Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Mojn!

Jeg har en kammerat der har fået omkring 15g såkaldt 120'er fra staden foræret. Det er dejlig sort, klistret og blødt.
På trods af det, er det virkelig en omgang lorte røg. Jo, man bliver da skæv...- men slet ikke i omfang af hvad man kan forvente af hass til 120kr. Det lugter desuden helt forkert, og smager ligeså.

Jeg har fået overtalt min kammerat til at jeg må bearbejde det på den ene eller den anden måde, for at få et renere og mere potent produkt.

Mit spørgsmål til jer er så; hvad ville i gøre ved det? Jeg har overvejet at trække nol på det, men jeg er lidt usikker på om det kan betale sig med så lidt som 15g. Jeg er åben overfor alle forslag, det skal bare helst ikke være alt for kompliceret.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
I England har man store problemer med uren hash, så urent at det er direkte farligt. Så derovre er der mange der har styr på hvordan man renser sin hash op. De kalder deres skod hash for "soapbar", hvis man søger lidt på det burde det ikke være et problem at finde nogen teknikker :)

http://cannabis-soapbar.blogspot.dk/200 ... -some.html

God ryger

Medlem

Tak for svaret, det kunne meget nemt gå hen og blive det jeg gør! Det ser også dejlig nemt ud :D

Hvis der er andre der skulle ligge inde med andre forslag, så sig endelig til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Størstedelen af hampeplantens CBD sidder i dens trichomes, så enten en skunk med mange krystaller på, en hash eller ryst ville være optimalt for et højt CBD indhold.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
wat?

Junior medlem

Størstedelen af hampeplantens CBD sidder i dens trichomes, så enten en skunk med mange krystaller på, en hash eller ryst ville være optimalt for et højt CBD indhold.

af en eller anden årsag mistænker jeg, at denne post skulle have været postet her :P viewtopic.php?f=3&t=44732

Dedikeret medlem

^Samtidig giver udtalelsen dog stadig ringe mening, da "skunk med mange krystaller" + "en hash" + "eller ryst" = enhver alment tilgængelig form for cannabis. Hvilket jo ikke just indskrænker søgningen.

On-topic så virker det håbløst at prøve at separere "det dårlige" fra jeres hash, da det formodentligt er noget olie/voks/gummi/plastic agtigt, og derfor vil blive opløst i mange af de samme opløsningsmidler som cannabis olier. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre med noget der er alment tilgængeligt. Måske man kunne opløse det i noget alkohol eller lign. og se hvad man endte med - i håb om at nogle af de "dårlige ting" enten var solide eller uopløselige i opløsningsmidlet. Det ville nok være et sats, men udfra beskrivelsen af produktet lyder det heller ikke som noget man ville ønske at ryge..

Måske ½l isopropylalkohol, findelt hash og muligvis svag varme (30-40 grader), hvis det er svært at få opløst. Filtrer IPA'en gennem noget filter materiale, fx kaffefiltre, og gem hvad end du inddamper fra IPA'en derefter. Muligvis er det "mindre dårligt", i alle tilfælde er det blevet koncentreret (med lidt tab som pris).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De andre har allerede sagt at urenhederne sikkert bliver opløst med div. opløsningsmidler, så mit bedste bud er nok hvis i tilfældigvis har nogle bubblebags, eller nogle net med meget få microns? Tænker i kunne fryse jeres hash, blende med noget is, indtil det er blevet til pulver eller lignende, smide det i ned i en spand med koldt vand og bags/net på... måske 50-100micron (eller whatever måle-enheden på sådan nogle net er) også ellers røre rundt.

De kunne jo være at alt skidtet blev opløst i vandet og at i så kunne si jeres hash fra og få et bedre produkt. Måske lidt et longshot, men altså, ja :X

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem
Brugeravatar

Med det rigtige opløsningsmiddel burde det være muligt. Bare lad det blive opløst og lad stå til det har dannet flere faser, og en af faserne vil 100% sikkert indeholde mere THC end den anden. Måske alkohol vil kunne bruges, men jeg aner det ikke, ellers kan du prøve med flere forskellige opløsningsmidler, men nok ikke på én gang.

Moderator
Brugeravatar

Hvis jeg stod og skulle gøre det så ville jeg nok smide det i vand og koge de vandopløselige stoffer ud. Så ville jeg pulverisere det som ikke allerede var og lade det tørre på noget avis. Når det er tørt så pulver hash og IPA i fryseren, og så op i en tragt (med filtrer) med hashen og så hælde iskold IPA'en igennem. Så ville jeg dele det i 3 glas skåle, en til det første der kommer igennem, en til midterdelen og en til det sidste. Den sidste burde være den med flest urenheder i. At både hashen og IPA er kold gør at det går langsommere med opløsningen, og så håber vi på at diverse fyldstoffer er mindre opløselige i IPA end cannabinoiderne er. Lykkes det burde du kunne se forskel på nolen i de 3 skåle.

Husk noltrækning foregår udendørs!

Medlem

Hvis jeg stod og skulle gøre det så ville jeg nok smide det i vand og koge de vandopløselige stoffer ud. Så ville jeg pulverisere det som ikke allerede var og lade det tørre på noget avis. Når det er tørt så pulver hash og IPA i fryseren, og så op i en tragt (med filtrer) med hashen og så hælde iskold IPA'en igennem. Så ville jeg dele det i 3 glas skåle, en til det første der kommer igennem, en til midterdelen og en til det sidste. Den sidste burde være den med flest urenheder i. At både hashen og IPA er kold gør at det går langsommere med opløsningen, og så håber vi på at diverse fyldstoffer er mindre opløselige i IPA end cannabinoiderne er. Lykkes det burde du kunne se forskel på nolen i de 3 skåle.

Husk noltrækning foregår udendørs!

Mega svedigt, mange tak for svaret. Det er nok noget á la det jeg ender ud i. Jeg prøvede tidligere i dag at overhælde 1,5g af hashen med kogende vand lade det stå i nogle minutter, for så derefter at filtrere det igennem et kaffefilter. Det gentog jeg så 3 gange, og lod det derefter tørre. Lige umiddelbart virker det stadig temmelig klamt, så noget nol udtræk er nok nødvendigt. Det lugter desuden ret meget af persille. Ad bad.

Den tragt du snakker om, har den et specielt navn? Eller er der evt. andre ting der kan bruges, som er lidt nemmere at få fingrene i?

Moderator
Brugeravatar

I mangel på bedre kan du lave en øl-bong, altså en 1,5 liters flaske hvor du rengør den og skærer bunden af, skruer låget af og vender den på hovedet. Så kan du placere et kaffefilter i bunden, du ligger den vand-rensede hash op i og hælder over med kold IPA. Ellers vil en stor glas tragt nok være at foretrække, men dem har jeg også svært ved at finde hvor det ikke sælges som laboratorieudstyr, 100 stk eller mere af gangen. Jeg har ikke prøvet overstående med hash, men det giver et ret rent produkt med grønt, når IPA'en fryses ned. Mener det hedder quick ISO wash.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er sku da 15g udkrads i har fået, hahaha!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]