Du kan lige få en nem og hurtig begynderopskrift baseret på personlige erfaringer:
Dosering:
Ca. 0,5 gram pr. person ved god kvalitetshash, ca 0,5-1 gram ved standard. Så overdoserer I i hvert tilfælde ikke! Føler I jer lidt utrygge ved det, så bare brug lidt mindre! Omkring halvdelen burde også give en fin virkning.
Bagning:
-Køb dig en Amo Kageblanding. Jeg har selv brugt den der Kanelkage med stor succes.
-Der skal en hvis mængde olie eller smør i. Den mængde smider du i en lille gryde og luner det ligeså stille, mens du nuldrer hashen i under konstant omrøring. Det skal ikke blive for varmt for længe - det skal altså helst ikke koge for meget.
-Når hashen er godt "opløst" (olie/hashblandingen kan godt være meget fingrynet uden det gør noget som helst) følger du bare opskriften som anvist på pakken. Sørg for at røre dejen rigtig, rigtig godt sammen!
-Lad kagen køle en smule af før indtagelse.
Indtagelse:
Vi har oftest været 4 personer om en kage, og vi bevæger os som oftest ikke ud af flækken når vi går igang med at æde kage. Derfor er optagelsestiden en lille smule langsommere end hvis man render rundt omkring, f.eks. festival eller lignende.
Indtagelse på tom mave giver selvfølgelig både lidt hurtigere og lidt kraftigere virkning, men du kan nemt æde det selvom du har spist nogenlunde normalt hele dagen, og stadig få en fantastisk virkning. Personligt synes jeg ikke at der er den store forskel, men det ved jeg der er mange andre der synes.
Vi plejer at dele halvdelen af kagen i 4 lige store stykker og voldfråde det.
Så drikker vi en lille smule væske, meget gerne noget alkohol. Øl har altid været vores foretrukne drikkelse.
Efter en øls tid (20-30 minutter) deler vi den sidste halvdel af kagen i fire og æder skidtet. Så plejer vi gerne at drikke lidt flere øl over den næste times tid. Bare et par stykker pr. person.
En time til halvanden efter at vi har spist det sidste kage, plejer kagen så småt at begynde at virke (lettere afslappethed, let, behagelig prikken i hænder og fødder - det er lidt forskelligt fra person til person), og vi laver næsten altid en pind og "ryger kagen igang".
Modsat rygning af hash, kommer virkningen ligesom snigende, dog uden overhovedet at være ubehagelig! Dette ved jeg at flere af mine venner finder ret underholdende, fordi de lige pludseligt bliver relativt skæve, uden egentlig at lægge mærke til at de er ved at blive det
En nem og behagelig måde at få en eftermiddag og aften til at gå.

God æder!

5. Det er svært at bedømme om man er skæv første gang, jeg kunne personligt ikke mærke det. Men læg mærke til om jeres tankebaner er anderledes.
Desuden synes jeg at en joint ville være bedre at starte med, men det vuderer i selv.