Hej allesammen

Vi er 2 dyrkere; mig selv og min far, som dyrker frø og pot for hobbyens og hyggens skyld

Min far er en gammel guerilla rotte, så jeg er blevet perfekt oplært af ham (og internettet) i løbet af de seneste 7 år, hvor vi har dyrket sammen. Min far har dyrket i over 30 år udendørs, og jeg vil skyde på, at ca. 20 af de år har han dyrket guerilla.
Vi har dyrket en del forskelligt i tidens løb, men i år ser vores liste sådan her ud:
PehkuNepal F2 (Pehkuruder x Nepal)
PehkuThyphoon F4 og F2 (Pehkuruder x Thyphoon)
Ovela Ratsastaja (oprindelse bliver forklaret senere)
Thyphoon x Jack Herer F1
Thyphoon (egne frø fra 2011, ukendt oprindelse, men dyrket mange år i Danmark)
De 3 første på listen er finske sorter, men de 2 første er krydset med noget dansk også. De er plantet ud på hvert sit sted, som ligger langt fra hinanden for at forhindre tilfældig krydspollinering.
Her er et billede der forklarer oprindelsen af Ovela Ratsastaja (Pehkuruder er Pekin Pehku x Lowryder#1):

Vi har tænkt os at beholde hanner fra alle sorterne, og lave en masse frø, det er noget, vi synes er sjovt, og vi gør hvert år.
Her er nogen nogen billeder fra stederne efter udplantning:
PehkuNepal:

PehkuThyphoon:
Thyphoon x Jack Herer:

Ovela Ratsastaja:

Vi har endnu ikke nogen billeder af Thyphoon fra i år, men det kommer senere, de er også plantet ud.
De eneste vi mangler at plante er 5 Thyphoon x Jack Herer, de er stadig ganske små, og står og hygger sig i haven nu. Vi planter dem nok ud næste weekend.