Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 21:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy. Her over de sidste 3 dage har jeg taget noget nyt amf som er noget renere end det jeg plejer at få. ( det jeg plejer at få er nok 5-10% rent. Her i morges fik jeg smerter i brystet, og de har været der indtil nu. Det gør ondt i hvile og når jeg trækker vejret dybt. Jeg har nok indtaget 2-3g over de tre dage.
Kan man dø af den mængde amf? Og hvad vil i anbefale jeg skal gøre? Er meget nærvøs, og vil gerne nyde min fødsesdag..

Medlem

Det er ihvertfald ikke sundt, men dø, det gør du ikke. Bare tag det roligt. Jeg vil anbefale dig at faa godt med søvn, og sund mad, og vent et stykke tid med at tage amfetamin igen. Selvom du havde taget 100 % rent amfetamin ville du med næsten 100 % sandsynlighed overleve. Jeg går også udfra du har tolerance til stoffet?

Medlem

Tag den med ro og lad være med at tage mere amfetamin. Få noget mad, og drik noget vand, og få noget søvn. Du har højest sandsynligt overanstrengt din krop, og din krop fortæller dig nu at du skal tage den med ro. Smerter i brystet er din krop der prøver at fortælle dig noget - det behøver slet ikke at være livsfarligt, men gå ned i gear, få noget søvn + vand og mad. Hvis du får det meget ildebefindende vil jeg anbefale dig at ringe til vagtlægen, og høre dem ad. Men som jeg tolker det du skriver, tror jeg bare at du har overanstrengt kroppen. Hvis symptomerne ikke går væk i løbet af noget tid, kan du evt. gå til lægen, men vent nu og se om symptomerne ikke forsvinder af sig selv, hvis du lader amf'en ligge og tager den med ro. Håber du får det bedre, så du kan nyde din fødselsdag!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror ikke du behøver at være bekymret medmindre det amfetamin var sindsygt rent men aner det faktisk ikke og der skal nok komme et mere kvalificeret svar fra en anden bruger.

jeg ved ikke hvor godt dit engelsk er men her er noget fra erowid omkring det.

Citat:
Overdose #
(from PDR 1998's amphetamine prescription information)
Individual patient response to amphetamines varies widely. While toxic symptoms occasionally occur as an idiosyncracy at dosages as low as 2 mg, they are rare with doses of less than 15 mg; 30 mg can produce severe reactions, yet doses of 400 to 500 mg are not necessarily fatal. In rats, the oral LD50 of dextroamphetamine sulfate is 96.8 mg/kg.

http://www.erowid.org/chemicals/ampheta ... ects.shtml

det kan godt være du har fået for meget, igen vi ved ikke rigtig hvor rent dit amfetamin er og bryst smerter indgår ganske rigtigt som nogen af de symptomer man kan få ved en OD mit gæt er nu bare at du er overanstrengt efter alle de dage på amf, men jeg er ikke en læge så jeg synes du skulle kontakte din lægevagt, i hvert fald hvis det bliver værre eller giftlinjen.

og lad for guds skyld vær med at tage mere !

jeg har før oplevet brystsmerte når jeg trak vejret (jo dybere jo værre) men det har været efter mange dage med meget stress/angst, i fremtiden bør du slet ikke tage så meget amfetamin og slet ikke i så mange dage selv om det nemt kan smutte.

hvis du har en fødselsdag at holde skal du også lige vide at det ikke er optimalt at tage sådan noget dagende inden man skal noget. fandt også lige det her til dig og bliv nu ikke for nervøs.

Citat:
An amphetamine overdose is rarely fatal[citation needed] but can lead to a number of different symptoms, including psychosis, chest pain, and hypertension.

det skulle altså være ret sjældent at man går hen og dør af det.

så igen, du har nok bare fået lidt for meget, men det er nok ikke noget du går hen og dør af, men igen er den helt gal ifølge dig selv så er det herind http://www.laegevagten.dk/kontakt-laegevagten
eller giftlinjen - Telefon.: 82 12 12 12
http://www.regionh.dk/menu/sundhedOghos ... iftlinjen/

btw - tillykke med fødselsdagen !!!!!!!!!
jeg håber du får noget godt ud af den og ikke behøver at være bange.

Medlem

Jeg tror højst amfen er 25% rent. Men lige efter jeg havde postet dette forsvandt smerterne faktisk og har ikke haft nogle smerter siden.
Vi har aftalt at mine venner bare tager i byen i aften, så tager jeg hjem og får indhentet noget søvn, og så fejrer vi dagen til karneval på en dejlig omgang MDMA.
Mange tusind tak for de gode og hurtige svar, er blevet meget roligere nu!

Medlem

Jeg mistænker at jeg måske har fået lidt bryst smerter og da jeg har haft en dårlig oplevelse med amf for et år siden som har givet mig en mild form af panik angst er det nok det som gjorde at jeg blev angst for angsten?

Medlem

Jeg mistænker at jeg måske har fået lidt bryst smerter og da jeg har haft en dårlig oplevelse med amf for et år siden som har givet mig en mild form af panik angst er det nok det som gjorde at jeg blev angst for angsten?

Det er muligt at du har kørt dig selv op i en spids, og forestillet dig ting.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Hvad end grunden er, burde du nok ikke tage hverken amfetamin eller MDMA i den nærmeste fremtid.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Hvad end grunden er, burde du nok ikke tage hverken amfetamin eller MDMA i den nærmeste fremtid.

Dette!!

Tag nu lige en slapper og kom ned på jorden igen.. 2-3g amf. over tre dage også er du allerede igang med at planlægge din næste stimulant tur? Gør det for din egen skyld- din krop ville takke dig!

Medlem

Det er jo ikke overdrevet når renheden ikke er over 25%.
Normalt er det meget sjældent jeg er på stimulanser. Vi har haft den aftale siden karneval sidste år.

Edit/ læs lige hele tråden inden du trykker på tasterne. Hvis vi antager at renheden er på 17% og jeg har taget ca 2.5 gram, så er det ikke en overdrevet dose på 3 dage.

Senest rettet af Deliriouz 12 maj 2013 02:02, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
tja.. nu ved jeg ikke hvornår det karneval er da sådan noget ikke siger mig en noget, men hvis det er her lige om hjørnet var det da også dumt at køre den så hårdt på amf hvis du har vist det et helt år...ikke for at banke dig i hovedet men.... helt ærligt.. giv dig nu den pause du skal bruge.. du har lige haft brystsmerter man jesus ! :| :| kan du ikke bare ryge dig en joint og hygge ? man behøver jo ikke at være knarket helt af fordi man skal feste lidt.

MDMA er nok ikke lige det du har brug for det næste stykke tid (punktum)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Deliriouz

Et velmenende råd: Ligegyldig hvem det drejer sig om, er det en rigtig dårlig idé at tage flere stimulanser i den nærmeste fremtid, når man har haft et forbrug på 2-3 gram over tre dage i træk. Du har jo endda allerede mærket advarselslamperne blinke, så der er efter min mening ikke så meget at rafle om...

Pas på dig selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]