virklig få 3 års kørselsforbud når jeg intet kørekort har??

Jeg har dummet mig BIG time og indrømmer det.. Så plz ladevære med at komme med mærklig kommentar..
det er trods alt stadig ulovlig at ryge HASH og det gøre de fleste her.. Så ikk noget dobbelt moralsk shit.. Men jaaa jeg har laver en fejl.. Men sys det er urimelig at miste kortet i 3 år.. Det svare til jeg har kørt med en promile på 1.2 som slet ikk kan samlignes med en nat joint jeg har røget dagen før..

Medlem
Brugeravatar

Du kan jo påstå at du havde røget en af dagene inden, og så blev standset ædru, så kan du måske være heldig..

Men jeg har det sådan, at hvis en dum 18 årig blondine må køre bil, må jeg også køre skæv, for jeg kan i det mindste finde ud af det..

Junior medlem

Takkk for det .. Det skal jeg ihvertfald prøve

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men jeg har det sådan, at hvis en dum 18 årig blondine må køre bil, må jeg også køre skæv, for jeg kan i det mindste finde ud af det..

hold nu kæft.. alle ved sgu da at folk med down syndrome ikke kan få et kørekort. :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du som trådstarter har den holdning, så håber jeg du får en størrer straf.
Det kunne være en familie du kunne have kørt ihjel - klaphat!
Du burde få en gang nakkedrag, med i straffen.
Jeg har ikke kørt skæv - men har misted min kusine til en spritbillist.
Anarkist@ kan du ikke holde kaje, bare engang imellem?

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du som trådstarter har den holdning, så håber jeg du får en størrer straf.
Det kunne være en familie du kunne have kørt ihjel - klaphat!
Du burde få en gang nakkedrag, med i straffen.
Jeg har ikke kørt skæv - men har misted min kusine til en spritbillist.
Anarkist@ kan du ikke holde kaje, bare engang imellem?

Hvad med at du lader vær med al din moralprædiken, når han spørger efter hjælp med sin sag og ikke din langt ude mening.. Så er det da nedern at du laver 2 lange indlæg som egentlig er off topic..

Hvis man ikke er i stand til at køre og så gør det, er man idiot, ingen tvivl om det.. Men mange kan sagtens finde ud af at køre selvom man har røget eller drukket lidt, og dem har jeg ikke et problem med overhovedet, dem jeg har et problem med at de dumme kvindfolk og gamle gubber som jo virkelig køre elendigt.. Igen trækker man den ned over alle andre fordi nogle er dumme..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

du fatter det bare ikke.
Mange vil også mene at de sagtens kan køre når de er fulde. men derfor skal man bare ikke gøre det. du er til fare for dig selv og alle andre når du køre påvirket af et NARKOTIKA (som cannabis er), uanset hvor godt brian han syntes han køre bil kan det være afgørende for hans og andres liv at han reagere efter "standarden" - for måske køre du fint bil når du er skæv men når en eller anden tosse svinger ud foran dig og du skal undvige ja så siger de kloge mænd med briller altså at der er væsentligt større sandsyndlighed for at du klare den ædru, end påvirket.

du er virkelig så dum at det gør ondt inde i mit hoved.. du bruger simpelthen undskyldningen for at køre påvirket, at så længe der er gamle damer og dumme blondiner på vejende må du te dig som du vil ?

Hvis man ikke er i stand til at køre og så gør det, er man idiot, ingen tvivl om det..

er du påvirket kan du efter min mening ikke køre bil forsvarligt længere, og så er du en idiot hvis du gør det. ingen tvivl om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du fatter det bare ikke.
Hvis man ikke er i stand til at køre og så gør det, er man idiot, ingen tvivl om det.
er du påvirket kan du efter min mening ikke køre bil forsvarligt længere, og så er du en idiot hvis du gør det. ingen tvivl om det.

Så trådstarter røg kl. 23, og kørte næste dag kl. 9, og testede dér positiv. Problemet er måske ikke at han tester positiv på det tidspunkt, selv om jeg synes det er urimeligt. Men problemet er i den grad at når han kører hjem fra arbejde kl. 17, så kan han stadig teste positiv, den næste morgen igen kan han teste positiv, og den næste morgen og den næste morgen. Er det rimeligt?

Er du lige så ensporet som politikerne der har lavet disse reguleringer, at du slet ikke kan se at der er brug for en realistisk bagatel grænse, og ikke bare nultolerance og ''kan vi spore det mindste thc i dit spyt/blod så tager vi dit kort, fordi vi kan!'' retorik?
Det at man bare sidestiller straffen med en kæmpe brandert, for den mindste mængde thc i blodet, og automatisk tager kortet i hele 3 år, er helt ok, når vi taler om alkoholen, men er det nu også rimeligt ved f.eks. 7 ug thc pr ml blod? Selvfølgelig er det ikke det.

Iøvrigt læste jeg en artikel om motion skal kunne udløse en positiv test, igen fordi bagatel grænsen er grotesk lav, og fordi hård motion kunne udløse thc lagret, i dit fedt, til dit blod. Så på den måde ville du i teorien kunne have røget for 14-30 dage, eller helt op til 6 måneder siden, og være på vej hjem fra træning, og så ryger kortet. Forekommer mig heller ikke helt rimeligt og skyldes udelukkende at der reelt ingen bagatel grænse er.
Jeg kan desværre ikke helt huske hvor jeg så artiklen , men hvis jeg støder på den poster jeg et link her.

Edit : http://www.truthonpot.com/2013/09/11/dr ... thc-levels
og
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 1613002962

Senest rettet af Mr.Cookie 28 sep 2013 19:05, rettet i alt 3 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anarkisten@
Nu skal man ikke kaste med æbler, når man selv er et skrog.
Viridis siger det meget rammende, så ingen grund til at kommentere mere på det.
Man må bare håbe du på et tidspunkt, får mere forstand og udvidet din horisont!

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Så jeg må ikke køre bil når jeg ryger fed fra morgen til aften, og sagtens kan køre selvom jeg har er skæv, men damp unger må gerne køre rundt på ritalin, og gamle gubber må gerne køre rundt på morfin lignene medikater? For slet ikke at tale om 18 årige blondiner.. Hvad er det for en omvendt verden..

Du må ikke køre rundt på narkotika siger du? Hvad med koffein, nikotin, forskellige former for medicin, det kan da også være gældene? Hvad med sådan noget som stress, er helt sikker på at det er farligere end at køre skæv for nogle.. Skal vi bare blive ved med at sætte lamme firkantede regler og rammer, eller skal vi tage og tænke selv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

at du mener at piger bliver dumme af at have en bestemt hårfarve - syntes jeg får til at fremstille dig dummere :D
du har ganske ret, det er fucked up at man kan køre rundt påvirket på diverse medicin selv om man nu har prøvet at forbyde at man køre rundt i sin bil på medikamenter der nedsætter reaktionsevne os.v at folk så gør det alligevel er jo en anden snak. ikke ? ja du syntes vel at det er idiotisk at folk køre rundt dopet på div medicin ? .... ikke ? :)

Koffein nedsætter svjv ikke reaktionsevnen eller gør dig farligere i trafikken, men hvis man lavede nogle studier og det blev bevist kom der da sikkert også nogle regler imod det. stress kan man jo ikke rigtig kontrolere, og er muligvis ikke selvforskyldt og noget de fleste bliver af og til. så jeg syntes det er nogle lidt barnlige modagumenter du kommer med, du er en idiot hvis du drikker/ ryger og sætter dig ud i en bil, os der har mistet venner /familie på den konto ville ønske at folk som dig ikke skulle ned og kysse asfalten før de lærte det, men det skal i åbenbart, lad os bare håbe i ikke tager nogle med jer i skredet.

de farligeste narkotika påvirkede mennesker er dem der tror de kan det hele - når de er påvirket.
man må se realiten i øjnene, og selv om du ikke er kørt galt endnu er det da sindsygt (ikke mindst knaldhamrende egoistisk) at øge risikoen for at du og andre kommer til skade fordi du ikke kan styre dit overforbrug af cannabis, hvilket nok også er årsagen til at du er så balret at høre på. jeg væmmes over den egoisme du udviser.

Mr.cookie - du har vist ikke læst hvem jeg skriver til eller hvad jeg skriver, for jeg kan ikke se at jeg er uenig nogle steder i det du skriver, det kan være jeg har misforstået noget så ret mig hvis jeg tager fejl.

Junior medlem

Virdis

Du virklig dum at høre på.. Du vil aldrig ku forstå der vi snakker om..

det er svære køre bil med en promile på 0.5 end man har taget en eller 2 hvæs!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mongilla@
Hvorfor mener du at du har dummet dig?
Virker til at du syntes du har dummet dig, fordi du blev taget i den racia.
Ikke fordi du har kørt bil pivirket.
Er det rigtigt for mig?
Ved ikke hvad du havde forventet mht til råd i dette forum..
"Vi ryger alle sammen hash, så de hjælper sikkert en påvirket billist med råd"?
Håber du får en bedre moral med tiden, ellers så kan du lave en tosseklub sammen med anarkisten :lol:

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Virdis

Du virklig dum at høre på.. Du vil aldrig ku forstå der vi snakker om..

det er svære køre bil med en promile på 0.5 end man har taget en eller 2 hvæs!!

LOL
forstår du overhovedet hvad det er jeg snakker om ? det kommer ikke an på hvad der er værst at gøre men hvad man ikke skal gøre. det er som at tale til en mur det her, jeg opgiver nu forsøget på at rykke fornuft ind i hovederne på anarkistens og mongolia, det burde jo være almen viden at man ikke skal køre bil påvirket, men jeg kan godt se at når man nu har sådan et hæftigt misbrug at det ikke kan lade sig gøre kan jeg da også godt se fornuften i at gå på nettet og tale godt for det, sådan kan man da i det mindste lade som om at man er et helt fint menneske :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]