Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

hvilket navn til ap13xwhite?
13 rhinos 73%  73%  [ 8 ]
the 13 rhino 27%  27%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 11
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg besluttede mig for at lave en growlog så jeg kunne poste evt spørgsmål herinde hen af vejen istedet for at oprette flere tråde, jeg har allerede et spørgsmål til en guerilla gold længere nede i tråden.. Jeg poster først nogle billeder af planterne, ta jer ikke af gule blade, de fleste af planterne i ser på de her foto er lige pottet om, også få planter er blevet lidt brændte af gødning men jeg skulle jo lige finde ud af hvad de kunne holde til (groft sagt) hehe. Først nogle billeder af mine egne kryds som jeg er meget stolt af, har samlet poln fra hanner ind så der er mulighed for at stabilisere og massere af kloner er taget. Der er et par planter der stadig mangler nogle uger endnu inden de skal i blomst, dem har jeg undladet at tage billeder af - de klare sig ellers rigtig fint men de fleste planter i ser her undtagen en enkelt eller to skal meget snart i blomst, alle er dog hunner 100%.

setup :
sydvent vindue med massere af solskind og når den ikke skinder så 400wats hps (en eller anden smart phillips pære sun master et eller andet sjovt) forskelligt pottemuld (self med korrekt ph) lidt lecasten eller potteskår i bunden, og ca 30% perlite. De fleste ryger over i 11-12 liters potter men moderplanten står i en minimum 16-17 liters potte (står ikke nogen størelse på den) - sprøjter planterne med alg-a-mic hver gang jeg vander, 3ml i en liter vand, vokser planterne lidt langsomt eller bare ser sløje ud får de også 3-5 ml pr liter vand, når de vandes, ellers biobizz vegge og bloom, og pk13-14 en uges tid inden de sættes i blomst (sammen med bloom og lidt vegge) pk13-14 gives yderligere under blomst... det var vist det

(edit: jeg aner ikke hvorfor man ikke kan klikke på billederne for at få dem større, men ellers CTRL+Scrool, eller højreklik på billedet og åben det, så kan man vist zoome)

Her er min kommene moderplante ((Apollo13 x Bluecheese))
faktisk er det ikke sikkert at moderen er bluecheese da det var et random frø jeg fandt i noget bluecheese, den lignede dog ekstremt meget da jeg dyrkede den, men igen det poln der har lavet det frø kan jo komme fra hvilken som helst plante, det gør det jo bare endnu mere spændene - i så fald fik jeg det her ud af det..

(nr1) (ap13 x bluecheese) (moderplante) (LST og HST)

Billede

Billede

Billede
ja.. Cesar Millan taler om min plante :D høhø

Billede

Billede

Billede

næste plante -(nr2) her endnu en (apollo13 x bluecheese) den eneste af det kryds jeg ikke har LST'et.

Billede

(nr3) (apollo13 X Bluecheese) LST
Billede

Billede

Billede

Billede

Næste : (nr4) (Apollo13 x Bluecheese) LST
Det kan godt være det er en white rhino og ikke bluecheese, jeg er lidt i tvivl med denne her. (dette er en af dem der skal vente nogle uger endnu med at blive sat i blomst, ligesom en masse andre jeg har nogenlunde magen til (også white rhino x ap13) os.v

Billede
Billede

Nu kommer mine ( (nr5) apollo13 x white rhino) kryds.
dejlig plante, opføre sig nogenlunde stabilt allerede og har i veggetiv fase hvis man gnider på stammen (Frækt) en dejlig frugt agtig duft, med en sjat rævepis i :D
har også LST'et nogle af dem, men de mangler stadig nogle uger endnu og er ikke kommet med her endnu - de her jeg viser billeder af har strukket sig lidt, men det gør nu ikke så meget.

Billede

Billede

Billede

Nu en guerilla gold jeg har nogle spørgsmål til.. (nr6)
jeg plantede nogle frø.. de fleste blev hanner og så ellers meget normale ud.. mutanten her blev til en dame, jeg synes jeg har set cannabis opføre sig sådan her men er der nogen der ved hvad det skyldes ???? ... at det ikke er en guerilla gold eller ? den vokser nu fint, og har set sådan her ud lige siden den kom op af jorden.. alle bladende (buer sammen) og nogle af dem visner får også lidt brune pletter men ikke noget der ser farligt ud som sådan.. (igen sorry for slørret billeder)

Billede

Billede

Billede

og så her lidt billeder af en bluestreak jeg har stående i blomst som skal høstes inden længe (den mistede 2 skud da jeg tabte en af de træklodser jeg bruger til at løfte planterne tættere på HPS'en :( ... det kan ske)
(intet nr)
Billede

Billede

Billede

Til sidst lidt blandet la la billeder... og spas..

her en af de unge white rhino x ap13 jeg behandler lidt hårdt.
Billede

WELCOME TO THE JUNGLE !!! ;)

Billede

Billede

Prøver at vise lidt her hvad jeg har gjort ved moderplanten hvis det giver nogen mening, 4 af "toppende" er LST'et og vokser langs potten, 4 øverste skud der havde lidt for tralvt blev HST'et - og de gule pile viser bare hvilken vej de yderste skud der er LST'et vil vokse.)
Billede

Kom gerne med ris hvis i har nogle.

Senest rettet af Mr.Pink 15 jul 2013 10:21, rettet i alt 4 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Det ser godt ud, men det ser ud som om du har vandet for meget gennem hele plantens vækst? hvor meget vand får de?

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tak :)
slet ikke, de får vand en gang hver 7 dag ca og venter på at planten selv giver signal om at den vil have vand, som skrevet er de gule blade netop grundet for lidt nærring/gødning da jeg var lidt for lang tid om at få oplantet nogle af dem, især moderplanten, de fleste af de store bæreblade på den der er i midten vil blive gule og visne da den henter nærring fra dem til de nye skud, det burde dog nu efter ompotning gå i en bedre retning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nr5 (der er en der er magen til med bare lidt lavere)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

(nr3)
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
^^ det sidste foto kunne også godt være moderplanten (nr1) ^^ husker det ikke.

men hun kommer i hvert fald nu (nr1)
jeg tager meget snart et bedre billed af hende så man kan se den ordenligt (to det i en halvmørk stue og det blev slørret) men den har satme fået fart på..nøøj :lol:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

satte en lampe om på den anden side af moderplanten(nr1).. det giver vel en bedre ide om hvor tæt den er

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
wow, hold da op! Det ser sku godt ud! Nu kender jeg ikke særligt meget til dyrkning generelt, men dine planter ser sku meget godt ud! Jeg så nogle enkle gule blade på nogle af billederne, men som du sikkert også ved har det nok at gøre med evt. over/under gødning eller vandning.
Hvad jeg dog positivt kan bidrage med, er at det er nogle rigtig gode billeder du har fået taget og var især helt vild med billede nummer 2, efter du skrev med stort grønt: "welcome to the jungle"!! Det er mere ud fra et fotografisk perspektiv, men stadig meget positivt at se, samt det virker til du rigtigt hygger dig med projektet :)

Godt at se og vil se frem til at følge tråden - syntes altid det er interessant at følge med i ting der gror, især da jeg ikke selv har noget som helst i mit hjem der gror på nogen måde, andet end kattens evindelige hårtab :D

God søndag og fortsat god vind med projektet :)

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mange tak for de pæne ord :) !
ja jeg har overgødet få af dem da jeg lige skal finde grænsen med de her nye planter, der skal ikke meget til før de brænder nallerne men samtidig kommer de sig også utroligt hurtigt, og er først for 3-4 uger siden begyndt at indstille ph-værdien, fandt ud af at mit vand lå på 8 eller mere og holder den nu på omkring de 6 - 6,5, det kunne de virkelig godt lide.

Det glæder mig at du finder tråden interessant :) og ja nu vi taler om katte og hår :D jeg har før oplevet at finde hår på planter fra katten især nu da den smider ekstremt meget pels, min lowryder jeg høstede (bluestreak) var simpelthen så ulækker på de nederste skud, der var noget jeg smed helt ud pga planten i en kort periode havde stået på stuegulvet og katten altid lige skulle hen og røre den... der er vel ikke noget at gøre andet end at holde katten væk fra planterne :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg fik et problem med kattehår og var helt knust, da katten fællede over det hele, heldigvis fandt jeg ud af at der kun var et par hår på hvert skud der havde ramt de store bæreblade, og hang mest fast i dem, dem der sad fast på skudende var tydelige og til at pille af med et lille pinset, endelig når man trimmede var der sort set intet at se efter at have holdt hvert skud op foran en pære i 2 minutter for check, at trimme en plante kom så til at tage en lille time ekstra, men slap heldigvis for skrækken med høst fyldt med kattehår, det ville da også ha været for ulækkert.

de billeder der kommer nu er taget idag, på planter jeg ikke har pillet hår fra så hvis du ser et eller to et sted er det nok derfor.

først en af mine apollo13 x white rhino, jeg kan ikke bestemme om jeg vil kalde den the 13 rhino eller 13 rhino's :lol:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

her er så moderplanten - bluecheese x apollo13, jeg kalder den Rocket-Cheese... det eller smegma :D den skal holdes i live så længe som muligt så jeg i fremtiden kan tage en masse kloner, jeg regner med at denne plante bliver høstet om 10 dage ca.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er nu testet og hold da op :D

white rhino x apollo13 virker sådan set som forventet, og har taget white rhino's stimulerende effekt med sig og blandet med ap13 små spøjse visuels, man bliver godt høj og smilende, glæder mig til at smage det når det er curret ordenligt, der står stadig nogle planter jeg mangler at tage billeder af, regner med at ligge nogen op i morgen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lidt flere random foto.. måtte lige redigere så jeg ikke afsløre præcis hvor jeg bor via lokal avisnen :D lol - lagde jeg ikke lige mærke til da jeg tog billederne..var lidt overforsigtig da jeg ikke gad at læse det hele igennem :D ... anyway det her er hvad der kom ud af moderplanten (rocket cheese)

Billede

Billede

Trimmesaksen :D tog lidt billeder undervejs

Billede

Billede

Her er lidt Brutalis automatic jeg fik lov at sætte et lysfattigt sted i de gamles have, men det er nu ok, de er der KUN for frø, og intet andet :) derfor er der både hanner og hunner, og det ser ud som om at alt er godt bestøvet, resterne laver jeg nok nået hash ud af... UDEN HÅR DENNE GANG :D lol

Billede

Billede

Billede

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den 7. dimension
Hold da op! Det er da lidt af en portion du fik ud af den moderplante. Fede billeder, keep 'em coming :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]