Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej, har dag forsøgt mig med en Opium ekstrakt fra birkes.

Jeg lagde ca 150g blå birkes fra en kiosk, blended dem sammen med ½ liter vand. Derefter filtrerede jeg væsken igennem et viskestykke så det kun var væsken uden birkesne.

Jeg satte væsken 2 dybe tallerkner og venter nu 24 på at opiumen ligger sig på bunden.

Er der nogle der har effaring med at lave en opiums ekstrak af blå birkes, og var det samme fremgangsmåde som min. :D

Håber det ligger det rigtige sted. :)

Medlem
Brugeravatar

Tror desværre ikke at det er muligt at producere opium fra almindelige birkes :/ (Det er valmuen "Papaver somniferum" der skal bruges (kilde: wikipedia) ).

- bag nogle boller eller lignende og put dem på toppen, det får du mere ud af :-)

Mvh.
CVML

Insane psychedelia user!

Tror desværre ikke at det er muligt at producere opium fra almindelige birkes :/ (Det er valmuen "Papaver somniferum" der skal bruges (kilde: wikipedia) ).

- bag nogle boller eller lignende og put dem på toppen, det får du mere ud af :-)

Mvh.
CVML

Blå birkes er frøene fra Papaver somniferum. Og med mindre de er behandlet med varme, så indeholder de stadig nogle af de psykoaktive alkaloider.
Prøv at google "Poppyseed tea".. ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu noget brunt masse der er lidt væske i det, det ligner lidt hash venter på det tørre :)

Moderator
Brugeravatar

Plejer man ikke at drikke vandet og ikke tørrer det ind? Så vidt jeg har forstået er alkaloiderne placeret på ydresiden af birkesene, og det giver derfor ikke meget mening at blende det, især hvis du vil lave et nogenlunde rent koncentrat.

Pas på, indholdet kan variere meget fra producent til producent, endda fra pose til pose, så start småt ud og forvent ikke at du trygt kan indtage samme dose bare fordi det virkede som en fin dose ved sidste batch.

Medlem
Brugeravatar

Har læst det om man ikke skal blende det. Jeg røg lidt af det på bong med en kammerat vi mærkede begge en fin effekt af det :)
næsten lader jeg vær med at blende det. :)

Medlem

Kan man helt seriøst købe birkes og koge dem, og derefter ryger det på bong og få en rus? :shock:
Føler mig så snydt :cry:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan man helt seriøst købe birkes og koge dem, og derefter ryger det på bong og få en rus? :shock:
Føler mig så snydt :cry:

Nej. Kan ikke lige overskue at finde kilder, men google "smoking poppy puddy" eller sådan.

Som der er skrevet længere oppe i tråden, skal man være ekstrem påpasselig med blå birkes, da styrken kan variere fra gang til gang.

Udover dét, så lad vær med at blende frøene ELLER lade dem stå og trække for lang tid. Der er vidst nogle olier og lignende inde i frøene, som kan give en lidt kvalme og hovedpine, som kan give lidt kvalme og hovedpine. Og så mener jeg også det er en fin idé at have lidt syre i sit vand, da det vidst skulle jeg hjælpe med at vaske opium-latexen af frøene.

PAS NU PÅ JER SELV!

Tror i folk kunne være interesseret i en lille pictorial om poppy seed tea i Danmark? Har overvejet det lidt, da det ligner der er en del spørgsmål om det her for tiden, meeeeen ikke helt ved om det er en god idé, da det jo er lidt farligt, med fejlbedømte doser osv. hvilket jo ikke er helt optimalt. Tålmodighed er et must når man roder rundt med blå birkes.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
En lille guide med billeder ville være super fedt! Så må man jo bare skrive advarslerne på guiden, det er vel bedre end at folk bare famler i blinde :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En lille guide med billeder ville være super fedt! Så må man jo bare skrive advarslerne på guiden, det er vel bedre end at folk bare famler i blinde :)

Hmm... Tror jeg får tryllet en pictorial frem i løbet af de næste par dages tid så.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fandt den her, men har ikke selv prøvet det, så kan ikke svare på om det virker.
http://taimapedia.org/index.php?title=Poppy_seed_tea

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fandt den her, men har ikke selv prøvet det, så kan ikke svare på om det virker.
http://taimapedia.org/index.php?title=Poppy_seed_tea

Er også noget af det eneste jeg rigtig har kunne findet om poppy seed tea, som går lidt dybden med det.

Junior medlem

Var der ikke en der engang kogte 5kg birkes for derefter at drikke bundfaldet?? Han døede af en overdosis, Mener man kan læse om det på erowid.com ..

Medlem
Brugeravatar

http://www.poppyseedtea.com/

Hjemmeside dedikeret til en dreng der døde af en morfinoverdose - udelukkende pga. birkes. Han brugte ca 1,5 kg birkes, og da de var ultrapotente - formentlig op mod 200mg/kg, har han også indtaget omkring 300 mg morfin, hvilket er godt over den normale dødelige dose. Så ja, man skal være forsigtig!

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
300 mg? Shit. Stakkels fyr.

Kan anbefale folk at ryge det i stedet, så er man nogenlunde sikker på at falde i søvn før man når en dødelig dosis. Og husk nu at rådet om ingen alkohol ikke skal tages let.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

300 mg? Shit. Stakkels fyr.

Kan anbefale folk at ryge det i stedet, så er man nogenlunde sikker på at falde i søvn før man når en dødelig dosis. Og husk nu at rådet om ingen alkohol ikke skal tages let.

Udemærket råd, meeeeeeeeeeeen... Det udtræk man får fra blå birkes kan man vidst ikke ryge. Har ikke umiddelbart nogle kilder, men når jeg kigger rundt på bluelight og drugsforum, virker det til at det eneste der sker er MEGET milde effekter, hvilket egentligt bare kunne være placebo.

Insane psychedelia user!

Det er absolut heller ikke nogen sikkerhed at man når at falde i søvn inden man får en dødelig OD. Der er stadig en ret stor risiko for at blive kvalt i eget opkast, hvis du er uheldig at falde i søvn på ryggen eksempelvis. Der er faktisk ret mange som dør af dette, mindst lige som mange som der dør af en direkte forgiftning.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Sandt. Derfor er det også en ekstremt dårlig idé at ligge sig til at sove før evt. kvalme er puket væk.

EDIT: Mærkeligt hvis man ikke kan ryge det? Med almindelig opium virker denne metode ellers ganske fint.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]