Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Citat:
En ny trend med at servere lattergas på natklubber skaber nu bekymring.
Ifølge Jyllandsposten er flere natklubber i København, sammen med øl og drinks nu også begyndt at tilbyde et sug af lattergas til gæster, der vil have en kort kildende rus.
Og det er ikke ulovligt, da små gaspatroner som hovedsagligt bruges i flødeskums-siffoner i den gastronomiske verden, kan købes helt lovligt hos eksempelvis isenkræmmere.
Men alligevel bekymrer lattergas trenden blandt andre direktøren for psykiatrifonden Vibe Klarup Voetmann:
- Det kan jo virke uskyldigt og sjovt, men lattergas er ligesom anden slags gas, som foreksempel ligthergas ikke sundt at indtage. Men for det første synes jeg at der er noget signalforvirring i barerne og natklubbernes ageren. Det er som om de siger til kunderne, kom bare og eksperimenter med stoffer og jeg synes de skulle lade være, siger hun til DR København.
Også hos politiet er man bekymret.
- Jeg synes ikke det er noget som man skal kunne sælge på et bevillingssted , siger vicepolitikommisær Mikkel Brogaard fra Københavns Politi til Jyllandsposten.
Ifølge avisen har man foreløbig registreret fire barer og natklubber i hovedstaden der tilbyder lattergas til sine gæster. Blandt andre har den trendy natklub Simons reklameret med lattergasbuffet.

Lattergasbuffet :lol:

http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2013/04/21/100936.htm

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Lattergas er jo ligesom anden slags gas, som foreksempel er ilt jo pisse sundt at indtage! Mer lattergazzzz

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fornemmer et forbud snarest...

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg synes det er meget foruroligende at direktøren for psykiatrifonden ikke aner en skid om hvad hun ævler om. N2O, dinitrogenoxid, kvælstofforilte eller blot lattergas (kært barn har mange navne) er totalt ugiftigt. Så man kan ikke snakke om sundt eller ej, da det er noget decideret vrøvl. I så fald er ren ilt lige så sundt eller usundt. Og sidestille det med lightergas, det er jo fuldstændig forrygt.

Det eneste der er farligt ved lattergas er at man kan blive kvalt i det, hvis man får for lidt ilt. Men så er en plastik pose lige så farlig. Mindst

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det passer jo godt til drik-dig-pisse-lam kulturen, så hvorfor ikke?
Går nok af mode med tiden.

Medlem

Den havde jeg ikke lige set komme! Godt nok er der flere steder i udlandet, hvor man kan suge alkohol dampe fra automater...- men den her er sgu ny for mig.

Medlem
Brugeravatar

Lattergas er ikke farligt på kort sigt, men ligesom rygning kan de fucke over tid, det har jeg bla. oplevet first hand hvor mit vitamin B-12 blev farligt lavt, men det var også et stort forbrug i forhold til de små mængder man nok får i byen...Dog er N20 et must ved mine psykedeliske trips som krydderi, så selvom jeg får mit fra udlandet og ikke i fra danske butikker, så frygter jeg for tilgængeligheden skulle gåibyen Brian få smag for gassen til sin alkohol...Jeg ved ikke med dem, men Alkohol er ikke den bedste cocktail til Lattergas....

Men har vi noget at frygte med tilgængeligheden?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
Citat:
Men alligevel bekymrer lattergas trenden blandt andre direktøren for psykiatrifonden Vibe Klarup Voetmann:
- Det kan jo virke uskyldigt og sjovt, men lattergas er ligesom anden slags gas, som foreksempel ligthergas ikke sundt at indtage.

behøver jeg overhovedet sige noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Atmosfærisk luft er jo også på gasform, og er derfor ifølge Vibe Klarup Voetmann ikke sundt at indtage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dejligt med nogle gode nyheder! Denne trend må for min skyld gerne sprede sig, selvom min pengepung måske vil beklage sig i længden..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Psykiatrifonden er en stor joke. Prøv at tag et kig på deres side http://www.styrpaastoffer.dk

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Vibe Klarup Voetmann er desuden direktør for Kvinfo, en rødstrømpet moraliserende mandehadeklub. Så helt seriøst kan man jo ikke tage hende.

Men det er jo som med ethvert andet stof at misbrug eller stort forbrug selvfølgelig ikke er helt uden problemer.

Desuden forstår jeg slet ikke hvorfor man skal være mikrofonholder for en politimands personlige mening om sagen.
Man kan sikkert også finde nogen der ikke synes man skal sælge alkohol på en bar. Men det er jo useriøst.

Edit. I øvrigt hader jeg artikler hvor nogen "er bekymrede" ..

Senest rettet af Lektier 21 apr 2013 19:02, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er DF jo med i forhandlingerne om vækstplanen, som har foregået hen over det meste af denne weekend; men mon ikke vi ser et lovforslag sådan lidt op af mandag formiddag :lol:

Medlem
Brugeravatar

Jeg bekymrer mig om evt forbud som resultat af et mere åbent brug, N20 har altid på trods af mindre problematikker, været et fantastisk sublement til psychedelika, men skulle forbudet komme...Så ville det jo ikke være noget man som sådan, let ville kunne anskaffe på det sorte marked ligesom feks LSD.

Det er jo fabrikeret i statsejede anlæg, eller hvad mener i?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Jep, i folksundhedens, samt børnebeskyttelsens navn!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for København
Citat:
- Det kan jo virke uskyldigt og sjovt, men lattergas er ligesom anden slags gas, som foreksempel ligthergas ikke sundt at indtage.

Synes det er så pisse hamrende klamt at folk med en fin titel kan blive citeret for sådan noget bullshit uden den mindste form for kildekritik. De danske medier er én stor joke efterhånden. Propaganda, løgne og blatant mis-information er efterhånden en del af hverdagen og det er sådan en stor bremse for udvikling og forandring.

En fri presse er ikke en der skræddersyer sine historier, men en der fortæller den hele sandhed.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
Lmao skrev:
Citat:

Synes det er så pisse hamrende klamt at folk med en fin titel kan blive citeret for sådan noget bullshit uden den mindste form for kildekritik. De danske medier er én stor joke efterhånden. Propaganda, løgne og blatant mis-information er efterhånden en del af hverdagen og det er sådan en stor bremse for udvikling og forandring.

En fri presse er ikke en der skræddersyer sine historier, men en der fortæller den hele sandhed.

1+ du har ret, det er så pinligt vi kan kalde det her for vores presse.

Medlem
Brugeravatar

Så kom seneste update :\

http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2013/04/25/174732.htm

Citat:
Lovgivning mod lattergas i nattelivet
25. apr. 2013 18.05 Nyheder
Københavns politi mener ikke, at lattergas hører hjemme på barer og natklubber.
Derfor undersøger det nu, om der er hjemmel i lovgivningen til at forbyde det nye hit i nattelivet
Borgmester glad
Pia Allerslev, der er kultur- og fritidsborgmester i København og formand for Bevillingsnævnet i Københavns Kommune, hilser initiativet velkommen:
- Det synes jeg er rigtig, rigtig fint. Jeg synes jo, vi er nødt til at sikre os, at vores unge mennesker der går i byen, at det også er sikkert og trygt for dem.
Lattergas kan i kombination med stærk alkohol være farligt, fordi der er risiko for kvælning.
Alligevel sælger flere barer i København lattergas, skriver Jyllands-Posten.
Moralen skal op hos barejerne
Pia Allerslev appellerer i første omgang til moralen hos barejerne, også selvom lattergassen ikke er ulovlig endnu.
Finder Københavns Politi ikke hjemmel i lovgivningen til et indgreb, vil Pia Allerslev ikke afvise at stille forslag om en lovændring.
- Lige her hvor en masse eksperter har været ude og sige, at den her kombination den er farlig, der tror jeg, det kunne være hensigtsmæssigt, at man fik en lovgivning på området, hvis ikke den er der allerede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Hold kæft hvor er det sørgeligt, det er næsten til at få ondt i hovedet af.....

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Tror i kun det bliver i bylivet, eller vil de banlyse dem totalt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]