Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: blad trim?
Medlem

hej psy.... jeg tænkte på om der egentlig er en større pointe i at trimme de små resin-dækkede blade af en plante når man høster? altså udover at det tørre hurtigere! jeg har tænkt at man kan lade dem blive på, så man bare ryger dem med, der er jo masser er lækkerier på dem. plus hvis man bare har en enkelt plante kan det jo ikke rigtig betale sig at trække noget på dem.... nogen erfaringer?

Dedikeret medlem

det er sku meget forskelligt hvordan folk trimmer men jeg syntes nu også for det meste at det er syndt og klippe blade af med alt for mange krystaller på. Men hvis du har et par bubblebags er det jo intet problem at lave hash af dit trim og så vil du måske gerne have lidt krystaller med? :)

Moderator
Brugeravatar

Det er lidt nemmere at tørre jævnt når de er tæt trimmet. Ellers tørre de små blade der stikker ud fra skudene hurtigere end skudene og vil derfor også smage mere grønt/klorofyl-agtigt. Hvis man alligevel trækker nol, laver hash, ice eller hampesmør på sit trim så kan mannlige så godt trimme så fint som muligt imo. Men det er jo helt klart smag og behag.

Medlem

det er jo netop det, at jeg ikke vil lave noget på det, fordi det giver for lidt... det smager nok fint alligevel , så længe det virker;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det tørre som bismann nævner mere jævnt (og ser en del flottere ud) og hvis du normalt bare tørre og ryger det når det er tørt nok til det, er det vel egentlig også ligemeget om du trimmer eller ej da du så er vandt til skunk/pot med en stærk kradsende klorofyl smag, men hvis du derimod er vandt til velsmagende lækkert curret urt - er det en god ide at trimme, tørre og curre, man kan self smage på det undervejs især for at bedømme hvornår det er færdigt i diverse faser.

jeg synes du under alle omstændigheder skal fjerne de store fan blade.

har dog erfaret at hvis man har undladt at trimme som jeg gjorde på et par enkelte skud engang, at det især under curring knækker af da man kan blive nød til at rykke lidt rundt på det os.v og ender ofte bare som smuller i bunden af glasset alligevel.

så kan man ligeså godt (især hvis der er meget) lave lidt olie på det eller ryst, eller bare en god potchai/kage eller whatever.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]