Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 08:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej peeps, vi er en 4-5 stykker som er interesseret i at lave en hashkage. Ingen af os har været skæve før, og vi har allerede fået skaffet noget hash. Vi har søgt lidt på det, men har ikke lige kunne finde svar på det hele.

1. Hvor mange gram tror i vi skal bruge?
2. Hvilken størrelse kage skal vi lave? - Lille springform eller hvad?
3. Kommer ens ovn/hus til at lugte af hash?
4. Hvor lang tid går der før virkningen kommer?
5. Er det overhovedet sikkert at vi bliver skæve, når nu det er vores første gang? (Og hvor lang tid er vi skæve?)

Undskyld de mange spørgsmål, men vi vil helst ikke gøre noget galt nu hvor det er vores første gang.
Tak på forhånd :D :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Du kan lige få en nem og hurtig begynderopskrift baseret på personlige erfaringer:

Dosering:
Ca. 0,5 gram pr. person ved god kvalitetshash, ca 0,5-1 gram ved standard. Så overdoserer I i hvert tilfælde ikke! Føler I jer lidt utrygge ved det, så bare brug lidt mindre! Omkring halvdelen burde også give en fin virkning.

Bagning:

-Køb dig en Amo Kageblanding. Jeg har selv brugt den der Kanelkage med stor succes.
-Der skal en hvis mængde olie eller smør i. Den mængde smider du i en lille gryde og luner det ligeså stille, mens du nuldrer hashen i under konstant omrøring. Det skal ikke blive for varmt for længe - det skal altså helst ikke koge for meget.
-Når hashen er godt "opløst" (olie/hashblandingen kan godt være meget fingrynet uden det gør noget som helst) følger du bare opskriften som anvist på pakken. Sørg for at røre dejen rigtig, rigtig godt sammen!
-Lad kagen køle en smule af før indtagelse.

Indtagelse:

Vi har oftest været 4 personer om en kage, og vi bevæger os som oftest ikke ud af flækken når vi går igang med at æde kage. Derfor er optagelsestiden en lille smule langsommere end hvis man render rundt omkring, f.eks. festival eller lignende.
Indtagelse på tom mave giver selvfølgelig både lidt hurtigere og lidt kraftigere virkning, men du kan nemt æde det selvom du har spist nogenlunde normalt hele dagen, og stadig få en fantastisk virkning. Personligt synes jeg ikke at der er den store forskel, men det ved jeg der er mange andre der synes.

Vi plejer at dele halvdelen af kagen i 4 lige store stykker og voldfråde det.
Så drikker vi en lille smule væske, meget gerne noget alkohol. Øl har altid været vores foretrukne drikkelse.
Efter en øls tid (20-30 minutter) deler vi den sidste halvdel af kagen i fire og æder skidtet. Så plejer vi gerne at drikke lidt flere øl over den næste times tid. Bare et par stykker pr. person.
En time til halvanden efter at vi har spist det sidste kage, plejer kagen så småt at begynde at virke (lettere afslappethed, let, behagelig prikken i hænder og fødder - det er lidt forskelligt fra person til person), og vi laver næsten altid en pind og "ryger kagen igang".
Modsat rygning af hash, kommer virkningen ligesom snigende, dog uden overhovedet at være ubehagelig! Dette ved jeg at flere af mine venner finder ret underholdende, fordi de lige pludseligt bliver relativt skæve, uden egentlig at lægge mærke til at de er ved at blive det

En nem og behagelig måde at få en eftermiddag og aften til at gå. :)

God æder! :)

5. Det er svært at bedømme om man er skæv første gang, jeg kunne personligt ikke mærke det. Men læg mærke til om jeres tankebaner er anderledes.

Desuden synes jeg at en joint ville være bedre at starte med, men det vuderer i selv.

Junior medlem

Tak for hurtigt svar. Vi hører gerne flere råd osv fra flere venlige personer :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
det er umuligt at svare på.
det svarer lidt til at sige : jeg har fået fat i noget alkohol, men jeg ved ikke hvor stærkt det er, hvor mange dl skal jeg drikke?

mit råd, lav en joint, tag 2 hiv hver og vent 10 min. hvis der ikke sker noget så tag 2 hiv mere og vent.

et andet råd er osse at vente til i rent faktisk møder en som kan hjælpe jer irl.... gerne år.

Junior medlem

Vi går alle i gymnasiet, og vi har besluttet os for at prøve.
Men kommer ens ovn/hus tl at lugte at hash HVIS vi kommer til at bage en hashkage?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Vi går alle i gymnasiet, og vi har besluttet os for at prøve.
Men kommer ens ovn/hus tl at lugte at hash HVIS vi kommer til at bage en hashkage?

Ja, lidt.

Edit: Og ryg en joint i stedet for. Det er meget hyggeligere og meget mere sikkert.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Sidst jeg bagte hash cookies lugtede det rimelig meget i min lejlighed. Men jeg havde også lavet overkill på mængden der kom i opskriften.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Som de andre siger, ryg det i stedet for. Det er MEGET nemmere at dosere og virkningen kommer med det samme :)

Junior medlem

Okay. I har overbevist os... Vil i råde os til at lave mere end én joint med det hash vi har, eller bare lave en enkelt og lade gå rundt? :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Det kommer an på hvor meget I har, men ca. 0,5 pr joint, når I er så mange.

Medlem

Lav 1 og lad den gå rundt, når i ikke har prøvet at ryge før. I skal nok bruge 0.5 som GrimReefer siger, ellers smager det meget af tobak. Prøv at kør 2 runder hvor i tager 2-3 hvæs hver og afvent lidt - gentag hvis vi føler for det. Hvis i gør sådan og sætter en god film på, så kan det ikke ende helt galt. God ryger :-D

Junior medlem

Hvordan føles det når det er ved at virke? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
rart

Medlem

Personligt får jeg sådan en "varme" igennem hele kroppen, hvorefter jeg kan mærke at alle muskler begynder at slappe af. Synet begynder at blive lidt sløret, og latteren begynder at komme - Men her er det meget forskelligt, hvordan folk oplever at det indtræder. Men tro mig, ingen af jer er i tvivl om hvornår det virker! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det kilder i missen.

Ha' gerne et ekstra lag på.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har flere gange lavet kager efter denne opskrift: viewtopic.php?f=3&t=32370&hilit=magic+chip med stor succes.
Din ovn og køkken lugter lidt mens bagningen står på, men har aldrig oplevet at lugten blev hængende på nogen måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
En grøn joint, vil jeg anbefale
Sativa pot, vil sikkert være formidabelt at prøve første gang :D
Uanset hvad i beslutter, så held og lykke fra det jyske!
God vind :joint:

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er i fra København? De har nemlig nogen cookies på staden til billige penge som er super gode! En halv er rigeligt til en nybegynder.

Junior medlem

Jaer, vi er fra Københavnsområdet, så vi ville godt kunne tage derind. Vi er dog ikke vant til at færdes derinde, så vi ved desværre ikke hvor/hvem vi skal lede efter... Er der desuden ikke også mulighed for overfald af andre der ser vi køber, og så for at blive busted af politiet? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaer, vi er fra Københavnsområdet, så vi ville godt kunne tage derind. Vi er dog ikke vant til at færdes derinde, så vi ved desværre ikke hvor/hvem vi skal lede efter... Er der desuden ikke også mulighed for overfald af andre der ser vi køber, og så for at blive busted af politiet? :)

Overfald? Arh, staden er sku et rimeligt afslappet sted. I skal ikke bekymre jer om at blive busted eller blive overfaldt.

Tag ind på pusherstreet og kig/spørg lidt rundt ved de forskellige boder. Et par af dem har cookies til salg. Så slipper i for alt det bøvl med at lave dem selv. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]